Sindicatele de la Dacia cântă Internaționala în stradă

Comuniștilor le-a intrat morcovul!

România n-o sa iasă niciodată din criză, dacă nu permite (de fapt, dacă nu încurajează) exploatarea angajaților. Exploatare înseamnă profit. Toate așa-zisele victorii ale așa-zisei “clase muncitoare” din secolul 20, trebuie să dispară. Și garantarea locului de munca, și garantarea salariilor, și ziua de munca de 8 ore, și 1 Mai, și tot restul. Toate astea n-au făcut decât să crească costurile de producție, așa că mărfurile românești, care erau deja proaste, au devenit și scumpe. România a devenit total necompetitivă în comerțul internațional. Iar acum, România moare de foame: nu mai poate plăti pensiile și salariile decât din mila FMI-ului. Era evident!

Iar asta nu se va repara “de la sine” nici in 2011, nici in 2012. Că economia nu se repară niciodată “de la sine”.

Codul Muncii e o lege comunistă!

El trebuie desființat. Am vorbit despre asta de multe ori anul trecut (vezi articolul: Treziți-vă! Criza abia a început. Urmează un apocalips economic!). Un angajat e un prestator de servicii, ca oricare altul: el își oferă forța de munca si nu trebuie protejat special prin lege. El trebuie tratat la fel ca firma cu care face contract, pe picior de egalitate. Contractele de muncă sunt o aberație: ele trebuie să fie contracte de prestări servicii. Garantarea salariului prin lege și stabilitatea locului de muncă sunt o prostie. Cine are garantat salariul si jobul nu mai muncește.

Într-o economie normală, legea trebuie sa permită nu doar grevele, ci și angajarea spărgătorilor de grevă. Regula de bază care ține in viață o economie, e cererea și oferta: nu-ti convin condițiile? Pleacă! Simplu. Iar dacă regula asta e blocata prin Codul Muncii, adio competiție economică! Adio bani!

Iar dacă greviștilor nu le convine să fie înlocuiți și îți ocupă compania cu forța, e normal să ai dreptul să-i împuști. Pentru că firma e proprietatea ta privată și a fost încălcată. Așa s-a întâmplat la uzinele Ford, când abia se construia capitalismul american. Așa s-a construit prosperitatea occidentală, aia la care se uită acum românii cu gura căscată. Cu muncă până la moarte și cu sânge. Nu cu protecție socială, nu cu concedii de boală, nu cu zâmbete rozalii și dulcege. Prostiile astea au venit abia mai târziu, iar acum e timpul să dispară. Trebuie să ne întoarcem la rădăcinile capitalismului.

Competiția liberă și apărarea cu orice preț a proprietății private sunt legate una de alta, și nu pot fi puse în practică parțial. Jumătățile de măsură nu merg aici. Pentru că se prăbușește tot sistemul și se ajunge la faliment. Cum a ajuns și România. Uitați-vă pe geam!

Dacia ținea în spate exportul românesc!

Muncitorii de la Dacia erau probabil cel mai bine tratați din întreaga țară. Treaba asta, cu cântatul Internaționalei în fața ușii celui mai mare investitor străin (și culmea, în timpul programului de lucru) o să se afle, fiți siguri.

De ce ar mai veni un om de afaceri străin să investească in România? De ce ar mai investi chiar și un român bani in România, în loc să meargă in Ungaria? Ca să-ți întrerupă angajații lucrul când au ei chef de manifestații politice (de care ție, ca firmă, puțin iți pasă) și să înceapă să-ți cânte Internaționala? Păi, ia mai bine dă-i dracului de români, și lasă-i să moară de foame!

Ce-ar fi dacă Renault ar face pachet toata uzina Dacia (că e proprietatea lor, nu a “poporului muncitor”) și ar muta-o în Polonia? Cum a făcut deja și Coca-Cola. Ați merita-o din plin!

Avem un Guvern și slab, și laș!

L-am auzit pe Boc când zicea: credeți ca noi vrem să tăiem salariile? Credeți ca vrea cineva din guvern concedieri? Ei bine, eu îl cred. Boc si PDL nu vor concedieri. Nu vor reformă.

Fărâmiturile de reformă pe care le-au făcut, le-au făcut în secret (pe la spate) și sub presiunea crizei: pentru că nu mai sunt bani. Și exact de asta nu-mi place de ei! Guvernul român a făcut tot posibilul să evite luptele de stradă. Cum sa aibă lumea încredere in tine, când tu minți în față că pensiile și salariile vor creste, deși e clar că nu mai ai bani?

În 2010, în toată Europa au fost proteste împotriva reformelor de dreapta. A început Grecia (unde 3 oameni au fost arși de vii), apoi Franța, Germania, Anglia, Spania. Am văzut cu toții geamuri sparte, mașini arzând pe stradă, și poliția cum îi calcă în picioare pe demonstranți și le rupe gurile cu bastoanele de cauciuc. Și e normal, pentru ca așa trebuie tratați comuniștii.

În România însă a fost liniște. Nu s-a bătut nimeni pentru reformă. De ce? Pentru că n-a fost nici o reformă. Ba chiar, la început de an, în plină criză, statul a crescut cheltuielile cu salariile, în loc să le scadă! Iar acum vedeți rezultatele.

De ce nu vrea PDL să facă reformă?

Pentru că vrea liniște în țară. De ce vrea liniște? Evident, pentru că vrea sa fure în pace (ca orice alt partid românesc, ca să fim corecți). Tulburările sociale le strică socotelile.

Pentru comparație, guvernul britanic a tăiat 50% din cheltuielile guvernului, cam în orice domeniu. Adică mult peste joaca din România. Si când studenții englezi au început sa devasteze universitățile, au fost spulberați de poliție. Si nimeni n-a acuzat atunci guvernul ca încalcă democrația! Iar acum e liniște la Londra.

Care e diferența intre politicienii români si englezi? Simplu: englezii nu fură de la buget.

Degeaba vă e frică de bătaie. Fără asta nu scăpați!

Reforma nu s-a făcut nicăieri în lume fără violență. Cu excepția Poloniei în 1990, pentru că polonezii sunt anticomuniști și catolici (dar nu e cazul românilor). Ce ar trebui să facă un guvern serios? În primul rând, să le spună românilor clar și pe față, ce planuri are cu țara: și cu Codul Muncii, și cu Codul Fiscal, și cu Constituția. Adică să fie corect!

Dar să pregătească și bastoanele de cauciuc. Să-i concedieze pe loc pe toți jandarmii, polițiștii, ofițerii cu simpatii comuniste, care în condiții de luptă refuză să îndeplinească ordinele (cum s-a întâmplat la Costești, când au atacat minerii). Să-i trimită la coadă la șomaj! Daca e nevoie, chiar să ceară sprijinul trupelor străine (dar sa fim serioși, nimeni n-o să riște șomajul).

După care, nu numai că nu ar trebui să evite lupta de stradă, ci dimpotrivă, chiar să o provoace. E oricum inevitabilă, și cu cât mai repede, cu atât mai bine. Cu cât trece timpul și se acumulează presiunile sociale, cu atât numărul oamenilor nemulțumiți crește. E pierdere de vreme orice dialog social cu comuniștii, pentru că ideile lor sunt total anti-economice. Ei au condus România timp de 20 de ani și rezultatul e falimentul. Ce să mai discuți cu ei?

Problema statului social român nu se va rezolva decât cu bastoane de cauciuc peste gură.

Advertisements


Categories:Afaceri si companii, Politica si societate

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

96 replies

  1. Ma bucur ca ati revenit :),abia asteptam sa citesc un nou articol
    Pana la urma,se va schimba ceva in anul 2011 in Romania?E o chestiune de timp?

  2. “Un angajat e un prestator de servicii, ca oricare altul: el își oferă forța de munca si nu trebuie protejat special prin lege.”

    Corect. Insa aceasta protectie a aparut din cauza faptului ca el NU este tratat ca un egal al patronului. Ce puteau, individual, sa-i faca acei angajati lui Ford? Bagam contracte de prestari servicii? Foarte bine. “Cine are garantat salariul si jobul nu mai muncește” (Mihai Giurgea), “cainele satul vaneaza prost” (Ginghis Han). Dar cum ma protejez eu, ca simpla persoana fizica, in fata unei firme care incalca un astfel de contract? Mai ales daca este vorba despre una importanta? Am eu resursele necesare pentru a ma lupta cu ea? Bani de avocati, relatii in justitie etc? Nu. Deci, inghit galusca. Pot numai sa plec si sa dau din nou peste asa ceva in alta parte. Greva este modalitatea de protest a angajatilor in fata incalcarii unui contract. Cealalta optiune ar fi sabotajul, care cred ca este mult mai costisitor pentru un patron.

    Deci, intrebarea mea ar fi: in asemenea conditii, daca as incheia un astfel de contract, ce garantie as avea ca va fi respectat? Cuvantul patronului? 😀 Legea care ma va trata ca pe un egal al sau?

    • Tibi, cred ca nu inteleg eu ce vrei sa zici, sau nu intelegi tu ce-i aia un contract. Cum adica, daca as incheia un contract ce garantii as avea ca va fi respectat? Pai care-i definitia contractului? Nu are contractul putere de lege intre parti? Despre ce vorbim noi aici?

    • Teoretic, da. Practic… Un contract, ca si o lege, sint respectate atata timp cat partile implicate pot fi obligate sa faca acest lucru. Fie reciproc, fie de catre altcineva (adica de catre stat).

      Cat despre contracte, sa dau un exemplu: am o colaborare cu o firma. Eu indeplinesc toate obligatiile ce-mi revin prin contract, iar la final mi se spune “ne-am inteles la atat, dar eu iti dau doar jumatate. nu-ti convine, nu-ti dau nimic. da-ma in judecata si te ingrop”. Chiar nu cunoasteti nici un astfel de caz? Eu stiu destule.

      Pentru ca sistemul propus de dvs sa functioneze, ar fi necesara o justitie cu adevarat impartiala, care sa il trateze la fel si pe studentul pletos fara un ban in buzunar, si pe afaceristul cu cravata de 300 de euro. Ceea ce nu e cazul…

    • Tibi, eu nu dau sfaturi juridice pe blog (si nici nu stiu concret ce fel de contract ai, ce scrie in el) dar daca tu consideri ca au fost incalcate prevederile contractuale, mi se pare normal sa te adresezi justitiei. Eu asa as face. Povestea aia cu justitia din Romania care e corupta, inceata, asa si pe dincolo, e adevarata, dar asta nu e un motiv sa renunti sa-ti aperi drepturile.

  3. “Și e normal, pentru ca așa trebuie tratați comuniștii.”

    🙂

    Chestia asta e foarte adanca si cred ca ar trebui explicata un pic mai in detaliu. Socialistii refuza orice explicatie logica pentru prabusirea Wonderland-ului in care au trait, preferand sa stranga randurile si sa repete lozinci la infinit, doar doar ar mai prelungi putin “minunea” egalitarista si utopica inchipuita de Marx.

    Ce daca lasa in urma milioane de victime, ce daca oriunde in lume au fost milioane de morti. Mergem inainte pentru Victoria Finala. Si dupa deal e Berlinul..

    Logica fortei, nu forta logicii. Cine are bata mai mare castiga.

    Doar tancurile vorbesc aceeasi limba, doar ele asigura un dialog. Numai colapsul simtit pana in maduva oaselor ii convinge pe acestia ca au gresit.

    Ei vor impozitare progresiva, vor subventii insa nu inteleg un adevar extrem de simplu: cand nu ai ce impozita sau ce imparti uite ca poti sa faci zilnic sute de greve, intai produci si abia dupa aceea imparti. Daca ai ce..

    • John, exact la asta ma gandeam si eu cand i-am vazut la televizor (spre regretul meu, nu eram in tara) cum urlau despre “drepturile lor incalcate”. Fratioare, da au fost incalcate, de acord. Si stii ce? or sa fie si mai incalcate (daca pot sa zic asa). Pentru ca v-ati votat ca boii niste drepturi inaplicabile, fara sa va uitati cati bani aveti in buzunar. V-ati votat luna de pe cer. Ei, acum mancati-o daca puteti!

    • @John
      A aparut “la gata” proiectul pt energie pe baza de fuziune .

    • nu am link , nu e public…

    • Sa inteleg ca stirea e rezervata doar traderilor de pe forex.cn? 🙂

    • Nu cred ca plata se va face in renminbi , dar poate ca e o idee buna 😀 . Mai ales dupa ce am vazut plin de steaguri rosii la Casa Alba si atatea “salvari” miraculoase in Europa.

  4. Mă bucur să vă că mai sunt oameni care gândesc ca mine, dragă Mihai. Din păcate, suntem prea puțini, dar tot este bine că măcar pe net ne mai întâlnim.

    Și eu sunt tot pentru o schimbare prin forță a actulalui sistem social, de orientare socialistă.
    A avea un servici trebuie să devina suprema recompensă, o recunoaștere a competenței și seriozității. Nimeni nu trebuie să mai aibă siguranța locului de muncă. Acestă aberație comunistă a prostit forța de muncă și a demotivat omul să se zbată pentru a face treaba așa cum i se cere.

    Angajatul este un prestator de servicii. Așa cum renunți la o firmă de taximetrie dacă prestările de servici sunt proaste, la fel trebuie să fie și în cazul muncii. Dacă nu muncești așa cum eu îți pretind, prietene, renunț la serviciile tale. Simplu. Adică la fel cum faci tu dacă ai găsit un servici mai bine plătit. Câți dintre nagajatori nu s-au trezit că după ziua de salariu i-a plecat vreun angajat, fără să spună absolut nimic ? Câți angajați au plătit cu casa proprie pentru paguba provocată din indolență și prostie ? Personal nu cunosc niciun caz.

    În România încă este socialism.
    PDL nu are voința să provoace o schimbare majoră. Ne trebuie un regim asemănător cu cel din Coreea de Sud, astfel încât creșterea economică să fie pusă pe repede înainte, iar PDL aberează în continuare cu valorile europene & shit. Ce valori prieteni ? Avem nevoie de o țară condusă de intreprinzători, nu de bugetari. De fapt, indiferent ce partid votăm, tot bugetarii conduc. intreprinzătorii sunt văzuți doar ca o sursă de venit pentru stat, în loc ca statul să fie în slujba intereselor acestora. În SUA este așa, în UK este așa, în Japonia sau Korea de Sud este așa.

    Problema nr.1 este aceea că guvernanții actuali sunt bugetari prin excelență. Săracii de ei au voință, dar cum să o facă atunci când ei provin din mijlocul sistemului ? Cum poți să faci reformă cu niște foști șefi de administrații fiscale, adică niște tipi orientați către obstrucționarea mediului privat ? Păi ăștia nu erau ăia care raportau drept realizări notabile creșterea cunatumului amenzilor aplicate ? În loc să se laude cu cât de puține amnezi dau, ei sunt adepții că staul trebuie să câștige bani din amenzi. ne mirăm că toți oamenii serioși, care chiar câștigă bani, s-au mutat în alte țări ?

    Cum să priceapă ce se întâmplă, când ei nu au condus decât instituții publice ? Își spun PDL-iști, dar dacă mâine se duce dracului PDL, vor sări instantaneu în barca celorlalți, rămânând aceeași conducători de isntituții publice. Ăștia au ajuns să facă economie de piață ?

    Cum să faci economie de piață cu niște oameni care nu reprezintă antrepenoriatul ?

    Ai văzut ce panarame de organizații patronale avem ?
    Niște comuniști care fac blat cu sindicatele, în loc să moară cu ei de gât. Nu există înțelegere amiabilă și nici nu ai ce discuta cu sindicatele. Aceștia sunt dușmanul.
    Ori ei, ori noi.

    Sunt de acord cu tine că ar trebui pregătită o ripostă dură.
    Voi crede că țara aceasta va merge către mai bine, adică înspre capitalism, doar atunci când voi vedea primele confruntări de stradă între comuniști și forțele de ordine.
    Când voi vedea primii sindicaliști băgați la pușcărie pentru tentiva de subminare a economiei, atunci voi simți că în România începe să fie unsă pâinea cu niște capitalism.

    M-am săturat de aberațiile despre statul social.
    Sper să se aleagă praful de acest concept, cât mai rapid posibil.

    În rest numai bine, spor la treabă, pentru că suntem doar noi cu noi, fără ei.
    Dacă nu vorbim, proletarii se cred singuri și au pretenția nesimțită de a se considera forța conducătoare.

    În această țară sunt peste două milioane de patroni mici și mari. Cam 20% din electorat.
    Acest segment nu este reprezentat, pentru că niciun partid nu cuteză să îl reprezinte pe față. Le vor votul, dar le este frică să se declare reprezentanții lor și numai ai lor, așa cum face UDMR-ul cu ungurii. Intreprinzătorii sunt o forță majoră, iar atât timp cât nu au un partid parlamentar de 17-20%, vocea lor va fi reprodusă pițigăiat și aenmic de câte un bugetar vopsit să pară interesat de soarta mediului privat.

    • Organizatiile patronale romanesti n-au nici o treaba cu patronii. Sunt niste frectii create prin 1992, de Vacaroiu si de Ion Iliescu, pentru aveau nevoie de “parteneri” sociali cu care sa semneze contractul colectiv de munca la nivel national si pe ramura (ca asta era moda in Europa). Dovada? Timp de 20 de ani, asa zisele “patronate” au acceptat fara cracnire marirea salariului minim pe economie (in loc sa urle sa fie desfiintat). Tot ele au acceptat fara vorba in ultimii 20 de ani, o fiscalizare a muncii imensa si fara nici o justificare. Desi era evident ca majoritatea firmelor romanesti vor fi obligate sa faca evaziune fiscala, sau sa dea faliment. Patronatele sunt o gluma proasta; n-au fost luate nici o secunda in serios – nici de guvern, nici de sindicate: cand sindicatele vor ceva, nu fac miting la “patronate”, ci la palatul Victoria (sau la Cotroceni).

      Asa ca patronatele romanesti sunt niste organizatii politice, de partid si de stat. Eu nu sunt in nici un fel reprezentat de ele.

    • Mitingul de la Dacia a avut un singur scop.
      Să dea motive vuvuzelelor să spună că ” Uite, toată lumea protestează, iat și mediul privat a ieșit în stradă, muncitorii de la Renaul sunt nemulțumiți de regimul Băsescu, bla, bla, bla”.

      Iar maimuțoii ăia behăie la comandă.
      Renault ce să zică ? Când a fost treaba cu taxa auto, au făcut blatul cu Tăriceanu. Nu tot sindicatul acesta a ieșit cu greve de susținere a taxei ? Frate, protestează muncitorii din economia privată !!!

      Apropo de patronate, eu când am văzut cine era mare reprezentant la patronatelor, când l-am revăzut pe autorul ideii de Dracula Park, acum reloaded pe post de apărător al intereselor intreprinzătorului român, am fost în clar ce vor ei, de fapt.

      Au nevoie de papagali, de oameni din plastilină cu care să facă ceea ce vor.
      Pentru ”dialog social” nu este așa că e mai bine să ai șefi de patronate proveniți din neomenclatură și bugetărime ? Nu ? Să vorbească ei între ei, pe limba lor, să se lege de evaziunea fiscală, să pună noi taxe, iar paotronii să le zică bravo băieți, ce bine ne înțelegem noi între noi. Consens și pace socială. Eu cer și patronii acceptă. Adică pace socială.
      Nu ?

    • Parca ala de la BNS ( Costin parca) isi daduse demisia prin primavara dezamagit ca toate instigarile la greva generala s-au soldat cu un imens fas . Azi il vad iarasi spumegand cu ochii bulbucati iar cu greva generala . Nu sunt la curent cu procedura , dar pe astia nu-i baga nimeni la fara clanta ? Mai fac de ras si miscarea sindicala . La fel si balena de la Cartel Alfa

    • Din cate stiu eu, Dumitru Costin si-a dat demisia pentru ca a fost acuzat de deturnare de fonduri din banii sindicatului. Dar nu stiu ce s-a mai intamplat. Dupa cum nu stiu ce s-a mai intamplat cu dosarul lui Vasile Marica, de profesie inspector vamal si simultan, liderul “functionarilor” publici, care a fost cercetat acum vreo 3 ani cred, pentru coruptie (adica, curat vames…). Vad insa ca toate dosarele astea raman suspendate undeva in aer. Pai cum sa mai aiba lumea incredere in promisiunile lui Basescu de reformare a justitiei, cand astia sunt facuti scapati pe capete?

      Apropo, Sorin Ovidiu Vantu de ce nu e arestat? Ca tot facea cineva aici pe blog diverse aluzii subtirele, gen PDL…

      Pai mie nu-mi plac aluziile subtirele. Mie imi place sa dau cu bata-n balta (sau in cap, cand am posibilitatea). Cum vine aia, ca faci reforma justitiei, ameninti cu tepele in piata Victoriei, dar de fapt nu reusesti sa bagi absolut pe nimeni la puscarie? Cam patetic…

    • Tomaso, uite aici pace sociala, echilibru si consens (*in comentarii). Multi sunt si pe softpedia, la tine, probabil ii stii.

      Se ascute lupta de clasa..

      🙂

    • In Romania post decembrista s-a incercat edificarea capitalismului cu comunisti ( incepind cu esalonul 2 din PCR – Iliescu@co , mergand pina la toti fostii secretari de partid si securisti din intreprinderi care au ajuns peste noapte capitalisti ) . Din borhotul asta a iesit un sistem mai apropiat de cel feudal . Neagu Djuvara zicea ca e nevoie de 2 generatii ca poporul sa scape de metehnele comuniste . Probabil are dreptate

    • Doua generatii? bine ar fi…problema e ca prima generatie, care a venit dupa aia comunista, nu mai este intr-adevar nici comunista, dar nici capitalista: e o generatie de analfabeti rasfatati. Care n-au treaba cu nimic, dar cer salarii de mii de euro “doar ca sa merite efortul sa vin la serviciu. Altfel raman acasa pe banii trimisi de mama din Italia” (nu glumesc, asta e autentica). Sincer, nu mi se pare ca ei vor fi capabili sa salveze ceva, indiferent ce. Nici macar sa supravietuiasca, in conditiile economice dure, care incep sa se arate. Multi intelectuali au crezut in 1990 in povestea cu tinerii “curati” care vor salva Romania de metehnele comuniste. Nu doar Djuvara, ci si Nicolae Manolescu, Andrei Plesu, Liiceanu si multi altii. Dar realitatea a dovedit ca e doar e doar atat: o poveste.

      Realitatea e intotdeauna surprinzatoare, nu-i asa? 🙂

    • Si in Franta si Suedia parca tot socialism este .Faci o confuzie cam mare intre socialism si comunism ca forma extrema a acestuia.

    • Nu face nici o confuzie. Socialistii si comunistii sunt la fel de criminali. De fapt, putem sa consideram linistiti ca orice baietel cu idei de stanga, e comunist. Si, dupa cum stim cu totii, cel mai bun comunist e comunistul mort. 😆

  5. E pierdere de vreme orice dialog social cu comuniștii…

    Pai care sunt partile care fac in Romania dialog social cu impact politico-legislativ?
    Eu ca angajator in dialog social cu soferul de la firma? NU!

    Dialogul social care ar putea misca lucrurile in Romania este cel dintre Putere – pe de o parte – si sindicate, asociatii cetatenesti si patronate – pe de alta parte.
    Si care dintre partile enumerate mai sus sunt comunistii, aia care ar trebui o ia peste bot si care sunt capitalistii, aia care ar trebui sa-i plezneasca?

    Puterea? Sunt toti comunisti, securisti, criptocomunisti sau infractori undercover.
    Sindicatele? Nici n-are sens sa-i cataloghez, sunt toti rozalii, niste prefacuti profitori.
    Asociatiile cetatenesti? Vax albina. Astia numai cer, nu dau nimic.
    Cat despre patronate, despre cine vorbim? Despre DM Agaton? Sau despre Cezar Coraci?
    Pai astia au spus ca in privinta noului Cod al Muncii ei sunt de partea sindicatelor…

    Da, e pierdere de vreme orice dialog social cu comuniștii, insa numai dialogul nostru, al patronilor si intreprinzatorilor privati, adevaratii capitalisti din sistem, astia care suntem, ingandurati si jecmaniti, nebagati in sema de nimeni.

    Dar noi nu putem schimba topic-ul “dialogului” sau ordona cu forta dialogul, nu e la noi nici microfonul si nici bulanul, iar astia care ar trebui sa o ia peste bot nu latra la noi, latra la ceilalti comunisti, care se latra intre ei…

  6. nu cred ca se va intampla nimic in 2011 in romania si asta pentru ca guvernul incepe sa iasa la vanzare pentru a face bani cu procente din petrom , transelectrica etc , deci inca e bine …

  7. Dle Giurgea, nu era cazul meu personal, doar al unor cunoscuti. Acelasi sfat l-am dat si eu, dar degeaba. Din diverse motive, s-au lasat pagubasi, principalul fiind ca singuri nu au nici o sansa – bani de avocati, timp de alergat prin tribunale, pile si relatii etc. Colegii de lucru erau dispusi sa jure cu mana pe teancul de biblii ca totul era ca la carte, patronul e dumnezeu pe Pamant iar respectivul angajat avea pe birou portretul lui Hitler cu autograf. Trebuiau sa manance si ei ceva… Cam asta e valoarea reala a unui contract. Daca acestea mai sint respectate uneori, e de frica.

    Andrei, miscarea sindicala din Romania este o gluma proasta. Scopul sau ar trebui sa fie apararea drepturilor angajatilor (recte respectarea contractelor incheiate). In schimb, ei apara dreptul la stat pe banii altora. Cred ca patronul este obligat sa ii plateasca iar pentru ei munca sa fie facultativa. Oricum, cred ca asta e printre cele mai manoase meserii din Romania – sef de sindicat. Daca stii cum sa te invarti, ajungi chiar si ministru…

    Tomaso, cred ca l-ai citit putin cam prea mult pe Marx. Cine ti-a zis tie ca mai e nevoie de lupta de clasa, ori ei, ori noi? Indiferent ca “ei” sint “chiaburi” sau “oameni ai muncii”.

    • Dragă Tibi, eu obișnuiesc să-mi produc singur ideile. Și nu o fac de ieri, de azi.
      Dacă mă cauți o să mă găsești spunând aceleași chestii încă de prin 2005.

      Este o realitate.
      Majoritatea companiilor serioase SE MUTĂ din țară. Nu este deloc o exagerare. Vorbesc atât din prorie experiență, cât și din ceea ce văd în jurul meu. Oamenii se pun la adăpost.
      Pot fi condamnați că încearcă să-și apere munca ? În 47 țăranul român a îngroapt plugul și tracorul. În 2011, românul își mută afacerea în afara razei de acțiune a bugetarului român.
      De ce să vândă cu 24% TVA când o pot face fain frumos, fără TVA, din Ungaria ? Mă refer la tranzacțiile intracomunitare între persoanele juridice. De ce să plătească TVA anticipat pentru produsele aduse in afara UE, când poate introduce în mod legal orice marfă în UE, plăti o taxă vamală modică, iar apoi marfa devine una cu statu de bun cu origeine UE ?
      Se mira Băse că imprtăm banae din Olanda. jesus, ce dracu de consilieri are omul acesta ? Nu știe că statul român vrea TVA, în loc să îi încaseze după ce produsele au fost facturate ? Pentru că bugetarii sunt corupți și șpăgari ordinari, plătește intreprinzătorul. Aunci, dragă Băse, dragă luminați consilieri economic, nu vă mai mirați că vine banana și kiwi din UE.
      Ok ?

      Rămân doar cei care au o afacere imposibil de relocalizat.
      Alimentație publică, servicii diverse, mic producători de ace, brice și carice.
      Problema nu constă în taxe, ci în faptul că mediul economic este extrem de ostil. Intreprinzătorul este supus unui vârtej de cerințe și controale. Într-o țară în care nu există informatizarea bugetului și a plăților, statul pretinde companiilor să se conformeze cerințelor ( aberante ) ale UE. În loc să țină partea comapniilor, bugetarii le supun la cele mai imbecile reguli, doar ca să aibă motive de amendă. Întră ca nesimțișiii în casa omului, își bagă bocancii în afacerea oamenilor și pretind că fac o faptă bună, că apără statul.
      Se bate monedă pe combaterea evaziunii fiscale, dar această strigătură reprezintă doar urletul telecomandat al bugetarilor care consideră că și-au găsit prada. Aaș cum corbii croncăne pe stârv, chemându-și stolul, la fel fac bugetarii pe stârvul economie românești.

      Nu le pasă de bugetul statului pentru că ar fi patrioți.
      Ei vor doar să-și securizeze veniturile și salariile lor. Din moment ce doar sectorul privat este producător de ”plus valoare”, acolo se îndreaptă privirea lacomă a poporului bugetar.

      Cei care vor rămâne în țară vor trebui să finanțeze absolut totul, de la pensii, până la prostiile cheltuite aiurea, de către toți ciumpalacii ajunși bugetari. Cu cât sunt mai puține companii, cu atât mai mare va fi presiunea, pentru că în timp ce numărul acestora se reduce, numărul controlorilor se conservă. Aceștia au o misiune. Ei vor să controleze, iar dacă nu au pe cine, nicio problemă, mai controlează odată și încă odată. Numai că pentru asta, ca să nu urle omul că l-au înebunit, se prefac că fac controale tematice. Își fac coada colac, pentru aclee nenorocite și scârboase de stimulente.

      Statul consideră că banii firmelor îi apraține. Pur și simplu.
      În loc să pretindă o parte, statul se servește, lăsând doar o mică parte celui care a muncit efectiv ca să facă acei bani. Statului și bugetarului îi este tare dragă sintagma ”taxele cuvenite statulu”. Adică statul i se cuvine, de parcă acei bani ar fi o proprietate cuvenită.
      Bugetarul are un delir aproape mistic în clipa când se referă la banii cuveniți. Endorfinele i se eliberează prin creier ori de câte ori pronuță ”cuvenite”, pentru că ele se consideră a fi statul. Cu alte cuvinte, dacă el este statul, atunci taxele cuvenite statului sun de fapt ale lui. Lui i se cuvin banii din firma intreprinzătorului. Cum adică … Chiar așa ? Exagerezi, moncher !
      Nu, nu exagerez deloc. Dacă aveți vreo afacere, veți vedea că nu exagerez deloc. Sunt chair delicat.

      Majoritatea intreprinzătorilor își reduc numărul de angajați, pentru a nu mai plăti acele taxe aberant de nesimțite. A taxa cu 80% munca, este stupid și abuziv. Dacă statul are o așa mare nevoie de bani acum, când nu se poate spune că guvernul actual este dușmanul suprem al economiei de piață, ce va fi atunci când va veni la guvernare o coaliție compusă din două partide de stânga ( PSD și PNL ) + un partid al foștilor securiști, după mai mulți ani de post negru ?

      Care va fi primul lucru pe care îl vor face ?
      Se vor repezi ca hienele în gâtul nenorociților rămași aici, agățați de câte o afacere amărâtă.
      Vă mai aduceți aminte ce a făcut guvernarea CDR în prima clipă ? A impus taxa remeș pe scaunele din cârciumă. După aceea, au dus inflația până la tavan. Firmele cu credite luate la 25-30% dobândă anuală, s-au trezit peste nopate cu 100% dobândă. Cine le-a făcut chestia asta ? Coaliția care ar fi trebuit să fie principalul lor susținător. Le-a păsat ? Nici în fund nu i-a durut, pentru că bugetarii erau la putere. Ciorbea, Constantinescu, Radu Vasile. Ce treabă aveau ăștia cu capitalismul ? Doar mimau interesul. Au dat salarii comensatorii, au băgat bancorex-ul la AVAS, au șters datoriile regiilro autonome. pe privați îi arde cu 40% contribuții, iar bugetarilor le sunt șterse în mod periodic datoriile. Unora le este luat, altora le este împărțit. Super tare !

      În aceste condiții, știind și istoriile trecute, cunoscând deja oamenii cu care avem de a face, mai are cineva vreun dubiu că va urma colapsul tuturor afacerilor ?
      Indivizii ăștia ce se pretind a fi opoziție, spun că vor restabili pensiile nesimțite.
      Ok, dar din care bani,prieteni ? De unde veți scoate bani ? Veți stopa investițiile ? Veți lau banii și îi veți împărți poporului bugetar și asistat social ? Acesta este planul vostru ?

      Dragă Tiby, eu cred că planul include și altceva, numai cîă acum nu au tupeu să îl spună.
      Vor pune la pământ lumea afacerilor, vor taxa tot ce mișcă, vor preschimba forțat actele, autorizațiile, vor spune că trebuie case de marcat noi, vor inventa orice ca să facă bani repede, pentru a închide gura votanților lor, chiar dacă prețul va fi crucificarea interprinzătorului român.
      S-a văzut cât le pasă de lumea afacerilor, acum un an, când au dat de pământ cu 140000 de firme (adică peste 700000 de oameni implicați direct, dependenți de veniturile produse de acele firme).

      Nici măcar nu au conștientizat faptul că ar fi trebuit să-și ceară scuze pentru neghiobia comisă. Nici nu vor cere, atât timp cât ei nu consideră că au greșit.
      Ce fel de dialog poți avea cu un bugetar, atât timp cât ăla spune că o afacer care nu poate plati 3000 de euro la buget, mai bine trebuie să se închidă ?
      Dar cum rămâne cu sutele de mii de oameni care nu erau o povară pentru stat, preferând să câștiger un salriu onest din prorpia firmă ? Ce știe bugetarul ce însemană creditul pentru marfă, ori investiția în vreun utilaj ? Ce știe bugetarul depsre stresul zilei de mâine ? Acum văd că încep să înțeleagă și ei că există o lume scârboasă, în care poți câștiga 1000 lei pe lună, muncind câte 12 ore. Până acum, imaginea lor despre sectorul privat era una idilică. Ei erau șefii, iar privații erau sclavii. Rolul sclavilor este doar să alimentezu bugetul, pentru ca ei să-și ia salariul.

      Ce să o mai lungim ! Mă revoltă atât de multă nedreptate și îmi provoacă o infinită greață.
      Da, ESTE o luptă de clasă clasică.
      Cine spune că termenul de clase sociale este demodat ?
      Sunt în conflict ireconciliabil clase sociale cu interese diametral opuse, iar războiul abia a început.

      Intreprinzătorii vor să fie lăsați în pace, pentru a se dezvolta, iar bugetarii vor să le ia și ultimul ban, folosind statul social pe post de bâtă. Chestia asta înseamnă că cele doua clase sunt în conflict ireconciliabil.
      Avem o clasă socială productivă, exploatată de către una parazită. Căpușele bugetare se agită pe blana unui câine slab, care abia se mai poate mișca. Sunt conștiente căpușele bugetare ? Nici vorbă. Acestea sunt doar niște mașini de supt. Vor bani, bani, bani. Vor să sugă și ultima picătură de sânge. Ce o fi după aceea ? Nu le pasă. Speră în secret că statul le va da o altă javră pe care să o sugă, pentru că – se știe – căpușa bugetară este în fruntea lanțului trofic.

      De ce ne ferim să spunem lucrurilor pe nume ?
      De ce nu ar fi o confruntare de tip ”care pe care” ?
      Este o astfel de confruntare. Doar naivii nu o văd !
      Degeaba perorăm ipocrit despre dezbinare și ură, chemând la concordie națională, atât timp cât ura dintre clasele sociale este una de moarte și se acumulează pe zi ce trece.

      Odată tot va răbufni, iar atunci va fi ”care pe care”.

    • Sorin, ai uitat sa spui de unde vine dorinta irezistibila de a taxa uneori si cu 90% orice profit – bugetarul considera ca acel profit vine din furt, din aranjamentele facute de privati cu statul, adica noroc de ei ca l-au ajutat sa cumpere pe nimic fabrici si uzine. Noroc de ei ca “l-au lasat sa ia”, ca altfel nu mai ajungea el milionar. Asta e singura explicatie pentru care ei se considera “indreptatiti” acum sa ceara, e ca si cand si-ar cere partea la un JAF.

      Acesti cretini nu observa ca fara initiativa privata nu ar fi existat ABSOLUT NIMIC, nici masini ieftine si de zeci de ori mai bune ca o dacie obosita (*vezi daciile vechi, model 1970), nu ar fi existat nici macar mancarea din Carrefour. Ei inca mai cred ca Ceausescu e cel care le-a tras curent electric in sat, si vor sa-i ridice statuie (Stalin, Lenin), in nici un caz lui Edison. Sau Morgan.

      Pentru ei nu conteaza Proprietatea. Ei oricum nu au nimic, de unde sa priceapa – sau poate cu exceptia apartamentului facut cadou de ilici (*tot de la prea maritul Stat), ce mai mult a incurcat mobilitatea fortei de munca si i-a legat de glie. Ei considera ca totul apartine clasei muncitoare, cea care a construit. Si e corect. Asa si trebuiau sa gandeasca. Insa prin 90, cand se imparteau fabricile (sau cand se dezmembrau/furau, mai exact), nu acum.

      Insa acesti bugetari se complac intr-o dubla masura: pe de o parte tin partea hotilor care au jefuit intreaga tara, accepta compromisul si inchid ochii cand e vorba de justitie si retrocedarea proprietatilor, insa pe de alta parte isi cer partea, vor sa fie si ei..”hoti” (desi nu au curaj sa foloseasca termenul chiar asa – ei sunt “oameni de bine”, au intentii “onorabile”).

      Cel mai nasol e cand tu le zici ca socialismul si statul social a picat oriunde in lume, indiferent de oamenii care l-au aplicat. Daca la faza cu proprietatile inca mai avea replica (“ehei, daca nu va lasam ‘noi’ sa furati de la popor nu mai aveati nimic acum”), uite ca la argumentul asta raman fara replica de tot. Si pun privirea in jos.

      Sa caute un ciomag mai mare, evident.

      🙂

    • Foarte corecta analiza !!!!! Cu precizarea unor aspecte ( sau sublinierea):
      – Nu toate activitatile pot sa isi reloce centrul fiscal, pai precis, acestea fiind o fasa foarte redusa ( care ar putea avea beneficii). Deci cum spui tu restul MAJORITATEA IMM-urilor este pur si simplu subjugata si in acelasi timp descurajata in a se dezvolta ( deci stimulate a se contracta….. cu toate argumentele aduse pana acum pe acest blog). Nu cunosc ponderile agentilor economici in econ ro, dar stiu un lucru CA O SOCIETATE SA FIE PROSPERA IMM-urile ( MICII ASA ZISI PATRONI!!! CEI CE NU SUNT IUBITI DE STAT SI MELANCOLICII COMUNISTI) TREBUIE SA FIE STALPUL DE SUSTINERE AL ECONOMIEI ( de ce? foarte simplu !!!!! 1. IMM-urile POT ABSOARBE CEA MAI MULTA FORTA DE MUNCA ( NU GREVEAZA BUGETELE DE STAT), 2. SUNT CELE MAI FLEXIBILE SI AU CAPACITATEA DE A SE REORGANIZA SI REINVENTA IN SCURT TIMP ( TOT FARA A GREVA BUGETELE NAZIONALE). Deci ca sa o scurtez tocmai acestia au fost si sunt pusi pe GRATAR cum fffffff fffff adevar spui prin OBLIGAREA PLATII UNOR TAXE ABERANT DE MARI CHIAR MAI MARI CA IN OCCIDENT cu care defapt suntem in concurenta directa pe PIATA LIBERA ( PAI oameni buni salarile dumneavoastra la media UE sunt la Bugetul de Stat , nu la patroni, ei doar incearca sa supravetuiasca asa ca va incrancenati inutil cu ” patronii” ca salariile sunt mici in ro. bateti la porti gresite. Daca ar da si angajatilor asta ar insemna sa ramaneti fara locuri de munca si nu stiu ce sar prefera.
      – Nu cred ca am inteles bine faza cu partidele!! Stim ce au facut toate partidele di ro. inclusiv PDL care a fost in toate guvernele de 20 de ani adica cea mai penala curva bine inteles de mana cu prietenii nostri UDMR din istoria politica dupa 90. Mai macar de la PSD stii cam ce vor si cam care-i linia( pun taxe la ” bogati” indirect si la restul ca sa tina baraca si hotii), PNL tot asa stii cam pe unde se invart , daca iti place ii votezi daca nu ,nu. Dar ca PDL cu vrajela de adormit curcile cu REFORMAREA STATULUI , pai ce astai reforma??? Astai haos frate !!!!! ASTA-I DEZASTRU PUR SI SIMPLU !!!!! ASTIA DAU CU BASTOANE CA UN CAINE TURBAT IN TOT CE MISCA , NU CONTEAZA CA-I E SIMPLU CETATIAN SAU INTREPRINZATOR. AVETI DUBII INCA??? PAI UITATI-VA PE GIAM.

  8. Salut Mihai,
    Nu cred totusi ca bastonul de cauciuc e o solutie decat pe termen scurt, problema e tocmai mentalitatea romanului care se schimba mult mai greu.

    Sa zicem ca PDL isi lua inima in dinti si facea reforma, erau manifestatii, batai de strada, tot tacamul. Pai si ce se intampla? Venea frumusel un politician comunist si castiga detasat alegerile promitand ca restabileste situatia dinainte de reforma. Si iti garantez eu ca PDL disparea ca partid politic iar in 4 ani bastoanele de cauciuc se intorceau peste gurile lui basescu, boc and udrea …

    Deci concluzia e ca democratia insasi e disfunctionala la romani, pur si simplu avem nevoie de un regim autoritar care sa nu se teama ca dispare in 4 ani … Altfel nu avem nici o sansa, o sa se succeada comunisti inca 20 ani chiar daca ajungem o economie gen Zimbabwe…. Crezi ca le pasa?

    • Geo , problema e ca votul universal si mai ales EGAL inseamna triumful cantitatii impotriva calitatii si intotdeauna gasca de cersetori agresivi va fi mai numeroasa decit a celor care muncesc si va putea sa-si impuna politruci care sa dea la popor “dupa nevoi” . Si asta nu numai in Romania . Toate datoriile uriase ale statelor europene au fost create pentru ca generatii de politruci s-au intrecut in generozitati din bani imprumutati pentru ca la urmatoarele alegeri sa fie mentinuni la ciolan de gloate din ce in ce mai numeroase de asistati social

    • “pur si simplu avem nevoie de un regim autoritar care sa nu se teama ca dispare in 4 ani … ”

      Aici ma tem ca s-ar putea sa ai dreptate. Ceva foarte asemanator cu tine a spus, cred, Alexis de Toqueville despre Revolutia Franceza. Asa ca nu stiu daca e doar o meteahna a romanilor, cum zici tu. Mai degraba asta e chiar slabiciunea-cheie a democratiei: populismul. Politicienii incep sa faca pe dracu-n patru, ca sa intre in gratia maselor de votanti. Sa promita lucruri imposibile si sa toace banii publici, ca sa le dea alegatorilor haleala gratis. Chestia asta se intampla de vreo 3000 de ani si nimeni n-a gasit vreo solutie.

      Iar dictatura are si ea o slabiciune fatala, dar in sens invers: pentru ca nu-ti mai pasa deloc de dorintele oamenilor, faci ce vrei cu banii publici. Si de obicei ii faci tot praf si pulbere. Ajungi sa te bucuri cand mai rasare cate un dictator luminat, care mai construieste cate o piramida, si nu da toti banii pe curve.

      Asa ca intre astea doua, alegerea tine de gustul fiecaruia si de momentul istoric. Nici o solutie nu e buna cu adevarat.

  9. Romania este o tara comunista si noul cod al muncii este un cod al muncii socialist , de asta nu dam inainte .

  10. S-a deschis cutia Pandorei . Cel putin asta am vazut eu , prin “greva” celor de la Mioveni. Am prins cateva pareri ale demonstrantilor ( din pacate multi se exprima greu sau incoerent, nu reusesc sa reproduca motivul expus de sindicalisti), dar unul din turma a spus destul de clar : “noi muncim si banii nu ne ajung pentru nevoile noastre; impozitele sunt prea mari”. Asta este si va fi problema pe care liderii sindicali trebuie sa o faca pierduta , pentru ca nu le serveste scopul, altfel vor fi jupuiti ori de platitorii de taxe ori de bugetarii mancatori de taxe, pe care ii reprezinta in aceasi masura.

    Distractia este ca mitingul vine doar la o zi dupa agitatia pensionarilor foste “uniforme”, si ei nemultumiti ca statul nu jupoaie mai mult ( mai ales pe aia de la Mioveni , care se stie ca produc… , ca toata lumea vorbeste 🙂 ), ca sa le plateasca in continuare pensiile promise ( cu pensia medie mai mare decat salariu mediu la Dacia si … varsta medie mai mica – cred eu 😀 ).

    Ah si mai era si un comentariu timid la TV despre FMI. Trebuie sa vindem Romgaz, Hidroelectrica, CFR marfa , CEC-ul ca sa avem bani sa construim o mare autostrada. Nush pe ce principiu , probabil ca din energie , gaz, CEC si CFR se mai fura , din autostrada cin’ sa fure? Doar cei care contracteaza lucrarile si cei care semneaza contractele. Ah , sa nu credeti ca sunt dintre cei care tipa ” nu ne vindem tara”, ca mi se rupe daca imi vinde energie un privat sau statul , constatam doar prostia proprietarului (statul in cazul de fata) si felul in care isi taie craca de sub picioare. Probabil vor face niste banuti si ultimii comunisti second hand si s-a terminat. Pentru poporul roman marea aventura socialista se incheie glorioasa si incepe lunga perioada de sclavagism.

    Pana la urma banii nu sunt interesati de culoarea politica; romanii nu au decat sa fie comunisti sau capitalisti , e problema lor daca vor sa traiasca prost sau mai binisor. Dar banii vor veni daca vor vedea ca ai cu cine sa te intelegi in tara asta , nu investeste nimeni un cent daca ceri din start spaga 50% din finantare si nu se leaga nimeni la cap cu niste bezmetici incompetenti care au pretentii nefondate.

    Atat timp cat nu va fi capital pentru lucru sau pentru investitii reale, care sa produca alti bani , va fi haos. Aceasta a fost problema incepand cu ’89; si atunci, chiar daca erau investitori doritori sa “cucereasca” “estul salbatec” , minerii de ieri ca si cei de azi le taie cheful. Iar ”pomana” de la FMI se termina cu vanzarea a ce a mai ramas in proprietatea statului , dar nu in mod correct ci tot pe japcareala ca si pana acum. Sindicatale, dupa ce isi indeplinesc menirea nu au decat sa moara.

    2011 va fi ca ’91 …flori in piata Universitatii , dusmani de clasa peste tot ( ca bacteriile) si vanzari cu plata “la leafa” si spaga inainte . Ce dracu’ tiparele sunt aceleasi, materialul diferit – alta nuanta de rosu…
    2012 va fi interesant …. la granite va scrie PROPRIETATE PRIVATA , doar personalul auxiliar va avea drept sa intre .

    PS pt MG: mi-ai lipsit.

    • “Pentru poporul roman marea aventura socialista se incheie glorioasa si incepe lunga perioada de sclavagism.” – foarte precisa exprimare. Exact asa se intampla.

      PS. Multumesc. E reciproc :). Desi pentru mine e o perioada incarcata din toate punctele de vedere, totusi cand am auzit Internationala la televizor, n-am mai rezistat. Articolul parca s-a scris singur. Cred ca am un reflex conditionat, ca si cainele lui Pavlov: cand imi arati rosu, latru! hahahaha…

    • Ma descurajezi 😦 . Tocmai aveam in plan sa-i cer croitoresei sa imi faca o rochie rosie …. Daca matasea are printul casei imperiale chineze, se pune? 😆

    • Aaaa, rochiile rosii nu se pun. Dimpotriva, sunt foarte sexy! Dupa ce iti face rochia, vreau si eu sa vad cum iti vine 😀

    • Mihai imi faceam probleme ptr tine ca te au arestat securistii!!!! Ce s-o fi intamplat??? Mai stii , se viziteaza asa des si cu interes acest blog , de catre iubitii nostri protectori securisti.!!! Sper sa nu fi avut asa multa treaba ptr RO. haha
      Salutari

    • Nu, n-am avut treburi legate de patria mea frumoasa si bogata. Am avut treburi legate de Statele Unite.

  11. Si era sa uit. In afacerea cu bonuri de masa actionari principali erau sindicatele ( cartel alfa daca nu ma inseala memoria) . Tocmai au dat teapa; oamenii au aflat la magazin ca acele bonuri nu sunt acoperite ( ca cec-urile) . Si aceaisi oameni ies in strada la indemnul sindicatelor? Care e media IQ in tara?

    • Legea bonurilor de masa chiar a fost elaborata si promovata de Cartel Alfa. Si s-au batut pentru ea ani de zile (eram in presa pe vremea aia). Si nici nu e o idee total rea, pentru ca iti permite sa oferi angajatilor un venit neimpozitat (chiar si eu am dat bonuri de masa la un moment dat).

      Partea rea insa, este ca pune in circulatie niste hartii de valoare necontrolate de Banca Nationala (un fel de bani paraleli) si ne-garantate in nici un fel. Cat timp economia merge pe plus, e OK, oamenii primesc de mancare in schimbul hartiilor alora. Insa la prima furtuna economica, companiile incep sa tina cu dintii de cash, intarzie platile, si cine ramane cu hartiile alea in mana (adica magazinele alimentare) e prostul satului, care ia teapa. Asa ca sistemul se prabuseste instant. Exact asta se intampla acum in Romania.

    • Eu cred ca s-a prabusit sitemul in special din cauza impozitarii lor, in sensul ca o gramada de firme au renuntat sa mai ofere, iar cei de la Euroticket au ramas cu cashflow-ul in aer…

  12. 2012: Trespassers will be shot. Survivors will be shot again.

    🙂

  13. Si ce se va intampla cand se va rasturna caruta cu prosti? Nu de alta dar poate trebuie sa punem mana pe arme si rezerve de hrana pentru cativa ani cum fac americanii. :))

  14. In esenta, Romania este ca o bursa, sau broker, care al lasa pe investitor sa cumpere actiuni, dar nu-i si permite sa puna stop-loses sau trailing stops pe actiunile cumparate.
    In ziua de azi, cand notiunea de investitii este deja globalizata, unde exista online brokeri si mii de stoks, bonds, ETFs, unde peste tot esti rugat sa-ti investesti banii, trebuie sa fii nebun sa-ti risti fondurile pe o astfel de “piata” cum e cea din Romania. Cine e smart si are bani de investit, asi poate deschide cu usurinta un cont la un broker oarecare din afara si e liber de a doua zi sa investeasca cat vrea si in ce vrea fara dureri de cap.
    Ce codul muncii lui peste? ce controale? carui investitor ai mai convine tevatura asta?
    In ziua de azi, cine are bani si vrea sa-i investeasca o face online, frumos, elegant, fara sa intre in joc cu relicvele comuniste.

  15. Tomaso, sint de acord cu aproape tot ceea ce spui, mai putin partea legata de lupta de clasa. Desi destest personaje precum Patriciu, Voiculescu sau Becali, ei sint doar niste indivizi, nu o clasa. Si nu sint nici macar reprezentantii uneia. Pe principiul tau, si eu, la randul meu, ar trebui sa urasc de moarte orice patron si sa ma pregatesc de o lupta de gherila cu ei – sint “numai” angajat, deci ura fata de patroni e in genele mele. Dar ce treaba am eu cu tipul de unde imi iau tigarile in fiecare zi? Sau cu patronul firmei unde lucrez? Sau cu Bill Gates? Existenta si bunastarea mea tin de disparitia lor? Nici vorba. N-o sa ma apuc sa-i astept noaptea in scara blocului cu ciorapul pe fata si piciorul de scaun.

    Crezi ca bugetarii, angajatii, privatii si patronii sint clase? Catusi de putin. Un patron poate peste noapte sa devina angajat, bugetarul se muta la privat si viceversa. Nu e vorba despre niste caste ermetice, si nici de un conflict intre “clase”, ci numai intre indivizi care nu inteleg ca trebuie 1. sa-ti faci treaba si 2. sa nu iti faci nevoile in munca altuia.

  16. Mi-a facut mare placere articolul tau.
    Ca o mitraliera cu gloante adevarate!
    Sunt de acord si cu majoritatea opiniilor postate de comentatori.
    Si da, sindicatele sunt mare pacoste. Cine inca nu stie sa se uite la experienta prabusirii Greciei direct determinata de sindicate si conditiile impuse de ele?

    Incerc sa ma gandesc care -i motivul ca atat de multa lume creeaza un mutant din democratie in Romania. Am ajuns la concluzia ca din ignoranta. Majoritatea nu citesc documentatie in alte limbi , nu se informeaza , nu compara si nu invata din experienta tarilor capitaliste deja trecute prin foc si sabie.
    Se incranceneaza sa altoiasca socialismul cu ceva mirodenii capitaliste , ca si cum ai servi tacamuri de pui si-ai zice ca ce, capul si labele de la pui nu sunt pui?

    • Multumesc. Dar sa stii ca nu numai romanii vor sa redescopere ei roata capitalista. Si americanii au inceput (prin politica lui Obama) sa redescopere roata socialista. Noi puteam sa le spunem dinainte, ca mentinerea in viata a fabricilor falimentare, cu bani de la stat, n-o sa duca nicaieri (noi am avut si inca avem gramezi de intreprinderi de-astea). Ca si salvarea bancilor care au acordat credite imobiliare fara nici o prudenta. Sau ca acordarea de asistenta medicala gratuita saracilor care n-au bani de medicamente, o sa-i faca sa nu mai munceasca (ca-i salveaza taica statul!). Americanii au acum impresia ca Obama a descoperit el socialismul, si face experimente nemaipomenite. De fapt, prostiile astea au fost deja aplicate pe scara larga in Europa de Est (timp de zeci de ani), iar consecintele au fost: dezastru!

      Se pare ca in toata lumea, oamenii n-au chef sa invete din experienta altora. Prefera sa se izbeasca ei personal cu capul de prag; doar atunci se conving ca au gresit. De asta nici nu prea facem greseli noi, doar le repetam pe cele vechi. 😀

    • Ar trebui mai multi oameni ca tine.. care sa dezmorteasca inertia cand atentioneaza realist; aloo ,”ferea” ca uite pragul..

    • “care -i motivul ca atat de multa lume creeaza un mutant din democratie in Romania” Motivul? E unul singur : FURTUL . Asa, cat se poate din saracia care e in tara .
      Majoritatea averilor facute din ’89 incoace au la baza sistemul de “pile si relatii”. Gandeste un pic. Faci o firma , cu ce o sustii in prima perioada, macar 6 luni cand nu esti tot timpul pe profit, chiar daca ai super plan de afaceri ? Din salar? In anii ’89 cand salariile erau o apa si-un pamant de unde luai bani sa sustii o initiativa privata ? Un credit pe casa , un partener strain , o pila, o relatie ceva si cativa care aveau ceva pe vremea lui Ceausescu , dar nu reuseau sa scoata banii la iveala si au vrut revolutie. Vrei sa dezgropam mortii acum sa luam top 300? Fiecare are o poveste de “succes” , care numai secreta cum ar vrea ei nu e. Sau ii vezi pe toti la cuptorul cu prajituri si cu geanta in autocarul de Turcia? Sunt si excceptii ; acum imi vin in minte sportivii de ex. , si cel cu antivirusul – GECAD. Dar putini, si nici nu e de mirare pentru simplu motiv ca era greu sa ai capital initial sa sustii cine stie ce smecherie de afacere. La inceput te mai lipeai la un credit furnizor, la un credit pt un LG nici bancile nu stiau sa lucreze dupa ICC, ofiterii bancari se uitau la documentele de export ca curca la piedica, imi aduc aminte ca unul imi cerea de zor conosamentul avand in mana bill of loading si nu voia neam sa-mi elibereze banii pana nu am documentatia completa ( adik conosamentul ala “lipsa” pe care il tinea in mana).
      Apoi a fost Bancorexul , poveste de poveste , la care am contribuit pana acum 2-3 zile cu cota parte la pierdere printr-o mica taxa in pretul carburantului.Nu numai eu! Nuuuuu! Toti frate , ca toti am lasat vigilenta acasa! E drept ca a contribuit si nenea cu tiparnita , o spirala a inflatiei de nu reuseai sa-ti iei nik din banii de salar de nu plecai la market direct de la casierie.
      Apoi ne-am privatizat. Un pic cu MEBO , un pic prin vanzari directe ( dar cu pret mic si in rate , ca nu veneau investitori din cauza minerilor). Despre privatizare s-a tot vorbit…Dar ai avut legatura cu cineva care a avut probleme cu post privatizarea? Spitalul 9 e SPA fata de un litigiu acolo.Dar lumea a inceput sa se prinda la afaceri, si a inceput din ce in ce mai dur controlul politic asupra oricarui tip de contract. Am vazut si chestii istete ( adik sa spui linistit ca nici usturoi nu ai mancat , nici gura nu iti pute) dar am vazut si combinatii grosolane de ziceai ca homeless-ul din intersectie sigur era mai inspirat.

      In fine. La urma urmei si altii, in alte tari, in functii, decidenti ai statului iau comisioane. Si trebuie sa inteleaga oricine ca NIMIC NU E GRATIS, dar sunt destui care o fac pe fata in strainatate, cu contract in care scrii frumos ce si cat si pentru ce platesti, omul primeste banii in banca si plateste impozit. Ca e comision, ca e lobby , dar e pe fata, si e foarte ok. Numai noi , si socialistii europeni ,( care viseaza la comunismul idilic care a fost la noi 🙂 ) , avem pretentia ca este unu’ care trebuie sa faca de dragul poporului treaba, sa o faca bine si sa multumeasca pe toti ( sa fim toti la imparteala cascavalului, “sa iasa macar de-o ciorba”). Cred ca ideea de egalitate ne-a dus aici , dar trebuie sa vedem ca nu suntem egali: unii au parinti cu bani, altii au mai multa minte, unii au noroc, altii sunt curajosi, altii sunt frumosi, unii au capatat prin rutina o deprindere ceva.

    • Cred eu ca s-a furat si se mai fura din obisnuinta. Majoritatea fura pe timpul lui Ceausescu iar dupa Ceausescu s-a continuat perfectionarea tehnicii.

      Isus a inceput-o !cu egalitatea in fata lui Dumnezeu.. , Marx a continuat-0 cu egalitatea sociala . A cam venit momentul sa recunoastem fair, ca oamenii nu sunt egali, nu au aceleasi abilitati si niciodata nu or sa fie egali.

      “C” ai dreptate..

    • In schimb trebuie sa definim foarte bine egalitatea de sansa, pentru ca daca e clar ca oamenii nu sunt egali , egalitatea de sansa este altceva. Nu militez pentru discriminare pozitiva, doar pentru egalitate de sansa . Eu de exemplu cred ca nerespectarea acestui principiu duce la frauda , foloase necuvenite , lezarea intereselor celorlalti.

      De exemplu toate exceptiile din legile care sunt in vigoare , incearca sa puna oamenii intr-un pat al lui Procust ( inclusiv la sindicatele astea de p’aci) . Un caz , la ordinea zilei este contractul colectiv de munca care pune egal intre oameni, dar in afara de faptul ca oamenii nu au aceleasi performante in mod constant luati individual, pe anumite pozitii nici nu ai cum sa pui egal intre doi angajati. Daca faci diferenta doar intre calificari ( date de diploma – cu sau fara studii), cei care sunt mai ageri incep sa se simta frustrati , iar cei mai “inceti” sfarsesc prin a nu-si indeplini obligatiile din fisa postului.

      Miza Cod.Mun este puterea pe care o au liderii sindicali si pe care o vor pierde. Unul dintre ei spunea intr-un talk show ca nu este permis , si nu concepe ca angajatul sa trateze singur cu angajatorul. Ce e asta? Angajatul este un iobag pe care l-a mostenit liderul respectiv de la ma-sa? Miza este in fapt ceea ce pierd liderii sindicali: negocierea cu politicul ( legat inclusiv de voturi, v Mitrea si pe ala de la Metrorex, senator chiar daca se afla in situatie de incompatibilitate juridica ), negocierea contractelor( si comisioanelor) cu diversi, bonuri de masa , sponsorizari, cota din vacantele prin sindicat, bunurile sindicatelor , si banii pe care ii au la dispozitie din fonduri/cotizatii. Hoffa era mic copil si totusi a fost perioada brigazilor mortii in SUA. La noi oamenii nu reusesc sa mai faca un calcul simplu si un rationament elementar , ca nu ar mai fi atatea necunoscute despre interesele sindicatelor ( ale liderilor mai exact). Cum se pot explica averile fabuloase ale liderilor sindicali ( Luca de ex. ? – Este el atat de productiv? Este el atat de priceput in negociere ? Sunt petrolistii atat de generosi ? Oare nu era incalcata egalitatea de sansa? Oare nu era mai mult decat reprezentarea omenilor muncii pe la compensari sau la achizitiile de marfa?)

    • Exact, e normal ca oamenilor sa li se ofere o sansa sa-si valorifice calitatile.

      Si de fapt chiar li se ofera: sansa asta se cheama invatamantul gratuit, platit de stat. Asa ca “micutii” care chiulesc de la scoala si se plang ca invata prea mult, dupa care la 18 ani cer 1500 de euro salariu, ajung sa se mire de ce nu-si gasesc de lucru. Ei tocmai au dat cu piciorul sansei lor, si au facut asta nu doar o data, ci timp de 10 ani.

    • Miscarea sindicala a pierdut imens fata de anii ’50-60 cand erau zmeii Europei si chiar si in SUA . Piata muncii s-a schimbat enorm datorita tehnologizarii si nu mai sunt ca pe vremuri meleoane de saibari cu contract de munca pe 8 ore . Exista azi multi oameni cu contracte cu salarizare in acord , multi self-employed ( PFA) . Din ce in ce mai multe activitati nu ma pot fi normate ca pe vremuri prin CCM . Parerea mea e ca sindicatele pina la urma vor disparea , ca si asa-zisele patronate , iar oamenii isi vor negocia singuri conditiile de munca si pretul muncii

    • Si asta va fi cel mai bine! Fiecare om are valoarea lui. Ce-i aia “contracte colective”? Cum isi permite un patronat zis “de ramura” sa negocieze in numele meu si al firmei mele? ce, i-am dat eu voie? aiurea!

      Statului evident ca ii convine negocierea colectiva, pentru ca poate sa fixeze astfel cotele sociale dupa plac. Dar ce uita statul, este ca economia nu devine profitabila la ordin. Si ca nu exista profit “colectiv”. Profitul e individual si depinde de un singur lucru: de vanzarile fiecarei firme.

    • @Mihai
      Da, scoalarizarea gratuita este prima sansa care se ofera unui om ; ca multi o rateaza si asta e adevarat.
      Dar eu am aveam in minte relatiile dintre adulti , educati, care se lovesc de situatii inechitabile, generate clar de sistem. Ca sa fiu mai explicita iti povestesc urmatoarea intamplare. Am reprezentant o firma cu un litigiu cu statul; in perioada de negociere ( inainte de instanta) am cerut un audit pe speta respectiva si pe baza auditului am contestat masura luata de institutia statului impotriva firmei. Nu am reusit sa ajungem la rezultat pozitiv la negociere si am mers in instanta. Fiind vorba de economic, in instanta am cerut expert pe problema. Auditorul nostru, expertul stabilit de instanta si auditorul care reprezenta statul au fost toti platiti , normal. Auditorul din partea statului a cerut si a primit pentru consultanta de 15 ori mai multi bani decat auditorul nostru , expertul judiciar a primit mai putin decat auditorii. Crezi ca auditorul firmei ar fi refuzat sa reprezinte statul atat timp cat statul il platea de 15 ori mai mult?Crezi ca aveau pregatire diferita? (Eu chiar sunt sigura ca ala de la stat era muuult mai slab- de altfel a si pierdut) . Pur si simplu acolo era mai mult decat un simplu contract de audit. Acel om clar era favorizat; egalitatea de sansa era pierduta pe undeva.

    • C, ce povestesti tu e foarte grav. Si depaseste, dupa parerea mea, inegalitatea de sanse. Cred ca intra in domeniul incompetentei si al ilegalitatilor nerusinate. Nu stiu cum se face ca de cate ori cumpara niste servici, produse, etc, statul plateste intotdeauna de zeci de ori mai mult decat pretul pietei.

    • C, poate ar trebui sa zici ca pentru socialisti “egalitatea de sanse inseamna egalitatea numarului de camere in bloc pe cap de locuitor.” Poate asa vor intelege si ei.

      🙂

    • apropos, mi-am adus aminte ca in urma cu 10 ani, intr-un proces, a fost nevoie sa fac 6 expertize diferite pentru a actualiza suma ce imi era datorata, din cauza inflatiei. Respectivul nu numai ca nu se prezenta si baga amanare dupa amanare (de unde si actualizarile la inflatie) dar mai avea curaj sa faca presiuni asupra judecatoarei ca sa inchida dosarul. Thx C! Tocmai mi-ai adus aminte de ce nu are sens sa mai fac vro afacere aici.

      🙂

    • De atata fleac te impiedici tu ? 😆 Ce-mi spui e un caz fericit, in fine daca ti-ai recuperat prejudiciul prin executare silita ( sau benevol ). Ia sa fi stat un timp sa ai decizie definitiva si sa nu poti face executare, nu te mai plangeai de 3-4 luni de amanare 🙂 .
      E un sistem stricat, pervers, un instrument de tortura, rafinat in ani, de “elitele” comuniste. Daca ii iei la puricat, ai sa constati ca inclusiv “tinerele sperante ” ale politicii romanesti sunt legate de oamenii din vremea lui dr. Petru Groza, Gh Gheorghiu-Dej, Ceausescu. Slugile,”coada satului”, infractorii (puscariabilii) tot ce era “origine sanatoasa”, s-a cocotat in scaun si domneste. Si vor sa transforme toata tara dupa chipul si asemanarea lor. Caile normale , legitime , morale de acces la ceea ce ar trebui sa fie elita unei natiuni au fost inchise de ei , pentru ca in conditii de competitie reala, nu au decat o soarta : sa moara de foame.

    • Mie imi zici cine sunt indivizii? Imagineaza-ti ca procesul a durat 6 ani, au fost mai multe instante din care una a ajuns pana la Curtea Suprema (pe atunci), iar respectivul nu vroia sa plateasca nicicum o datorie facuta de stat inaintea lui, desi cumparase acea intreprindere pe nimic. La acea licitatie oferta mea de cumparare a fost respinsa initial pe motiv ca eram singurul ofertant, insa la a doua incercare (cand eu am fost eliminat inainte a depune vro oferta), el a fost acceptat, si licitatia a mers unsa. Chiar daca el era singurul ofertant, la el a mers. Ce mai conteaza ca oferta lui era cam de 15 ori mai mica. Chestiile astea facute pe ascuns, in liniste, cand eram cu taica;miu la ultima lui operatie de plaman.

      Singurul mod de a-mi recupera banii a fost sa-i amenint pe toti incepand cu cei de la FPS si pana la presedite de tribunal, cu inregistrarea pe ascuns a unor petreceri la care mergeau indivizii si publicarea lor pe internet (abia incepea sa prinda), chestie spusa direct in fata tutuor, chiar la judecatorie. Probabil s-or fi speriat, pentru ca a mers. Bine, nici sumele nu erau chiar mari.

      Acum respectivul are cam jumatate din zona industriala, a vandut aproape tot..

      Inteleg foarte bine ce zici.

  17. Mihai, daca Isarescu ar fi tiparit prin 92 un QE2 de 80 de miliarde, cam altfel ar fi stat Romania acum.

    De fapt e cea mai capitalista miscare ever: ia luati de aici dolari si actiuni Facebook (la 50 mld) cat sunt calde si pana va saturati, ca altfel nu mai trimitem nici un militar prin Afganistan si vedeti voi prag de sus si stat asistential de nu va vedeti. Cum, Legiunea Franceza nu vrea sa mearga in Irak? Franta nu are chef sa lupte impotriva socialismului. Well..

    China vrea orez? Pai sa stea la coada..

  18. Mihai, mi-ai lipsit!!

    Am citit doar articolul deocamdata, am cam strimbat din nas. Nu cred ca un angajat platit prost, amenintat zilnic ca daca nu-si face norma e dat afara, ei bine nu cred ca acel angajat produce ceva de calitate. Sigur, nici o problema ca unii cred contrariul. De exemplu Toyota; erau prea multe marci auto nipone, nu-i bai ca o crapat una.

    Cu Codul Muncii si sindicatele iti dau dreptate. A aparut in tara asta o noua specie, nu-i nici muncitor, nici patron, nu are nimic de lucrat, doar sa urle din cind in cind. Lider sindical se cheama specia. Se cistiga foarte bine, fara riscuri si batai de cap. Chiar ai putea incerca si tu, gura ai mare 🙂

    • Tu nu crezi, pentru ca esti un angajat. Eu insa cred, pentru ca am avut angajati si am vazut cu ochii mei ca daca esti tratat asa cum visezi tu, eu pierd bani! In schimb, daca pun biciul pe tine, incep sa castig bani. Simplu, nu? Uite, ca sa fiu si mai clar: ca sa ai profit, trebuie sa-l storci pe angajat de tot ce ai nevoie, si cand nu mai ai nevoie de el, sa-l arunci. Nu-ti convine? Evident, cum sa-ti convina? Dar nu parerea ta conteaza.

      Pentru ca, am mai spus deja, profitul are doar 2 reguli simple:

      1. nu exista “nu se poate”, ci doar oameni care nu pot.
      2. nu-ti convine, pleaca! piata muncii e libera.

      E destul de sindicalista pentru tine chestia asta? 😆

    • Poti incerca prin China, Bangladesh. Da’ sa nu te astepti la produse de calitate si vorbim exclusiv de munci automate, care nu necesita folosirea creierului. Daca vrei folosirea creierului, tre’ sa bagi mina in buzunar. Nu foarte mult, ca nici aruncatul de bani peste anumite nivele nu are efecte bune (da cei care decid salariile CEO n-au auzit inca). Ma rog, asta arata studiile facute de profi de pe la Berkeley sau CMU. Pff, profi: niste jigodii toti, nu fac nimic si sint platiti regeste! Ia sa puna mina pe lopata sa vada dupa aia studii!

  19. In Israel exista un salariu minim sub care patronul nu are voie sa coboare. Da de belea daca o face.
    In general(masele de rand) omul este platit pe ora . La care se adauga banii de transport.
    Dar din salariul pe care omul il ia, automat prin contabilitate i se scade partea de taxa pe venit calculata in functie de venit , partea de asigurare medicala si dupa un an de la angajare o parte pentru pensia proprie.

    Taxele atat angajatii cat si patronii le platesc in functie de venit.
    Patronul la randul lui plateste taxa pe venit ,calculata in trepte, isi plateste partea de asigurare medicala , isi plateste propria parte pentru pensie si dupa un an de la angajarea muncitorului ii da o parte pentru pensie. Banii astia nu pot fi scosi decat la pensie.

    Nu neaparat toate serviciile implica contract. Nu exista obligativitatea de contract. Dar exista optia. La fel cum s-a zis mai sus, contract colectiv sau individual , stabilit intre patron si angajat .
    Asta nu inseamna ca patronul nu poate da afara angajatul cand vrea. Poate. Dar trebuie sa ii plateasca dupa un an de la angajare , un salariu corespunzator unei luni lucrate in fiecare an. Daca muncitorul pleaca benevol , patronul nu are obligativitate sa il despagubeasca.

    Individual oamenii transeaza venitul pe care-l considera ca-l merita , dar dupa cum am zis, interzis a se cobora sub salariul minim.
    Concurenta impinge tara sa progreseze , vrei nu vrei.

  20. Mă bucur să vă că mai sunt oameni care gândesc ca mine, dragă Mihai. Din păcate, suntem prea puțini, dar tot este bine că măcar pe net ne mai întâlnim.

    numai sa nu va intalniti vreodata in viata reala. la asemenea intalnire a super intelectelor lumea ar face implozie. violenta opiniilor etc etc e loc comun aici (diferenta fata de alte ineptii e doar cantitativa). dar prostia e mirifica. absolut exceptionala. salutari, sunteti aparte

  21. Mihai astept cu nerabdare un pic de comentariu critic la informatia despre Israel.
    Ti se pare un sistem just, sau ai alta parere?

    Si vroiam te rog sa imi zici, la ce te referi cand zici ca nu stai de vorba cu politruci? Si tu ai pareri politice, nu? Si inca bine conturate.. he,he..

    Personal consider ca sunt bine venite pareri de tot felul ca omul sa-si faca singur proces de constiinta cu ce este si cu ce nu este de acord..
    O zi buna..

    • Nu am comentat informatiile tale despre Israel, pentru ca mi-e greu sa judec o intreaga legislatie a muncii dupa 3 fraze citite pe internet. Ar fi neserios. Pentru ca legile fac un organism coerent, se sprijina unele pe altele (inclusiv cu pedepsele din Codul Penal), nu poti sa le judeci pe bucatele. Ar trebui sa ma apuc sa studiez toata legislatia israeliana si nu cred ca am timp.

      Legislatia romaneasca insa o cunosc mai bine; o perioada chiar am fost director in Ministerul Muncii. In legatura cu salariul minim, parerea mea e clara: eu sunt pentru desfiintarea lui. De fapt, orice garantie acordata unui salariat, ar trebui in opinia mea desfiintata. Oamenii ar trebui sa nu mai aiba in nici un fel siguranta zilei de maine, ca sa munceasca in disperare sa nu-si piarda jobul.

      Pentru politruci am un dispret profund, tocmai pentru ca ei nu au pareri politice bine conturate: nu-i vezi cum sar de la socialisti la liberali si invers? 😀 Pentru ei politica e doar o pompa de bani. Exact asta si inseamna politruc. Politicienii sunt cu totul altceva. (Iliescu de pilda, e politician. De stanga, dar politician. Iliescu n-ar putea sa treaca niciodata la liberali, pentru ca crede in mod sincer in puterea statului si in drepturile maselor populare).

      La fel, si ideile mele de dreapta sunt fixe de zeci de ani: de pe la 8 ani cred (eram in clasa a treia), cand am citit prima oara Zarathustra. De atunci sunt anti-crestin, anti-colectivist, anti-Stat si individualist.

      Margaret Thatcher a scris in Manifestul catre englezi, inainte sa fie aleasa premier: trebuie sa luptam pentru drepturile individului, impotriva Statului. (Am tradus o parte din Manifest si e publicata chiar aici pe blog, si pe standard.ro). Ei, exact asta cred si eu.

    • Esti foarte amabil ca ti-ai luat din timp ca sa imi raspunzi.
      Dorinta mea e sa cunosc oameni care pot ajuta alti oameni prin prezenta lor, prin parerile lor nu neaparat altfel – material sau mai stiu eu cum-.

      Citesc blogurile afisate pe pagina principala si am intrat atat pe bloguri religioase cat si pe cele liberale, de dreapta si pe acela ciudat-elitist-socialist , nesuferit si increzut al lui Nastase cu majoritatea dupa chipul lui.
      Uneori am comentat ce-am gandit, am spus ce-am crezut si am pus intrebari.

      Sunt plecata din Romania de 20 de ani aproape. Pe blogul lui Nastase niste paparude pompoase pline de comunism si aere dictatoriale m-au jignit si au crezut ca sunt Elena Udrea deghizata. Cred ca oamenii aia in majoritate sunt paranoici.

      Citesc blogul lui Theophyle des, care e de dreapta. Si respect ca respecta pe comentatori indiferent de inclinatiile politice.

      Unele bloguri religioase sunt demente, rasiste, nebune si ma intreb cum de incitarea pe care o fac printre oameni e legala??!

      Si-am dat de blogul tau. Si impart multe din parerile tale.
      Si daca mi-ai permite te-as provoca la o discutie totusi in contradictoriu. Nu pentru placerea argumentului ci din dorinta sincera ca unde sunt mai multe pareri se pot trage mai multe concluzii. Sincer mi-as dori binele Romaniei si romanilor pentru ca situatia asta de caruta subreda cum suntem vazuti peste hotare ma jigneste cumva.
      Mi-as dori ca Romania sa capete respect intai din interior si apoi din afara. Sa nu mai fim vazuti ca neajunsi.

      Daca vei scrie un articol despre opunerea ta la salariul minim eu ti-as raspunde ca sunt pentru salariu minim.Pentru ca o tara trebuie sa fie incadrata in legi. Iar legea ca sa apere drepturile individului trebuie sa aiba un start. Un minim.
      La fel cum preturile la anumite produse de baza trebuie sa aibe un maxim peste care sa nu se treaca. Ma refer numai la produsele de baza; paine, lapte, zahar, ulei, orez..

      Etc, etc
      Adica mi-as dori sa dau de comentarii si articole pe marginea carora sa vad adevarata contributie intre oameni, cand pareri se lamuresc si uneori anumite idei se clarifica in directii neasteptate.

      Nu stiu daca sunt printre putini sau multi , personal am avut o admiratie deosebita pentru M.Thatcher.
      Intrebarea mea este cine apara drepturile individului , daca nu legea?
      Si statul trebuie sa raspunda in fata legii, nu? Caci statul e facut din oameni care in democratii adevarate sunt egali cu oricare cetatean.

    • Habar n-am de alte bloguri de dreapta (sau de stanga), pentru ca nu citesc blogurile. Ca n-am timp sa stau pe internet. Eu nici nu sunt un blogger, ci doar un tip care scrie pe un blog. Chiar si sa raspund oamenilor care imi scriu imi ia prea mult timp (de aia, pe standard.ro am si anuntat clar ca nu mai raspund).

      Observ ca unele dintre intrebarile tale sunt cam naive si denota lipsa de cunostinte in domeniul legal: de pilda te intrebi “cum de incitarea pe care o fac unele bloguri printre oameni e legala?”. Raspunsul e simplissim, nici nu credeam ca e cineva care nu stie: legal, conteaza doar in ce tara se afla fizic serverul. Daca se afla in Malaezia (sau in SUA, sau in Japonia, sau Filipine, sau in Brazilia etc etc), poate sa ti-o traga ala cat vrea si cum vrea. Ca nu-l opreste nici o lege. Dimpotriva, in SUA libertatea de exprimare e chiar garantata si luata foarte in serios.

      Despre venitul minim si salariul minim m-am mai pronuntat o data, nu are sens sa mai repet. Orice forma de venit minim garantat este o idee socialista, si a fost introdusa ca sa evite moartea de foame a oamenilor care nu sunt capabili sa se auto-intretina. Si dupa cum am mai spus, asta e o mare gresala. Oamenii trebuie lasati sa moara de foame, daca nu sunt capabili sa supravietuiasca. Asa se face evolutia, prin auto-eliminarea celor slabi. Care-i problema?

      Daca nu lasi incapabilii sa moara singuri, sa nu te miri ca ajungi la idiocratie. E o inevitabilitate genetica.

    • Director in Minister? Pai si de ce o mai arzi aiurea pe aici cu capitalismul?

    • Ca asa cred eu ca e bine?
      Ca vrea muschii mei?
      Ca se sfarseste lumea in 2012 si am chef de distractie pana atunci?
      Ca sunt platit de CIA, Mossad, cavalerii templieri si Illuminati sa-ti distrug patria si poporul?
      Etc etc etc …

      Alege ce vrei, micutule 😆

  22. Mihai o sa incerc sa nu iti mai rapesc din timp.
    Libertatea de exprimare este una iar incitarea la ura/ crime, este alta.
    Dupa cum zici nu citesti bloguri. Asa ca nu ai de unde sa cunosti ce le poate mintea la unii dementi.
    Si in America daca cineva ar zice /scrie ,’iesiti sa-l omorati pe cutare om politic/religios etc ca e asa si pe dincolo, ti-o zic clar ca asta nu e libertate de exprimare.
    Este intentie de ‘harm’ si tratata ca atare.

    Evolutia sociala se face prin progres stimulat de concurenta.
    Dar salariul minim este practicat in toate democratiile adevarate.
    Probabil tu vezi un sistem particular pe care il doresti ptr Romania.
    Multumesc pentru raspuns, o zi buna.

    • Iar in legatura cu incitarea la violenta: daca ti se pare ca aici am incitat, sa stii ca in alte articole publicate pe Business Standard am scris clar ca dupa parerea mea, comunistii ar trebui impuscati in ceafa sau decapitati, si ca regret ca nu am facut asta in 1989. Si dupa cum vezi, n-am patit nimic…si voi continua sa incit la violenta, pana cand violentele chiar vor izbucni in Romania. Stii cum gandesc oamenii: daca ăsta are curaj sa vorbeasca asa si nu pateste nimic, putem si noi. Patronii incep sa se poarte mult mai dur cu angajatii, violenta sociala incepe si ea sa creasca etc. Asa functioneaza incitarea, propaganda, sau cum vrei sa-i spui: prin contagiune. Iar violenta a devenit din nefericire absolut necesara in Romania. Pacatele comuniste trebuie spalate cu sange. Cu sangele lor, desigur 😆

      PS. Intre timp, astept cu nerabdare sa fiu dat in judecata pentru incitare…sau sa patesc ceva, orice…hahaha….

    • Si-au ascuns sobolanii banii prin Elvetia, nu faci nimic doar asa.

      Trebuie sa spargi capetele cu si IDEI, nu merge numai cu piatra.

    • Da, de acord, dar ai vazut cum i-a pus la punct in Anglia? sau chiar in Franta. Dupa ce au luat-o pe cocoasa, le-a trecut cheful de mitinguri. Si nici n-au obtinut nici un ban (nici englezii, nici francezii). Iar Angela Merkel mi-a placut cel mai mult: ea a anuntat sindicatele inca din aprilie ca e pregatita de razboi (chiar asa a zis, razboi) si nici n-a stat la discutii cu ei, despre masurile de reforma. Pur si simplu le-a anuntat si a inceput sa le aplice. Aia au tipat, au facut vreo 2 mitinguri in octombrie si s-au dezumflat. Mai auzi de vreun protest acuma in Germania? Ioc!

      Asa trebuie sa te porti cu sindicatele. Nu cu “dialog social”. Nu e treaba lor sa conduca tara.

    • Oricum va creste violenta sociala, din cauza saraciei. Nu sunt singura care am declarat”greva”. Mai am o multime de cunostinte. Un amic a inchis sase firme , din care 3 erau listate. I-a iesit pe nas, avea anuntate si cate doua verificari pe zi .Nu conta ca aveau raportari sau alte termene limita , trebuiau cei de la contabilitate sa stea dupa fundul agentilor de control.Cred ca daca raman numai firmele care au contracte cu statul se vor rula de 2-3 ori banii din taxele colectate de la ei si gata banutii. Cat poate dura “feeria ” asta cu “capitalisti de stat”?

    • Nici nu mi-a trecut prin cap sa ma gandesc la tine. Sa consideri capitalismul salbatic ca optie, sau altcineva sa creada altceva, tocmai asta e libera exprimare .Pareri sunt bune tocmai cand sunt diferite, ca sa nu existe dictatura unei singuri minti.

      Impart multe dintre parerile tale. Dar nu capitalismul salbatic. De altfel dupa ce am trecut prin cateva cursuri de microeconomie am invatat ca oameni mult mai destepti decat mine si care au promovat de fapt capitalismul nu s-au gandit la capitalism salbatic.

      Cunosc din experienta proprie ce e aia afacere. Si tot nu gandesc ca patronul trebuie sa fie un sadist!

      Si daca nu ma insel in Romania consolidarea comunismului a venit tocmai ca urmare a capitalismului salbatic care era la vremea aceea, cand patronii jupuiau omul de dimineata pana seara pentru te miri ce venit si in te miri ce conditii.

      Nu iti asiguri libertatea placerilor prin detrimentul libertatii altuia.

      Echilibrul este calea.
      Religia mananca multi bani pe de-a moaca pe langa alti multi..
      Vampirii sugatori de buget , aia sunt hiba in primul rand.

    • In Romania consolidarea comunismului s-a facut cu 40 000 de tancuri sovietice. Nu poporul roman a facut manifestatii si a cerut republica in 1949. Nu poporul roman a falsificat alegerile in 1949, cand castigasera taranistii si rezultatele au fost pur si simplu inversate. Si toata lumea a stiut asta, inca de atunci!

      Ce ai spus tu in clipa asta, ca poporul roman a adus comunismul, este exact minciuna lansata de Gheorghiu Dej, Ana Pauker si de Ambasada Sovietica, dupa alegeri. Si repetata de atunci de securistii raspandaci si de cadrele de partid. Iar acum si de tine.

  23. p.s

    sunt si date mai recente neandoielnic, dar am copiat prima adresa de care m-am impiedicat..

    The data is from January 2007
    The Luxemburg minimum wage is 9.08 euros for an hour and 1570 euros for a month.
    The Ireland minimum wage is 8.30 euros for an hour and 1403 euros for a month.
    The French minimum wage is 8.27 euros for an hour and 1254 euros for a month.
    The Holland minimum wage is 8.13 euros for an hour and 1301 euros for a month.
    The UK minimum wage is 7.96 euros (5.52 pounds) for an hour and 1361 euros for a month.
    The Belgium minimum wage is 7.93 euros for an hour and 1259 euros for a month.
    The Australia minimum wage is 7.65 euros for an hour.
    The USA minimum wage is 4.34 euros for an hour.
    The Greece minimum wage is 4.22 euros for an hour and 668 euros for a month
    The Russia minimum wage is 65-172 euros for a month
    The minimum wage of mainland China is 26-78 euros for a month.

    Most EU countries are after-tax minimum wage (gross) monthly salary of a formal definition, the United States, the United Kingdom and Ireland Zeyi hours of formal definition. 27 EU countries, 20 countries have established a statutory minimum wage, such as: the lowest in Bulgaria (92 euros / month) – Luxembourg ( 1,570 / month) see the right form. Part of the country by local trade unions, trade associations provided. With the exception of most Western countries, the U.S. minimum wage increase according to consumption expenditure, on a regular basis to upgrade.

    Related posts:

    1.Nanjing minimum wage: Nanjing downtown minimum wage raised to 1140 yuan / month
    Nanjing minimum wage: Nanjing downtown minimum wage raised to 1140 yuan / monthFrom February 1,…
    2.Guangzhou minimum wage rose to 1,300 yuan, ranks first in China
    Guangzhou minimum wage rose to 1,300 yuan, ranks first in ChinaFrom March 1 enterprise workers…
    3.Hong Kong passed the “minimum wage bill”
    Hong Kong passed the “minimum wage bill”Today (17), Hong Kong, the Hong Kong Legislative Council…

    http://www.chinafinancialdaily.com/financial/news/2010/04/01/11940/the-minimum-wage-all-over-the-world.html

    • Tu imi dai exemple exact dintr-un sistem occidental, devenit socialist, pe care eu il doresc distrus. Am spus asta deschis si in 7-8 articole. Si nu ma refer doar la desfiintarea salariului minim (asta e o joaca), ci si a programului de lucru de 8 ore, a concediilor garantate, in general a tuturor “cuceririlor” clasei muncitoare. Si poate cel mai important lucru este posibilitatea patronului de a te concedia oricand, oriunde si pe orice motiv considera el. Consider ca intregul sistem de protectie sociala dezvoltat in secolul 20, trebuie nu doar redus, ci facut tandari complet. Pur si simplu e prea scump si nu mai poate fi sustinut.

      Clasa muncitoare trebuie sa reinvete ordinea si sa simta putin biciul. Doar asa vom reveni la un sistem puternic, rentabil si auto-sustenabil. Altfel se va ajunge la faliment (si pana la urma tot la capitalism salbatic: ca asta e inevitabil). Doar ca in cazul unui faliment global prabusirea economica va fi necontrolata si vor muri mai multi oameni decat daca desfiintam drepturile salariatilor in mod controlat si de buna voie.

      Sau probabil aveai impresia ca imi spui noutati, cu listele alea cu salariul minim? 😆

    • Te imbraci la Prada? 😆 Si mie mi-a placut Merril Streep .

      Poate un indicator mai bun pentru a stabili nivelul remuneratieii este cosul minim zilnic. Atunci ai un punct de plecare sa impaci si capra si varza. Nu uita ca sunt foarte multi patroni care nu au treaba cu managementul , nu au notiuni economice sau de conta. Sefii astia sunt blestem pentru un om care vrea sa munceasca; degeaba are angajatul dor de munca , loialitate si dorinta de a se implica, se alege praful si se pierde vremea. Angajatii au doua variante sa supravietuiasca : sa fie bine/suficient platiti sau sa faca greva la furnizorii de servicii.
      Dar sincer nu cred ca intinzi coarda atat de tare cu angajatii tai . 🙂

    • C, eu in primul rand n-am dat niciodata salariu fix. Ci doar procentaj in functie de rezultate. Cand e vorba de servicii cu pret fix, pe alea le externalizez (contabilitatea, juridicul, programarea etc). In felul asta nu dau nici concedii, nici zile libere, nici medicale, nici nimic. Externalizarea este extrem de importanta pentru reducerea cheltuielilor si cresterea profitului. De asta ar trebui statul roman sa externalizeze tot. Sa vezi ca n-ar mai avea deficit bugetar!

      De asta nu ma intereseaza nici cosul zilnic. Cosul zilnic inseamna nevoile lor. Si ce-mi pasa mie de nevoile lor? Mie imi pasa doar de cat imi aduce un om.

    • Ei, cu statul e alta problema, ei trebuie sa aiba un aparat stufos ca sa aiba cum ascunde banii, sa-i ameteasca astfel incat sa taie pofta de control. Urmareste initiativa de a privatiza RADETUL; uite cate patimi trezeste.

    • In primul rand, nu stiu daca RADET-ul o sa aiba cumparator. Ca e cam in faliment, si problemele pe care le are (clienti rau-platnici) sunt cronice; nimeni nu prea poate sa le rezolve. Tu l-ai cumpara?

    • Externalizarea este ok, mai ales ca firmele astea au asigurari de malpraxis, mai ales alea care tin contabilitatea … ai mai multe variante la controale si la amenzi. Hai si juridicul , dar sa nu uiti sa tii registrul juridic 😆 ca se cam fofileaza avocatii …

    • O, dar eu lucrez cu o firma engleza. Si sa stii ca ma costa extrem de putin. Si tot ei au angajat si contabilul; ei mi-au gasit sediul, sunt excelenti. Pur si simplu n-am probleme. Si ma asista si la negocieri cand le cer. Iti spun, foarte seriosi.

    • Ti-am spus ca nu mai vreau sa lucrez, am doar obligatia aia de a da consultanta si asta pentru ca e un contract de asociere in participatiune cu persoane pe care nu pot sa le refuz; plus ca ma incita (curiozitatea ….) .

      In altfel de conditii, utilitati as cumpara . Dar mai repede actiuni, fara sa ma implic in management.Dar RADET , cu atatea bube in spate … nu . Si nu doar pt clientii rai platnici, ci pentru datoriile vechi, tot timpul ai surprize acolo.

    • Ufffffff, fiecare afacere e cu specificul ei , mai ales daca e pe o nisa cu reglementari speciale, e mai greu sa cauti o firma pentru alea, alea. Dar daca obiectul de activitate iti permite , sigur ca e mai elegant sa externalizezi.

    • Sigur ca da, totul tine de specificul de activitate. Dar chiar daca faci productie, tot poti sa-i pui sa-si faca PFA. Si tot externalizare se cheama. Si ai scapat de o gramada de prostii (protectia muncii, concedii, zile libere, boli etc). Nu prea s-a obisnuit in Romania chestia asta pana acum, dar saracia te invata.

%d bloggers like this: