Azi se semnează Tratatul Fiscal, la Bruxelles.
Sindicaliștii din toata Europa fac de doua zile mitinguri împotriva Tratatului. (Si in România a fost un miting, dar cam rahitic, săracu’, ca toate mitingurile sindicatelor din ultimii 15 ani).
De ce urla băieții ăștia, cu clasa muncitoare? Pentru ca Tratatul ii cam face praf. Informațiile complete despre Tratat le puteți citi pe site-ul Consiliului European, aici.
Pe scurt, Tratatul cere tarilor membre sa nu mai trăiască din împrumuturi si chiar sa treacă pe surplus. Rostogolirea datoriei, jucăria preferata a politrucilor populiști (care credeau ca o sa dureze la infinit), se oprește aici. Tarile UE sunt obligate sa-si reducă deficitul structural anual al administrației publice la 0.5% din Produsul Intern Brut nominal. Cine încalcă limita de deficit, este pedepsit automat (fără votul Parlamentului European), cu penalități de pana la 0.1% din PIB. E enorm, e foarte dur, se plâng sindicaliștii si socialiștii.
Pentru comparație, deficitul României pe 2012 va fi de circa 2% din PIB, dar exista si deficite de 8%.
Munca mai multa, pe bani mai putini.
Ce consecința va avea Tratatul Fiscal asupra bugetarilor si pensionarilor?
- Concedieri in masa
- Scăderea enorma a salariilor, chiar cu 50%-75%, daca golul lăsat de lipsa împrumuturilor nu va fi umplut de banii firmelor private (Si nu va fi. Ca nu e de unde: firmele private europene sunt necompetitive).
- Scăderea pensiilor.
- Creșterea vârstei de pensionare.
Un excelent Tratat de dreapta, ultra-liberal, care practic omoară Europa sociala si o îngroapă sub doi metri de pământ. Pai atunci, de ce nu ești mulțumit, Giurgea?
Nu se pot impune masuri dure de dreapta, cu pedepse fleșcăite de stânga!
Nu sunt mulțumit de Tratat, pentru ca nu cred ca va fi aplicat. De semnat, da, o sa-l semneze toata lumea. Dar de aplicat? La pastele cailor!
Amintiți-va de cați ani promit grecii reducerea cheltuielilor si a deficitului. Si ce-au făcut? Nimic! Amintiți-va ca România a promis FMI-ului același lucru: si in loc sa scadă, cheltuielile cu salariile bugetarilor au crescut. Nici Spania nu si-a respectat ținta de deficit. Nici Italia. Nici chiar disciplinata Olandă. Cred ca numai Germania si Angela Merkel o sa respecte acest Tratat. Ce-mi faci, daca refuz sa scad salariile si continui sa mă împrumut? Pai te amendam! Zau? Pai n-am bani sa-ti plătesc. Nu te refuz pe fata, dar anul asta e imposibil. Poate la anul o sa am. Ce poți sa-mi faci?
Tratatul e de fapt o încercare disperata de a mai salva ceva din fosta Europa sociala. Daca nu economia sociala (care clar a dat faliment), măcar așa zisa “civilizație europeana”: democrația populara si votul universal.
O încercare evident sortita eșecului: pentru ca e stupid sa te aștepți ca zeci de milioane de bugetari (împreuna cu politrucii pe care i-au votat), sa renunțe de bunăvoie la salariile si la pensiile lor, de mila firmelor private. Sa renunțe clasa muncitoare la excursiile in străinătate, la BMW-uri, la casele de vacanta pe datorie, doar pentru ca firma BMW sa scadă preturile si sa devina mai competitiva pe piața internațională? Ha!
Tanti Europa e ca o profesoara bătrâna, care vrea sa facă ordine intr-o clasa de golani repetenți, amenințându-i cu…degetul.
Violenta e singura soluție împotriva comuniștilor. Soluția finala.
Întotdeauna socialiștii s-au temut de violență. De aia au si desființat pedeapsa cu moartea. Cam fără cojones, băieții ăștia de stânga! Dreapta in schimb, știe ca morcovul trebuie însoțit de bici. Un om de dreapta folosește biciul fără jena. Este cumplit de naiv sa speri ca Europa socialistă va putea fi reformata cu…vorba buna. Niciodată in istorie n-a fost posibil așa ceva. Întotdeauna tăierile de cheltuieli bugetare au însemnat violente de strada, incendieri, gloanțe, arestări si execuții.
Sindicaliștii se smiorcăie ca Tratatul este…prea dur? Hahaha! Pai v-ați obișnuit cu binele, micuților! Ați uitat ce e aia duritate! Las’ ca va explic imediat: glonțul care zboară din pistolul meu in ceafa ta, ala e dur! Nevasta-ta care plânge pe cadavrul tău si e arestata pentru incitare, copiii tai ramași pe drumuri, prietenii tai arestați pentru propagandă comunistă, aia e duritate, nene sindicalistule!
Amintiți-va de regimul coloneilor din Grecia. Sau mai bine, amintiți-va de ultima criza financiara: de curbele de sacrificiu din România, de greva de la Atelierele Grivița din 1933, de greviștii mitraliați pentru ca ocupaseră ilegal o fabrică privată. Amintiți-va cat sânge socialist a curs pe străzile Bucureștilor: lucrurile acestea se vor întâmpla din nou. E inevitabil. Deja au început.
Leonard Orban: nu exclud reapariția războaielor in Europa.
Asta o zice ministrul Afacerilor Europene si fost comisar European. Un tip serios si foarte rezervat. Ce-i drept, Orban încearcă sa fie optimist: cică, deși mulți considera ca Uniunea Europeana e terminata, el încă mai are speranțe. Dar tot el zice ca ar trebui sa ne grăbim cu fondurile alea europene: ca nu se știe cât vor mai exista.
Deci, cu tot optimismul afișat ieri la TV, Leonard Orban e conștient de situație: Uniunea Europeana e Kaputt! Tratatul Fiscal va eșua. Nu va salva pe nimeni si nimic. Si nu firmele private îngroapă Europa sociala, nu firmele private vor sabota Tratatul: ci chiar clasa muncitoare si socialiștii. In clipa asta, ei își pun singuri frânghia de gat și îi fac și nod.
Ei au băgat in faliment statul social, care le purta de grija: prin cererile lor aberante de salarii si pensii, prin scăderea vârstei de pensionare, prin protecția socială populistă, prin ajutoarele pentru săraci, prin medicamentele gratuite la tot poporul, prin entuziasmul dement cu care au tocat trilioane de dolari anual.
Acum, sa suporte consecințele! Cum iți așterni, așa dormi.
Citește si:
Germania deasupra tuturor. România, dedesubtul tuturor.

Marius C.
2 martie 2012
Ma gandesc ca Basescu stie ca PDL-ul n-o sa mai fie la guvernare, d-aia rade de se sparge ca semneaza tratatul
Mihai Giurgea
2 martie 2012
Oricum nu prea avea incotro. Romania are datorii pana peste cap. S-a terminat cu independenta Romaniei inca de prin 2009. Acum, daca Germania spune “sari”, Romania intreaba “cat de sus?”.
Ioan Crisan
2 martie 2012
Germania nu o sa ne spuna “Sari!”. Germania ne ignora (inca) sau daca stie ca existam ne uraste (23.08.1944, etc). Daca o sa ne zica ceva acel ceva va fi “Mars de aici, jigodie!”
Bastos
2 martie 2012
Gresesti. Am fost in Germania, la Munchen, si am disutat cu mai multi germani de 50-60 de ani, total necunoscuti mie.Si dupa doua trei beri am ajuns sa discutam despre romani, despre ei, despre europa. Mi-au spus ca nu au pareri preconcepute, cu atat mai putin legate de ce s-a intamplat in ’44. Nemtii au ajuns la un nivel de civilizatie care le permite sa gandeasca in prezent. Daca era asa nici nu primeau in UE.
Ioan Crisan
2 martie 2012
De acord. Dar am avut ocazia sa particip la niste negocieri intre firme nemtesti mari si diversi furnizori de servicii etc din grupul din care fac parte si pot sa-ti spun ca imaginea la nivelul business-ului german de la ’44 pleaca – sunt oameni care au preluat stafeta de la generatia veche si au invatat bine de tot istorie…
Alex
2 martie 2012
Mi se pare foarte ciudat mecanismul asta de penalizare, Adica dc. vreun politician populist depaseste cheltuielile cu 1-2-10% din PIB atunci ce mai conteaza 0.1% penalizari. Se va imprumuta cum s-a imprumutat si pentru alte cheltuieli si va plati. Si se va imprumuta tot de la bancile din Uniunea Europeana. Si peste 10 ani baga o falimentare a la grec si face haircut de 90%.
Mihai Giurgea
2 martie 2012
Foarte corect Alex, nici mie nu mi-e clara chestia asta: pai ce, guvernele platesc de la ele din buzunar? platesc amenda de la buget! Asa ca ei incalca linistiti Tratatul, iar amenda o lasa guvernului urmator. In Romania se practica asta cu mare placere.
claudiu steflea
2 martie 2012
Nu poti sa pui o entitate abstracta cum este statul sa plateasca niste gafe ale unor oameni pusi in frunte degeaba.(pentru ca pana la urma tot privatii ar fi cei care ar plati rahatul asta) Vrei sa fi politician? No problem sa ai niste target-uri puse sus si tare. Nu le indeplinesti : puscaria si munca in folosul comunitatii pana iti platesti gafele. E atunci nu s-ar mai inscrie atatia idioti analfabeti in parlament si treaba ar merge un pic altfel.Adio cu votul pentru toti prostii, asistatii sociali, si functionarii de la stat si treaba ar incepe sa mearga. Ce indicatori de performanta au guvernele ? Nici unul. Doar dezastrul pe care il putem vedea de pe luna.
Mihai Giurgea
2 martie 2012
Buna idee, Claudiu. Responsabilitatea adevarata este aia in care raspunzi cu banii tai si cu viata ta. Daca raspunzi cu banii altora…hehehe…cui nu-i convine?
claudiu steflea
2 martie 2012
Mihai , putorile astea de la stat ar trebui sa stie ca la o firma nimeni nu te tine pe viata intr-o functie daca nu ai rezultate. Spre exemplu lucrez la o companie multinationala si am anumite target-uri anuale pe care trebuie sa le indeplinesc. Si cu cat esti mai sus in ierarhie ai tot mai multe, deci oamenii aia isi castiga banii nu ii primesc din spaga ca la stat. Romanii si clasa politica in special ar trebui sa invete ce este aceea RASPUNDERE, nu ca in parlament ne asumam raspunderea pentru orice rahat de lege. Pai ia sa pui un ministru din ala cu capu pe ghilotina sa vedem cate legi vor mai fi adoptate asa? Raspuns: vor fi dar alea vor fi legi blindate ca sa nu simta nimeni otelul ghilotinei. Tind sa cred ca in societatea in care traim numai cu biciul si cu parul mai rezolvi ceva, De vorba buna putem observa toti ce bine merge treaba …
Casino 2011
2 martie 2012
“Pentru comparație, deficitul României pe 2012 va fi de circa 2% din PIB, dar exista si deficite de 8%.”
Si esti sigur ca va fi de 2%, eu nu! La sfârsit de an când se va face socoateala , vorba lui Toma Caragiu…Elefantul a avut de dat un raport cum a lucrat, câte alune avea în plan, câte a cules pe an, fildeş cât a folosit, cât a economisit… însă tot ce a raportat era binişor… binişor… umflat. Umflat nu cu pompa, ci cu… cu…”
Haiducul
2 martie 2012
Trompa !
Alex
2 martie 2012
Ce lipseste din tratatul acesta (ca de altfel din toate tratatele EU) este posibilitatea de exit. Daca un stat nu indeplineste normele Euro acesta sa fie eliminat din echipa. La o negociere cand te duci trebuie tot timpul sa fii in stare sa te ridici de la masa tratativelor. Altfel, daca nu-ti permiti sa renunti, pozitia ta va fi foarte slaba. La fel la contracte, trebuie prevazute si conditiile de exit. Altfel cand se strica treaba pierzi enorm.
De aceea mi se pare tratatul acesta apa de ploaie. Altfel ar fi fost treaba daca ar fi prevazut de ex. ca primul an se aplica o amenda si de la al doilea an e deja exclus statul din zona Euro. Cu toate consecintele negative cu tot. Astfel, amenda ar fi semnalat burselor si bancilor ca statul acela e nesigur, si ca sa nu-l mai imprumute sau sa faca afaceri cu el, iar din anul 2, i se taie craca in mod controlat si anuntat cu efecte colaterale minime pentru restul membrilor.
Mihai
3 martie 2012
Si mie mi s-a parut ciudata amenda aia, mai mult simbolica de 0.1% din PIB.Adica in cazul nostru 130 de milioane de euro.Un mizilic, pe langa inca se poate fura !
Dar cine va va primi o astfel de amenda va alunga pe toata lumea care mai face afaceri la el in tara.Ceva de genul, “i-ati banii si fugi”! Ca aici nu mai e de stat.
roman_roz
2 martie 2012
Cat timp exista vot universal, suntem in rahat. Cat timp orice sarantoc si orice dobitoc au drept de vot, o sa avem state, tari, dupa mintea lor. Pomana si incompetenta. Asa sunt ei, asa sunt si statele pe care le construiesc.
Nu ai cum sa-i destepti pe prosti, nu ai cum sa-i imbogatesti pe saraci. Asa ca, daca nu se trece din nou la un sistem colonial, care colonii sa hraneasca tara-mama, o sa fie mari probleme in Europa. Foarte mari.
Alex
2 martie 2012
Foarte adevarat cu votul universal. Pentru ca sa ai dreptul la vot acum practic nu trebuie decat sa te nasti. Si ca orice drept pentru care nu lupti ai
Eu cred ca o sa fie taman invers. Europa si America o sa fie colonizate (a se citi cumparate bucata cu bucata) de chinezi si indieni care-si vor lua cate un sclav alb (sau mai multi).
Deja e recomandabil ca toti oamenii de afaceri sa invete mandarina. Am vb. cu un prieten in Singapore si acolo toti copiii deja invata de la gradinita si toti care vor sa faca afaceri cu China se pun pe tocit hieroglifele chinezesti. In 10-20 de ani va fi la fel de necesara precum engleza azi.
Robespierre
2 martie 2012
Eu cred ca o sa mai tina risipa in EU si SUA vreo 2-3 ani. Atat!
FED a si zis ca mentine dobanda 0 pana in 2014!
BCE arunca hartie multa la banci, atat timp cat hartia e tinuta de banci pentru cosmetizarea bilanturilor proprii nu e bai. Daca dau drumul la bani in economie, gata, va fi hiperstagflatie.
Intrebarea este: mai e nevoie de reforme daca ai inflatie mare, caci ea saraca le rezolva pe toate…
Deci, sunt pesimist ca vom scapa de Europa comunista.
Mihai Giurgea
2 martie 2012
Pe banii cui crezi ca va mai dura risipa? ca deja au inceput sa tipareasca hartii fara valoare. Tu ai vazut ca energia electrica se scumpeste cu 90%? Ai vazut ca alimentele s-au scumpit deja cu 30-40%? iti dai seama ce inseamna asta? iti dai seama ce scumpiri in lant urmeaza? 2-3 ani de risipa? Ha!
Haiducul
2 martie 2012
Pai guvernele vo tiparii bani continuu, de cate ori au o cheltuiala. Nu le pasa de inflatie. Privatii saracii muncesc sa castige bani si guvernele tiparesc bani. Asta e furt. Nici cu evaziunea nu reusesti sa-i dai de cap. Guvernului nu-i pasa ca peste un an cu 100 de lei cumperi o paine iar peste 2 ani o paine cosat 1000 de lei. In 3 ani iar face denominare si ciclul se reia.
miki
2 martie 2012
Din ambele puncte de vedere statul social este terminat.Daca se respecta pactul bugetarii sunt terminati ….ca bani din parti ,daca nu se respecta iar sunt terminati ca dau toti faliment.Cu o singura diferenta in primul caz vor fi concedieri masive,greve,scrasnit din dinti,……dar mai au o sansa in privat,in al doilea caz insa Europa asa cum o stim acum va disparea va fi haos general si chiar razboi.Eu asa vad lucrurile.
Andrei
2 martie 2012
TRatatul nu va fi respectat , asa cum nu a fost respectat nici cel de la Maastricht . probabil ca va mai urma o tura pe la putere e unei noi generatii de politruci populisti dupa care se va lasa tacerea , iar Europa va deveni , vorba lui Kissinger , un muzeu
MIRCEA ALPINO
2 martie 2012
Pentru inceput tovarasii se vor urca calare pe noi confiscindu-ne tot ce avem prin firme. Cu incasari mai mari la buget vor da salarii mai mari. Asta e dorinta PDL. Sa ramina la butoane. Dupa aceea nu-i mai poate nimeni acuza de nimic. Ce a semnat Basescu a semnat.
Dca vor pune seaua pe noi ca la carte or sa-si vada visurile cu ochii. Propun sa ne luam o vacanta fiscala cit mai urgent. Mai avem timp de schiat…
claudiu steflea
2 martie 2012
Eu unul nu cred ca mai au ce sa stoarca. Mai sunt cateva companii mari inca in Romania, dar cu timpul o sa spuna si alea “la revedere” nu va mai vrem, iar din ce in ce mai multi oameni isi mute activitatea peste hotare.
stefancatalin
2 martie 2012
http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-11647874-bosch-investeste-43-milioane-euro-pentru-extinderea-fabricii-din-blaj.htm
Casino 2011
2 martie 2012
“din ce in ce mai multi oameni isi mute activitatea peste hotare..”
DA,ca peste hotare este mai breaz. Singura diferenta ca înainte de a te jupui îti da cu crema!
byby
2 martie 2012
Romania e condusa astazi, pe langa servicii, de capriciile naturii si de urgentele care dicteaza Guvernului. In afara acestor factori, nimeni nu are niciun alt plan, nicio alta viziune. Niciun vis pentru viitor, nicio dorinta de sacrificiu real pentru celalalt.
Sa nu va mirati, in conditiile astea, daca peste alti cativa ani, Romania va ajunge sa numere cu alte cateva milioane mai putin. In ritmul asta, in curand aici vor ramane doar securistii si turnatorii sa se fure intre ei.
miki
2 martie 2012
Semnarea tratatului fiscal este ce se putea mai bun pentru Romania la ora actuala.Ii si vad pe bugetari cerand salarii mai mari si astia zicand “Sorry n-avem bani nu ne lasa tratatul,…ha,ha”.Politrucii vor lua bani in continuare dar nu vor fi destui pentru toti,se vor sfasia intre ei ca hienele,…ha ha ha.Deja au inceput.
miki
2 martie 2012
http://www.zf.ro/opinii/poate-rezista-pactul-fiscal-in-lipsa-cresterii-inflatiei-putem-avea-crestere-economica-fara-inflatie-9364501
razvanrinder
2 martie 2012
Imi aduc aminte de vorbele de duh ale lui Albert Einstein, intrebat fiind despre cum va fi al treilea razboi mondial, asta pentru ca dl Orban tot vorbea de razbel in Europa. Marele savant a fost cred si un bun vizionar cand a zis ca urmatorul razboi mondial nu stie cum va fi, dar al patrulea razboi mondial va fi sigur cu arcuri si sageti. Acolo vom ajunge, la arcuri si sageti, datorita celor care ne conduc si semneaza tot felul de hartii in numele nostru.
MIRCEA ALPINO
2 martie 2012
NA, BELEA!
Bugetarii au iesit veseli totusi pe la televiziuni sa laude tratatul pentru ca el fixeaza deficitul la 3% din PIB, dar nu spune care sa fie cheltuielile care trebuiesc reduse. Ei spera ca UE va vedea ca romanilor li s-a taiat pe nedrept salariile si ca furaciunile le fac politicienii. In felul acesta asteapta sprijin din afara pentru revenirea salariilor la normal sau chiar si o crestere in viitor.
Ei, ca sa vezi! Unde dai si unde crapa!
Mihai Giurgea
2 martie 2012
Prosti ca de obicei. E cantecul etern al sindicatelor: “daca nu se mai fura, ar fi bani de pensii si salarii”. Sunt bani pe dracu! Habar n-au care e bugetul tarii lor.
Romania cheltuieste anual 36 de miliarde de euro: 30 de miliarde pentru pensii, salarii, ajutoare sociale si doar 6 miliarde pentru cheltuielile statului. In astea 6 miliarde intra toate spagile, care deci n-au cum sa depaseasca 3 miliarde de euro pe an (maxim!).
Deci marea risipa, aia de 30 de miliarde, este exact pe pensii, salarii, ajutoare sociale. Acolo va fi evident si marea taiere. Statul roman incaseaza de la firmele private doar 6-7 miliarde de euro pe an (cf. Jeffrey Franks), iar cifra e in scadere, ca firmele pleaca din Romania, nu vin. Daca se taie imprumuturile, inseamna ca toate pensiile, salariile, ajutoarele, plus cheltuielile statului (curent, benzina etc), plus spagile (care sigur nu vor disparea), vor trebui sa se inghesuie in alea 7 miliarde nenorocite. Atata valoreaza Romania! Hehehe…
Asta inseamna o scadere a pensiilor cu 75%. Deci o pensie de 1000 de lei, va ajunge 250 de lei. Cat despre bugetari, e mai simplu: daca vor fi dati afara 1 milion, restul si-ar putea pastra salariile la nivelul actual. Dar vor munci de 4 ori mai mult, pe aceiasi bani. Iar pe strazi vor bantui 1 milion de someri infometati. Hehehehe…
Dan
3 martie 2012
Vor munci de 4ori mai mult ? Numa ? Pai eu cred ca ei ar trebuii sa mounceasca de 8 ori mai mult pentru ca in marea lor majoritatea dau randament de max o ora pe zi.
miki
3 martie 2012
PIB=120 mld,la o colectare de 33% adica aprox.39 mld euro intra la buget.39-36=3 mld raman sa finanteze si datoria pubica si cofinantari proiecte investitii UE si…..Se imprumuta la greu statul.
Marja de eroare
3 martie 2012
PIB 120 de miliarde? Si colectare de 33%? asta de unde ai scos-o? din visele erotice ale lui Ungureanu?
Astea sunt statistici oficiale ANAF, ca sa se laude si ei ca fac treaba cu colectarea. Niciodata Romania n-a avut colectare de 33% si nici n-o sa aiba vreodata, decat daca scade nivelul de taxare la jumatate fata de cat este acum.
miki
3 martie 2012
Deficit de 3% din PIB ar insemna ca statul se imprumuta numai de 3.6 mld euro???
Emanuel Goldstein
3 martie 2012
Tratatul a fost facut la “dictatura pietei” pentru ca investitorii privati au refuzat sa mai imprumute tari ca Italia sau Spania, costurile imprumuturilor lor trecand de 7%, conditii in care falimentul acestor tari devenea inevitabil.
Mare minune intr-adadevar daca se va si respecta tratatul. Iar daca se va respecta, va fi in stil grecesc, respectare doar in raportarile oficiale.
Cum tratatul agreat la 9.12.2011 nu a pacalit investitorii, Banca Central Europeana a trecut la tiparit bani (LTRO 1 si LTRO 2, in ciuda maraielilor germane), bani care au fost inghititi de statele falite.
Pe moment criza s-a linistit.
Sunt perfect de acord cu dl. Giurgea. Tratatul fiscal va esua. Ramane sa ne refugiem in tarile responsabile din nordul Europei, inainte ca bugetarii sa iasa la jefuit. Deja am invatat cateva cuvinte in olandeza, sper sa treaca neobservat ca nu-s din Schengen.
Intre timp astept raportarile NewSpeak de indeplinire la planului de guvernanta fiscala la hectar.
miki
3 martie 2012
My friend n-am inventat-o eu ci INS-ul si Ungureanu,vezi mai jos.
http://www.zf.ro/zf-utile/pib-ul-romaniei-evolutia-produsului-intern-brut-ins-8264863
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/ungureanu-in-doua-luni-combaterea-evaziunii-cu-alcool-si-vegetale-sa-aduca-la-buget-15-din.html
Marja de eroare
3 martie 2012
Stiam, ca noi cu ei lucram zilnic. De asta am si ras. Cifrele oficiale nu tin de cald. Singura sansa reala pentru Uniunea Europeana in clipa asta ar fi un ajutor de la Putin.
Apropo, Maestre Giurgea, nu ati dori sa scrieti un articol despre relatia viitoare UE-Rusia? Cred ca aici se joaca cartea cea mare.
miki
3 martie 2012
Chiar asa …..cand tu produci 39mld. si cheltuiesti de 36 mld pe pensii si salariii si restul e datorie, faliment scrie pe tine.
Nicole
3 martie 2012
Am urmarit si eu interviul lui Leonard Orban pe Digi24. Ce parere aveti de aceasta noua televiziune domnule Giurgea? E platita de vreun partid? Mie mi s-a parut destul de echilibrata.
Nicole
3 martie 2012
Am cunoscut un producator care mi-a promis un post de reporter acolo, daca voi corespunde. Ce ma sfatuiti?
Gabi
3 martie 2012
Mihai, misto` articolul – felicitari domnule.
Nu sunt sigur, insa, daca sunt atat de entuziasmat de idea finantarilor din bani de la uniunea europeana. Ceva imi spune ca nici tu, si nici cei care citesc aici nu sunt pro-finantari cu fonduri UE. Am sa incerc sa argumentez motivele mele prin doua exemple:
1) Din punctul de vedere al unei banci care vrea sa faca si ea un ban:
In loc sa solicite 1 milion de euro imprumut de la banca – intreprinzatorul pilos alege sa acceseze bani nerambursabili de la UE. Pai, eu ca institutie bancara, cum naiba sa mai pot face vreun profit in mama ei de europa socialista? Nu pot! si atunci incet, incet, imi voi retrage activitatea din acele tari unde nu pot castiga din dobanzile aferente unor potentiale imprumuturi al caror solicitanti sunt satisfacute de catre banca centrala a (mu)UE.
2) Din punctul de vedere al micului intreprinzator care are nevoie de finantare pentru un proiect: imi amintesc ca, acum vreun an, doi, am pus-o pe secretara mea sa lucreze la doua dosare de finantare din bani europeni: primul dosar era pentru o pensiune la munte si al doilea dosar pentru finantare cu bani europeni al unei mici gradinite in Bucuresti. Secretara mea a muncit zilnic vreo luna de zile. A dus munca de “cercetare”, s-a interesat de la sursele disponibile pe-atunci, a invatat regulile, si pana la urma a intocmit doua dosare de grosimea unui biblioraft de contabilitate lunara (fiecare dosar avea vreo 100 de acte in el).
Ma rog, dupa un timp, s-a dus si le-a depus pana la urma “undeva”. Nu ma intrebati unde, caci habar n-am. Si crede-ma ca nici nu vreau sa stiu unde! Ei bine, dupa vreo luna-doua de asteptare primim raspuns la amandoua dosarele; informari oficiale cum ca nu e bine, ori nu le-am facut bine ori ceva era lipsa, cu alte cuvinte noi e prosti de murim.
Okay, ca sa scurtez acum relatarea, mai munceste fata, se mai intereseaza, intre timp se tripleaza factura de telefon lunara, ma rog. Depunem din nou ambele dosare refacute, asteptam. Dupa ce trece a treia luna, canci. Iara nu e bine si ne respinge din nou, ambele dosare. A patra luna la fel. A cincia luna la fel.
Pana cand, la un moment dat, dupa vreo juma` de an, realizez eo ca n-o sa mearga nici odata fara sa am o “pila” sau sa ma duc “undeva” personal ca sa dau vreo spaga substantiala acolo unde trebuie.
Dupa ce mai trec vreo cateva luni, vad ca unu` pune o ditamai pensiune exact in apropierea locului unde facusi eo planul pentru pensiune mea. Si pensiunea lui arata al naibi de asemanator cu … ati ghicit! … cu planurile mele! Si, unde mai pui ca pensiune lui e finantata din bani…ati ghicit!…de la Uniunea Europeana! Mda. Suna cunoscut?
Cam aceasi situatie a fost si cu gradinita pe care o planuisem. Acum, in locul ala sta o frumoasa vila cu trei etaje. E retrocedata de un smecher, si transformata intr-o gradinita particulara care a fost finantata din fonduri europene.
Pai, cum sa mai concurez eo cu ala de`si deschise pensiunea cu bani europeni – sau ca astalaltul care, tot asa, si-a finantat afacerea avand la dispozitie (multi) bani pe care eo, ca muritor de rand, n-o sa pot niciodata sa-i accesez?
Stiu, probabil ca cineva o sa spuna aici, ceva de genu`, “ce bah, tu esti ca vulpea care n-a ajuns la struguri” – sau alte sfaturi tehnice “destepte”.
Insa, eu m-am cam lamurit cum e cu fondurile astea ioropene. O mare pierdere de timp si nervi! Mai ales, daca nu ai relatii si/sau nu esti pregatit sa dai ce trebuie, cat trebuie si unde trebuie.
Din punctul meu de vedere, dupa ce-am vazut cum devine cazu`, pot spune ca finantarile prin fonduri europene sunt o cale perfecta pentru unii sa faca concurenta neloiala altora. Nu m-ar deranja daca cineva imi face concurenta folosind banii lui proprii, sau folosind bani luati imprumut de la o banca oarecare (caci respect jungla capitalismului). Insa, ceva mi se pare lipsit de fair-play atunci cand neamu` unui demnitar sau ruda unuia de la nu-stiu-ce-minister poate, dar eo nu.
Ma rog, poate ca n-ar trebui sa incerc sa-mi explic
Alex
3 martie 2012
Haide sa va spun si experienta mea cu fonduri europene. In IT acum e un program pentru sprijinirea initiativelor de ecommerce. Am vb. cu cineva cu experienta in intocmirea de proiecte:
- ma costa 500E intocmirea, fara garantie de succes plus 5% comision de succes.
- costurile sunt suportate in proportie de maxim 60% insa doar achizitia de software si hardware. Nimic legat de marketing sau resurse umane, mentenanta care e de fapt greul la asa ceva
- valoarea minima a sumei returnate e de 45.000 RON deci in conceptul EU un site de ecommerce ar trebui sa coste minim 20.000E (in practica am facut si proiecte de 2.000E)
- dureaza o luna intocmirea actelor + 5-6 luni acceptarea proiectului (daca nu intervin alte intarzieri – de altfel frecvente).
- banii nu se vireaza in cont ci mai intai trebuie sa achiti serviciile si apoi pe baza facturilor ti se deconteaza cheltuielile (dupa cel putin o luna de “verificari”).
Problema cea mai mare e ca trebuie sa astepti intre 7 si 8 luni pana ce vezi banii de EU chiar in conditiile cele mai bune. Ori nu cunosc multe firme care sa accepte 8 luni de profituri pierdute si delay in intrarea pe piata doar pt. ca sa recupereze o parte de bani de EU, cu un mare poate si cu multa birocratie pe cap.
Asadar majoritatea vor fi proiecte teapa al caror singur scop va fi sa suga banii de la EU si care se vor inchide in scurt timp dupa ce au tocat banii.
In concluzie efect zero din cel scontat de birocratii din EU si inca niste bani pe care trebuie sa-i plateasca contribuabilii din tarile EU baietilor destepti cu pile si relatii.
Mihal
3 martie 2012
@Alex, o alta slabiciunea a afaceristului roman: dupa ce ca te jupoaie statul pe 10 parti, undeva, cumva, poti sa iei inapoi ceva. Si atunci “e prea greu”, “e prost”, “e cu pile”, etc. Scuze ridicole.
Am intalnit o multime de oameni de afaceri straini carora literalmente li se scurg balele dupa fonduri europene. Dar deh, la noi toti posmagii trebuie sa fie muieti, pana si cand iti da cineva bani punem conditii.
Gabi
3 martie 2012
@Mihal
“o alta slabiciunea a afaceristului roman: dupa ce ca te jupoaie statul pe 10 parti, undeva, cumva, poti sa iei inapoi ceva. Si atunci “e prea greu”, “e prost”, “e cu pile”, etc. Scuze ridicole.”
Ei, ce sa facem si noi, suntem niste afaceristi slabi, prosti, neinspirati care gasim scuze la tot pasul pentru a nu [mai] investi aici, in Romania.
Ti-asi mai zice eo inca vreo doua chestii – insa ma abtin, caci nu doresc sa incalc ‘regula de aur’ a lui Mihai.
Apropo`; in afara sa critici, tu cam ce-ai reusit sa faci, sau macar ce-ai incercat sa faci, pe`aciulea, in Romania? Caci, la criticat oamenii de afaceri vazui ca te pricepi de minune. Hmmm…
Gabi
3 martie 2012
@Alex
Am citit cu interes experienta ta in legatura cu incercarea companiei tale de a accesa fonduri europene. Din cele citite, incep sa-mi dau seama ca, de fapt, compania mea nu este un exemplu de exceptie, ci au fost (sunt) mai multi intreprinzatori care au incercat sa acceseze fonduri europene, insa ca si mine – dintr-un motiv sau altul – nu au reusit.
Este important ca oameni ca tine sa continue in a detalia experientele lor – poate asa vom reusi sa demascam smenul care are de-a face cu finantarile de la UE.
Desigur, trebuie sa fim pregatiti a primi critici, explicatii si scuze de la bugetarii care [inca]controleaza aceste smenuri. Ma bucur ca UE deja a inceput sa taie orice putere acestor indivizi. Cu toate ca, ei inca nici nu realizeaza, si inca mai incearca sa ne convinga pe-aici ca noi, cei care am incercat, suntem gresiti – doar pentru ca am fi incercat!
C
3 martie 2012
@Gabi
Eu sunt de acord cu tine. Pe fondurile europene sunt anume firme de consultanta. Rar sa fie acceptat unul care nu face parte din sistem.
La fel a fost si pe fondurile de preaderare nerambursabile. Doar firme conectate puternic la gasca politica. Si vad ca nimeni nu vorbeste de deturnare de fonduri inca .
Din punct de vedere tehnic, eu cred ca unul care isi construieste activitatea pe fonduri europene nu are ce sa comenteze la impozit, in orice procent ar fi acesta, in plus face concurenta neloiala unuia care a facut investitia din fonduri proprii si are nevoie sa isi recupereze aceasta investitie.
Gabi
4 martie 2012
@C
Pe fondurile europene sunt anume firme de consultanta. Rar sa fie acceptat unul care nu face parte din sistem.
Suntem pe aceiasi ‘lungime de unda’ (si eo cred la fel).
BTW, uite un trandafir virtual din partea mea, cu ocazia Martisorului ———–{—(@
C
5 martie 2012
Multumesc
Mihal
3 martie 2012
Induiosator, doar ca gradinetele nu se pot finanta din fonduri europene. Si, ma intreb si eu, cand ai vazut a doua, a treia data ca nu iese, singura explicatie pe care ai gasit-o e ca “aia e hoti”? Slabiciunea cea mai mare a omului de afaceri roman este ca se crede cel mai destept de pe pamant, iar toti ceilalti oameni de afaceri sunt mai prosti decat el.
Gabi
3 martie 2012
@Mihal
“Slabiciunea cea mai mare a omului de afaceri roman este ca se crede cel mai destept de pe pamant, iar toti ceilalti oameni de afaceri sunt mai prosti decat el.”
Domnu` Mihal, de unde ai tras matale aceasta concluzie din cele scrise de mine?
…doar asa, pentru ca am zis ca aia fara pile si rude in ministere n-au sanse la finantari din fonduri europene? pai, atunci, sa intelegem ca matale esti de parere ca aceia care n-au pile si cunostiinte prin ministere, si nu pot obtine aprobare pentru astfel de finantare sunt neaparat …”prosti”? Deci n-am inteles – tu zici ca, daca eo n-am in familie un bugetar care lucreaza intr-un minister care are de-aface cu aprobarea de fonduri europene, atunci eo automat sunt “prost” si merit a fi descalificat? …sau cum?
Scuza-ma nene, am o intrebare directa pentru tine – tu esti aici pentru ca sa critici oamenii de afaceri si implicit, afacerile si capitalismul? Intreb si eo asa, (ca nu ti-am inteles punctul de vedere).
Mihal
4 martie 2012
Tu vorbesti din carti sau din imaginatie. Tot ce ai scris tu despre fonduri europene este eronat. Mai intai, din fericire exista o multime de oameni fara pile si relatii, care au reusit sa puna mana pe acei bani. Eu sunt unul dintre ei si ma mandresc cu asta: i-am tras-o sistemului acolo unde il doar cel mai tare, adica i-am facut de bani. Eu nu lucrez cu statul si nu am cum sa iau bani de la stat in alt mod, asa ca ar fi trebuit sa fiu timpit sa refuz o astfel de oportunitate de a-mi recupera barem ce le-am dat ca impozite in toti acesti ani.
Dar, diferenta este ca unii sunt oameni de afaceri care nu se descurajaza la orice mica poveste si au o viziune pragmatica: vor sa obtina bani si ii obtin. Mai este o mica diferenta: nu m-am zgarcit sa o pun pe secretara sa faca pe expertul (caci nici nu ar fi avut cum sa devina), asa ca am platit serviciile altora. Asta am vrut sa spun cu romanul care e el cel mai destept: crede ca le stie pe toate si le poate face pe toate. Daca te pricepi sa lucrezi cu statul, foarte bine, daca nu, asa cum sunt eu, atunci angajezi pe unul care stie si-ti vezi interesul. Subliniez: fara pile, fara spaga, doar cu documentatie facuta cu cap.
Apoi, in al doilea rand, pentru ca am invatat si eu destule in acest proces, povestile despre aventurile tale sunt complet false:
a) nu se acorda fonduri europene pentru gradinite
b) cand se depun dosare pentru finantare, exista o perioada cand se primesc dosarele, apoi depunerea se suspenda si se evalueaza ce e depus. Este imposibil ca tu sa fi fost respins si sa fi revenit asa cum povestesti (ba chiar de vreo 5 ori) pentru ca nu ai fi avut unde sa mai depui dosarul.
Diferenta dintre noi este cea dintre unul care zice ca e greu fara pile si altul care i-a facut de bani, fara pile. Judeca tu cine e in avantaj.
Uite ce a scris si Mihai Giurgea in articol:
“Asta o zice ministrul Afacerilor Europene si fost comisar European. Un tip serios si foarte rezervat. Ce-i drept, Orban încearcă sa fie optimist: cică, deși mulți considera ca Uniunea Europeana e terminata, el încă mai are speranțe. Dar tot el zice ca ar trebui sa ne grăbim cu fondurile alea europene: ca nu se știe cât vor mai exista.“
Unii dintre noi s-au grabit si le-au luat banii, altii chibiteaza de pe margine. Din ce am citit aici si din ce am vazut pe piata, pot sa va spun ca astia de aici care aveti impresia ca pentru orice iti trebuie pile sunteti minoritatea pierzatoare. Rugati-va sa nu ajungeti in lumea salbatica capitalista de care scrie Mihai Giurgea, ca veti fi mancati cu fulgi si pene de adevaratii capitalisti, care nu dau cu piciorul la nicio oportunitate.
Gabi
4 martie 2012
@Mihal
“Asta am vrut sa spun cu romanul care e el cel mai destept: crede ca le stie pe toate si le poate face pe toate. Daca te pricepi sa lucrezi cu statul, foarte bine, daca nu, asa cum sunt eu, atunci angajezi pe unul care stie si-ti vezi interesul. Subliniez: fara pile, fara spaga, doar cu documentatie facuta cu cap.
Aaaah! acum am inteles ceea ce vroiai sa spui mai inainte. Initial, am presupus ca tu incercai sa zici c-am fost prost pentru ca am incercat.
Da, coane, chestia cu angajatul unei firme specializate care sa se ocupe de intocmirea dosarelor de finantare o stiam si eo. Problema e ca pentru un proiect simplut de pana, sa zicem, cateva mii de euro, trebuie sa le dai in avans o suma de bani pentru care [firma respectiva] nu-si asuma nici o garantie de succes. Deci, pana la urma, mi se pare un fel de loterie; mai intai trebuie sa cumperi biletul apoi vezi daca ai castigat. Singura diferenta este ca, in loc s-o platesti pe secretara, platesti mai mult la firma aia specializata despre care spui.
“Apoi, in al doilea rand, pentru ca am invatat si eu destule in acest proces, povestile despre aventurile tale sunt complet false:
a) nu se acorda fonduri europene pentru gradinite”
Coane, da`, de ce te dai tu la mine cu acuzatii de lipsa de moralitate? Uite, initial, atunci cand mi-am pus secretara sa lucreze la acele proiecte, eo n-am stiut ca pentru gradinite nu se acorda fonduri europene. Insa, acum stiu mai bine! Desi, am sa-ti zic parerea mea: cerintele pentru gradinite in Bucuresti sunt cu mult peste oferta de locuri in gradinitele actuale.
Deci, logic, un intreprinzator s-ar gandi ca, din moment ce exista un segment imens de cerere, atunci nu ar trebui sa intampine probleme in legatura cu finantarea unui nou proiect pentru care exista cerere. Ma rog, cel putin asa am gandit eu atunci. Pe tine nu pot decat sa te felicit pentru ca ai avut parte de-o firma buna care te-a sprijinit sa obtii banii de care ai avut nevoie.
Gabi
4 martie 2012
Unii dintre noi s-au grabit si le-au luat banii, altii chibiteaza de pe margine. Din ce am citit aici si din ce am vazut pe piata, pot sa va spun ca astia de aici care aveti impresia ca pentru orice iti trebuie pile sunteti minoritatea pierzatoare.
Inteleg ce spui, si teoretic sunt de acord. Teoretic. Insa, acum, n-asi vrea sa fiu in pielea alora care au intrat in programul ala, cum se cheama…parca POSDRU? ma rog, ceva in legatura cu dezvoltarea “resurselor umane”. Din cate am auzit, le-au stopat platile cei de le uniunea europeana. Si chiar daca ne le-au stopat platile, si guvernul inca le mai acopera platile, eo unu` n-asi vrea sa traiesc c-un astfel de morcov. Pana la urma tot cu ceea ce esti in stare sa faci pe cont propriu. Caci, personal, n-am incredere ca UE va rezista. E vorba numai de timp pana cand gesturile astea de ajutorare si solidaritate financiara vor dispare.
Ratonu
4 martie 2012
@ Mihal,
Bine zis,
@Gabi
Daca te doare maseaua si te duci la secretara in loc de dentist, atunci logic poti sa tragi concluzia ca maselele se repara doar la cei cu pile.
Gabi
4 martie 2012
@Ratonu
“Daca te doare maseaua si te duci la secretara in loc de dentist, atunci logic poti sa tragi concluzia ca maselele se repara doar la cei cu pile.”
Auzi, mai, da` de unde, deodata, aparurati voi, astia, care sustineti planurile uniunii europene de solidaritate si ajutorare financiara? Voi e rupti de realitatile financiare, nu va uitati si voi un pic pe burse, ca sa vedeti ca nici un investitor nu mai are acum incredere, nu este dispus sa bage banii in UE?
Eo` stiu ca unii din voi – d`astia care au interese guvernamentale – ar vrea sa ma convinga pe mine, sei pe altii ca sa mai investesc ceva aici, in Romania. Insa, uite, va pierdeti timpul aici degeaba. Am luat o plasa, doua, am pierdut deja bani multi aici in Romania. Ori ai cojones, si poti transforma in timp scurt Romania intr-un paradis fiscal, ori lasa-ne nene.
Mihal
5 martie 2012
Ce ma intereseaza pe mine, mai omule, soliditatea UE? Putin imi pasa de soliditate, ca nu am bagat bani, ci am luat. Singura “neincredere” pe care am avut-o a fost sa nu se termine banii inainte de a lua si eu, asa cum zicea si Orban, asa cum l-a citat si Mihai.
Gabi
5 martie 2012
@Mihal
[...]“Singura “neincredere” pe care am avut-o a fost sa nu se termine banii inainte de a lua si eu”
Parca citeam pe undeva cum ca, finantarile de la UE (banii) nu s-ar plati toti odata – ci, numai pe masura prezentarii facturilor pentru sumele cheltuite cu investitia respectiva.
De unde si neincrederea mea, mai ales in contextul austeritatii financiare actuale despre care auzim aproape zilnic. Din nou, matale esti un exemplu de “Happy Camper” caci lucrurile au mers fara probleme – insa asta nu garanteaza ce se va intampla cu alte proiecte..
pasarearosie
19 martie 2012
io cred ca cine nu poate obtine finantare UE is prosti. fara valoare. aia care si-au facut pile prin ministere si si-au asumat responsabilitatea individuala aia is valorosi si destepti. astialalti is slabi si prosti. cine da spaga ajunge bine. da astialalti care nu se adaptaeaza trebuie treierati ca is prosti is mai slabi.
ion
3 martie 2012
http://www.economist.com/blogs/easternapproaches/2012/03/serbias-eu-bid
…iata romania nu exporta in UE numai tigani , ci si prostie politica…sintem pe drumul cel bun.
Dan99
3 martie 2012
Eu vad prostie politica… in panarama de articol la care ai pus link. In ultima vreme The Economist a dat-o rau pe aratura… ei sustin si interventia guvernamentala impotriva “incalzirii globale” si alte Obamanisme.
Daca Romania “exporta” tigani, ce? Bravo tiganilor ca sunt oameni descurcareti. Muncitorii necalificatii tigani pe care i-am pus la munca au facut treaba buna intotdeauna, in timp ce romanii repede o stergeau in crasma, daca ii lasam nesupravegheati.
Gabi
4 martie 2012
Nu sunt tigan insa, mi-a placut de fiecare data aparitile la TV a domnului Prigoana. Sau, ma rog, modul in care dansul si-a expus punctele de vedere.
De fapt, acum au mai ramas numai doi tipi care-mi place sa-i urmaresc la TV, primul, si cel mai tare este gagiul de la teatrul de comedie; nea` Florin Călinescu. Al doilea? este nea` Silviu Prigoană. Sigur, dacă ma veti mai căuta bine la buzunare, veti mai găsi tipi ca Mugur Isărescu. Altul e tipul ăla cu mustată care ne reprezinta la FMI, cum al cheamă?…am uitat. Si ar mai fi vreo doi-trei tipi. Nu este in intentia mea sa le fac “publicitate gratuita” aici – insa, toti acesti romani sunt deosebiti si merita sa fie mentionati. Sa ne traiesti nea` Florine si nea` Silviule.
Gabi
4 martie 2012
Ei, uite, ma uitam la televizor astazi. Canalul de televiziune TV+Info al Televiziunii Romane. Aha! ala pe care al platesc [fortat] inauntrul fiecarei facturi lunare de electricitate – cu toate ca, chiar daca, NU am comandat sa mi se presteze servicii de comunicare de televiziune la adresa sediului social unde e cimitirul unde am sediul social. Eo n-am cerut, si nici ei, “beneficiarii” n-au cerut. Caci ei, potentialii “beneficiari”, e acum linistiti, la doi metrii sub pamant.
Cu toate acestea, Societate de comunicare Radio-Televiziunea Romana, insista sa ne livreze, si sa ne factureze pentru servicii de comunicare Radio-TVA in cimitirul nostru. Pai, ce sa spun? – numa` bine` pentru cei gazduiti acolo, dedesubtu` crucilor. Poate c-ar trebui sa facem o …Adunare Generala a Beneficiarilor de Servicii? – sa lasam la latitudinea celor trecuti in viata de apoi daca, intradevar, doresc sa continue a beneficia de serviciile Radio-TV a Televiziunii Romane? Si, daca tot e vorba, sa le dam si dreptul de vot la urmatoarele alegeri?
ion
3 martie 2012
acum pe timp de criza cineva pune de o noua televiziune , caci asta lipsea in Romania, draga Nicole …arati bine ? …. lasa o foto aici si iti spun eu cine finanteaza televiziunea asta !
Gabi
4 martie 2012
Hai, mai nea` Ion..de ce esti rau? poate ca Nicole, vrea si ea sa fie apreciata pentru inteligenta ei, nu pentru aspectul fizic, eh? Mie-mi place ce scrie si cum scrie ea. Nea Ion, nu vrei sa dam o sansa egala femeilor?
Mai ales, acelor femei care poarta un parfum frantuzesc? cum ar fi, de eczemplu, “C” (Cris). Hi Chris! love your french scent, mom! 
By the way – ce parere aveti voi, Nicole si Cris, despre noul Tratat Fiscal UE?
…Ia` detaliati voi, aciulea, cum ganditi, eh?
C
4 martie 2012
Noul Tratat e slab fata de masurile necesare in UE. Probabil politicienii spera ca se vor mai entuziasma investitorii si vor avea campanii electorale mai linistite . Nu prea cred ca au sanse sa schimbe prea mult situatia daca nu iau masuri de reducere a taxelor si a aparatului birocratic. Nu mai are nimeni nevoie de barbologia si buzunareala pe care o practica clasa politica .
Ce competitie sa fie intre UE si tarile asiatice unde ai taxe pe profit sau pe munca decente?
Si asa piata este acolo, conditiile de a fi acceptat pe piata asiatica sunt sa produci acolo ; si e normal … de ce ar accepta in costul unui produs lansat la vanzare in China taxe aberante de sustinere a socialistilor europeni?
Gabi
4 martie 2012
@C
Nu mai are nimeni nevoie de barbologia si buzunareala pe care o practica clasa politica .
O analiza foarte buna, Cris. Sunt de acord cu se spui. De fapt, tot ce-au de facut politicienii este sa urmareasca zilnic bursele. Asta, bineinteles, daca s-ar pricepe. Bursa descrie zilnic, mult si foarte clar despre unde se indreapta lucrurile. Doar ca, Bursa este ignorata de catre oamenii politici care, (din pacate) inca mai cred ca economia se poate controla “de la butoane”.
Nietzsche
3 martie 2012
Ce parere aveti despre proiectul Venus? Rahatu ala de economie care cica ar functiona fara bani si goana dupa profit …. eu cred ca ii comunism 100% .. ca dictatoru ii un computer nu ma incalzeste cu nimic … de ce trebuie sa existe atatia prosti/socialisti pe lume nu inteleg ….
claudiu steflea
3 martie 2012
Si comunismul in teorie lui suna excelent … pus in practica am simtit cam ce e de capu lui …
NoMercy
3 martie 2012
Comunismul suna perfect in teorie pe dracu ! Ce dracu e asa perfect sa imi furi mie banii si sa le dai prostovanilor care imping vagoane , adica celor care nu gandesc !
Ca a dus la un esec in practica din toate punctele de vedere , asta e altceva !
NoMercy
3 martie 2012
Proiectul venus este comunism pur sange si cine nu se prinde ori e prost ori nu e in interesul lui . Cei cu calea de mijloc sunt tot timpul socialisti ! Nu exista cale de mijloc exista doar doua extreme comunism si capitalism ; proiectul venus se afla in prima extrema .
Ceea ce este astazi seamana cu un fel de struto-camila , si prea mult numai poate rezista !
River
3 martie 2012
Daca tehnologia care munceste in locul ‘prostovanilor care imping vagoane’ se numeste comunism precum sustine stafida aia de Fresno inseamna ca voi ori n-ati inteles nimic din ‘tehnologie’ ori din ‘comunism’.
Proiectul venus e o imbecilitate din start, nu e nici comunism, e un comunism fara moneda daca vrei, fara valorile curente, fara lacomie, fara dorinta de imbogatire, nu e nici una nici alta, e ceva utopic o imbecilitate, nimic altceva, e un fel de hai sa facem noi roboti cu toti banii pe care-i avem, ardem banii dupa aia, ii punem sa munceasca pentru noi, sa ne spele la cur ca sa stam noi cu cracii in sus, daca producem electricitate gratis, robotii vor muncii gratis, si vor produce gratis pentru noi si noi …ne ocupam cu pictura, cu yoga, cu invatatu limbi aramaice si ne umflam ca niste lacuste.
Proiectul venus pe langa ca are o tenta sexuala scoasa ca din Brave New World scapa un element al speciei umane din vedere. Procreerea. E ca si cum ai zice, facem bine pentru toata lumea, dar lumea sa nu se inmulteasca. Ca in ciuda managementului inteligent al resurselor ele sunt tot limitate. Again, PV exceleaza prin prostie.
Proiectul venus ca sa functioneze are nevoie de natura umana modificata, daca ati observat in PV oamenii nu alearga dupa profit si avutie, fiecare avand “tot ce-i trebuie, atat cat ii trebuie”. Totu e verde si frumos si luminos de zici ca-i Pandora, sau un pliant al martorilor lu iehova.
Poate in 5000 de ani cand omul va trece peste anumite aspecte ale naturii sale si va deveni superior si civilizat si asa cum gasim prin cartile SF, poate atunci PV o fi vreo treaba.
Pana atunci? Capitalismul e hora? Asa dansam. De ce sa-ti fie tie bine cand poate sa-mi fie doar mie? De ce sa fii sarac si trist cand poti sa fi fericit si bogat? Eh…asta e natura umana contemporana? That’s how we roll.
River
Casino 2011
3 martie 2012
“Poate in 5000 de ani cand omul va trece peste anumite aspecte ale naturii sale si va deveni superior si civilizat si asa cum gasim prin cartile SF, poate atunci PV o fi vreo treaba.”
Cum ai ajuns tu la concluzia ca asta este pentru mâine? Omul nu a ajuns la acel nivel de constiinta sa înteleaga si sa aplice acest proiect. Faptul ca se vorbeste si sunt din ce în ce mai multi care-si pun întrebari este deja mare lucru. Si înca ceva cîti din mari patroni pe care-i laudati voi gen Buffet, Soros etc au inventat “ei” ceva, au facut ceva sa îmbunatateasca viata celor din jur. Au facut ceva de genul lui Disel, astfel încât inventia lui sa duca la progres? Zic bine, “ei” ca persoana nu echipa lor (angajatii ). Greseala fatala care se face este ca cu aceasta mentalitate de a taia în carne vie, exista riscul de a elimina creativitatea care duce la progres. Cum, va las sa va imaginati!
River
3 martie 2012
Apreciez ceea ce zici si sunt de acord, inca odata, omul nu a ajuns la acel nivel de constiinta ca sa inteleaga si sa aplice acest proiect. Pentru capitalistu, antreprenorul si omul care munceste azi sa-si faca ceva – e o tampenie cum spuneam. Eu am estimat ca omul o sa ajunga la un moment dat, in vreo 5000 de ani la aceea constiinta de care vorbeste PV – asta daca nu ne distrugem total. Daca omul ar avea alta constiinta cum spui tu, proiectul ala n-ar fi decat o exercitare naturala a nevoilor naturale ale omului. Dar pana atunci trebuie sa dispara constiintele populatiilor care au cunoscut -ismul trebuie sa dispara conditia omului care cunoaste jobul de la 9 – 5 trebuie sa dispara ideea de ban, razboi, munca, profit, lacomie e lucru dracu sa scoti din constiinta mondiala asemenea idei in 50-100-200-500 de ani. Se poate nu stiu, nu-i imposibil. Dar e o vedere idealista si vezi tu, cineva trebuie sa renunte la putere, sa se instaureze o dictatura a bunului simt si al altruismului lucruri mult prea departe de noi oamenii – iar cel de deasupra lui la puterea lui si mai mare, si tot asa, si precum stim puterea corupe. Iar puterea absoluta, corupe absolut. Daia ne e greu cu proiectele astea vizionare.
River
Alex
4 martie 2012
PV e o extensie a comunelor de hipioti pacifisti din anii 60. N-a functionat atunci, nu o sa functioneze nici acum. Motivul: se bazeaza pe o minciuna, cum ca oamenii ar fi egali. Oamenii nu sunt egali, unii sunt mai inteligenti, altii mai prosti. Altii mai slabi altii mai puternici.
Aceste diferente se pot egaliza dar societatea egalitariana rezultanta va fi o societate stagnanta, in care fiecare va fi multumit cu ce are, nimeni nu va mai inventa nimic pentru ca nu e nevoie de nimic nou si orice tentativa de actiune va fi inabusita in numele echilibrului economico-social.
O astfel de societate chiar daca exista, nu are nici o sansa sa intre in competitie cu alta mai agresiva. Mosulica ala vroia sa renunte complet la armata. Pai frate, daca tu n-ai pusca si celalalt are, degeaba incerci sa-i explici sa n-o foloseasca. Te va curata si-ti va lua resursele. Sau si mai rau, te face sclavul lui. Si tu fiind pacifist convins, nu te vei rascula niciodata.
Gabi
4 martie 2012
@Alex
Îmi place ce scrii, și cum scrii. Este datorită oamenilor ca tine, care posteza și își exprimă aici ideile că lucrurile încep să se clarifice. Asta cel puțin cu privire la cum gândim noi.
Căci, dacă ne referim la felul cum gândesc “ei”? … atunci, e o mare diferență.
miki
4 martie 2012
Scria cineva aici de “omul superior si civilizat cu un mare nivel de constiinta” ma gandesc
daca ar aparea oameni de genul asta la nivel de masa,specia umana ar disparea incet dar sigur.Ce resorturi stau la baza dezvoltarii umane,inmultirii speciei,a inovatiei,cel mana pe om sa mearga inainte?Foamea, sexul,egoismul,sentimentele primare in general frica lacomie etc.Ce i-au manat pe emigrantii secolelor trecute sa treaca atlanticul sa-si creeze o noua viata?Asa ca eu cred ca ,aparitia omului “superior” in acceptiunea de mai sus,ar fi totodata si inceputul sfarsitului speciei umane.De ce? Pentru ca asa lucreaza natura si omul este supus legile naturii.
Marius C.
3 martie 2012
@Nietzsche Am studiat mult timp proiectul Venus si e impresionant (sau impresionabil).
Foarte putini stiu insa ca ceva asemenator a existat si a avut un succes formidabil. Din pacate…
Inainte de 1900, mormonii au trait confom “legii consacrarii”. Asta inseamna ca absolut tot ce produci (bani si bunuri) apartin bisericii.
Biserica stabilea standardele de bunastare pentru membri (individuali sau familii). Era stipulat foarte clar ce standarde de viata trebuie sa aiba o persoana, fata de cineva cu un copil sau familie. Biserica iti dadea tot ce aveai nevoie (mancare, casa, pamant, tot). Tu trebuiai doar sa produci bani si sa-i donezi caseriei bancii. Banca apartinea bisericii (Sion Bank).
Daca aveai nevoie de bani ca sa incepi o afacere, mergeai la caseria bancii si ii primeai pe loc. Nu trebuia plan de afaceri si nici povesti. Cereai suma de bani, scriai in registru (suma si motivul pentru care iti trebuie acea suma) si primeai banii pe loc.
Toate au mers struna si mormonii s-au dezvoltat fantastic.
Atat de fanstastic ca…au cumparat cateva state intregi. De aici a pornit scandalul si au trebuit sa revina la “legea zeciuielii”. Asta inseamna ca doneaza doar 10 % din venituri.
Ca exemplu, in Anglia exista cineva care detine mai mult pamant decat regina.
Sunt mormonii…
Gabi
4 martie 2012
@Nietzsche
eu cred ca ii comunism 100% .. ca dictatoru ii un computer nu ma incalzeste cu nimic … de ce trebuie sa existe atatia prosti/socialisti pe lume nu inteleg
Bravo, da`, să mor `eo de înțeleg ce spui, maître.
În orice caz, sper că ceea ce zici o să aibă ca efect să-i dăm jos pe socialiști și pe comuniști.
Nietzsche
4 martie 2012
Pai aia vreau si eu… numai ca se inmultesc ca lacustele… cineva sa o sterilizeze pe corina, daca nu se poate eutanasia …
Corina
3 martie 2012
Amenintari ca vom fi concediati tot exista de prin 2009. Deocamdata stam bine-mersi pe aceleasi scaune scumpe din piele artificiala si chiar daca am mai pierdut o parte din drepturile pentru care am luptat in trecut (de exemplu, prima de refacere dupa concediu), nu ne simtim posturile in primejdie.
Mai greu este ca din cauza crizei (nu cum ar spune unii, a taxei “forfetare”) s-au inchis cateva firmulite mici ale unor patronasi pusi pe capatuiala care ne mai umpleau si noua sacosile.
Stim ca voi, patronii capitalisti, vreti sa scapati de noi functionarii (stalpii societatii), dar noi suntem mai multi si tara are nevoie de cat mai multi bugetari…sau macar cati sunt in prezent. Altfel, ce s-ar alege de tara asta daca voi v-ati face liberi de cap, fara sa va mai potoleasca cineva instinctul bolnav de imbogatire? Asa ca, dragii mei, puteti sa visati frumos!
Este adevarat ca au existat cativa din randul inaltilor functionari care s-au vandut corporatiilor straine si, astfel, au tradat cauza clasei bugetarilor romani (cei mai drepti dintre cetatenii acestei tari), pomitind disponibilizari masive, dar, dupa cum observati cu usurinta, nu s-a intamplat nimic.
Nu uitati, de taxe si de bugetari nu scapati… mai capitalistilor exploatatori!
Corina
Comicul
3 martie 2012
Ba scapam Corinutza draga.Nici nu sti cat de usor scapam de voi.Pur si simplu refuzam sa platim taxele si de cumparat,refuzam sa cumparam din hypermarket(mergem la taran acasa si ne luam tot ce ne trebuie.Fa TVA,fara Nimic.)Totodata ne cumparam turbine de vant care produc energie electrica si uite ca nu mai platesc energie electricala corporatii.Iar nemaipaltiind energia electrica,voi nu mai pupati taxe de la ei deoarece le scad vanzarile.Sau poate ma mut la munte si-mi cumpar microhifrocentrala.Asa ca stai linistita ca supravietuiesc eu.
NoMercy
3 martie 2012
Auzi dar parca erai pe la CNA(consiliul national al audiovizualului) ca sa ne reclami , hai ai uitat ?
))
Pe noi nu prea ne intereseaza afacerile gen magazin de cartier , noi vrem exploatare la sange, de aia cu sudoare si ratati multi adunati la un loc(gen tu) pe spatele carora sa ne facem noi avere :> . Si nu este nici o problema daca vrei sa ne bagi bete in roate , tu si cei ca tine. In realitate fiecare aveti familie , locuinta … viata si nu cred ca este cineva asa de nesabuit incat sa le riste cu tam tam … in special pe ultima pentru ceva ce nu este oricum in interesul lor .
Cat despre cat de multi bugetari visezi tu in continuare .. vom vedea ce se va intampla !
Comicul
3 martie 2012
Da Da.Sa ne reclame in continuare.Eu zic ca sa ne reclame si la Greenpeace sau la WWF sua la ONU(la cate legi tampite o dat ala zici ca-i internationala socialista)daca are chef.Astia nu inteleg relatia de existenta.Am intalnit astfel de specimene si la mediu privat nu numai la stat.Cica patronul nu poate sa traiasca fara angajati as ca patronul sa accepte ce spune angajatul. Evident viseaza cai verzi pe pereti.Lasa-i sa vina colapsu c’apoi vad ei ce n’o mai vazut.
NoMercy
3 martie 2012
Cat despre angajatii care au parerea ca patronu nu traieste fara ei , avea mihai o vorba: clasa muncitoare e ca gandacii , oricati ai omora apar mereu altii !
NoMercy
3 martie 2012
Si ca tot veni vorba de specimene .
). Am gasit alti oameni la trei zile dupa ce am dat anunt
) si erau foarte multumiti de salariile pe care le primeau si daca apoi am mai avut probleme am mai dat cateva exemple si acum nimeni din firma nu chitzaie.
In 99 incepusem prima mea afacere(transport persoane) desi parintii mei care pe atunci erau si ei bugetari se impotriveau si de altfel cam toate cunostiintele mele . Firma am inceput-o cu banii de pe o mostenire si astazi s-a dezvoltat si ofer transport de persoane international in multe destinatii din Europa . Primele persoane pe care le-am angajat erau trei catelusi cuminti si unul tupeist care mereu vroia sa le cresc salariile , fura si ii instiga si pe ceilalti la asta . Unul dintre catelusii cuminti a devenit si el tupeist si la un moment dat am pus piciorul in prag . Vroiau sa vorbim , cica : muncesc pe branci si firma merge foarte bine , daca vreau sa mearga la fel trebuie sa le cresc salariile . Atunci le-am zis ca nici nu se pune problema si ca chiar vroiam sa le scad . Au inceput cu tot felul de vai domnu patron .. dar am copii, altii ca noi nu gasiti … bla bla si le-am zis foarte bine , sunteti concediati . Erau rosii de furie
Ideea este ca in orice activezi trebuie sa fii asemenea unui diavol , patronii buni si sensibili nu rezista . Firma nu merge decat daca esti dicator si tai in carne vie !
Mihai Giurgea
3 martie 2012
La fel ca tine gandea si Steve Jobs. Si Warren Buffet. Si multi altii.
Cand faci un lucru, trebuie sa-l faci serios. Daca vrei sa faci acte de caritate, fa-ti o asociatie caritabila si strange bani de pomeni cat poti! Se cheama fund raising. Cine te opreste? Dar daca vrei sa faci profit, atunci te concentrezi pe bani!
Socialistii insa au incercat calea de mijloc, nici cal nici magar: facem firme, dar le legam de maini si de picioare, ca exploatarea muncitorilor nu e buna. Si le-a iesit un cacat: nici firmele nu mai sunt competitive, nici bani de protectie sociala nu mai au. De aia am scris ca acest blog nu va alege niciodata jumatatile de masura.
Calea de mijloc nu inseamna moderatie, ci mediocritate. Cine alege calea de mijloc poate sa fie sigur de un lucru: ca n-o sa exceleze in nimic, niciodata. Si cine nu exceleaza in nimic, moare. Este legea de fier a evolutiei.
Gabi
4 martie 2012
@NoMercy
Îmi place ce spui, cum spui și de ce spui.
Bravo, NoMercy. Bagă în continuare…
Gabi
4 martie 2012
Cat despre cat de multi bugetari visezi tu in continuare .. vom vedea ce se va intampla !
Uneori, când se stinge lumina, stau singur în intuneric și mâ găndesc. Ultima dată când s-a întamplat, și s-a stins lumina, mă intrebam: v-ați gândit vreodată unde s-au dus acei oameni care sunt dați drept “dispăruți”? Oare, există vreo șansă ca acei oameni să se fi dus …”undeva”? Sau poate că, cu toții s-au unit și și-au format propriul lor oraș? într-un loc anume numai al lor? unde trăiesc chiar foarte bine?
Acestea sunt tipul de gânduri care îmi trec prin cap uneori, atunci când se stinge lumina.
NoMercy
3 martie 2012
Comentariul tau e ceva gen: ultimul ham ham inainte de eutanasiere .
River
3 martie 2012
Trolling level?…. OVER 9000 ! Jesus Christ…kill it before it lays eggs!
Bwuaahahahahahahahahhahahahahahah
Gabi
4 martie 2012
Corina, ce parere ai, despre femei si barbati asa, in general?
Gabi
4 martie 2012
Postarea de mai sus reprezinta exact cum “gandesc” bugetarii. Futu-le muma`n cur! Personal, dea`abia astept sa fie “restructurati” cu totii, astfel incat sa fie nevoiti cu totii sa umble cu CV-urile lor in mana pe la firmele din economia reala. De`abia astept sa le refuz aplicatia de job la mine in firma. NU au nici o sansa, bugetarii, la mine in firma.
Asi fi curios, daca la dumneavosatra in firma, bugetarii vor avea o sansa de-a fi angajati? (argumentati).
River
3 martie 2012
Atentie Corinutzo, The hunt is on ! Momentan esti in situatia de a te fi cacat in piscina.
Corina
3 martie 2012
Mai baieti, va agitati degeaba. Tratatul ala nu va fi respectat de nicio tara. Deja Spania a anuntat ca-l va sfida:
http://www.zf.ro/business-international/spania-sfideaza-ue-madridul-anunta-o-tinta-de-deficit-bugetar-cu-mult-peste-nivelul-convenit-9363841
Noi, bugetarii, suntem mult prea importanti! Tara are nevoie de noi! Iar noi suntem si vom fi la datorie neclintiti!
Luati aminte trei cuvinte de la bugetarul fara minte: functionarii sunt eterni! Cat timp va exita ceva de impozitat, vom exista si noi!
Corina
Comicul
3 martie 2012
HAHAHA.Papusica.Trebuie sa te felicit.in sfarsit ai spus ceva care are sens si anume:Cat timp va exita ceva de impozitat, vom exista si noi!”
Si tocmai de accea noi,nu va lasam sa impozitati nimic.Impozitati Romgazul.Transgazul,Hidroelecrica si alealalte firme de stat daca vreti sa aveti salarii,ca de la noi nu veti lua nimic.
Matale inca nu ai inteles un lucru:Patronul se descurca singur.Pentru patron nu-i greu sa se mute la tara si sa traiasca singur,sa faca afaceri profitabile acolo etc.Noi nu depindem nici de salariati nici de bugetari.Asa ca ha ha ha.
Corina
3 martie 2012
Beibi, muta-te la tara si vom creste impozitele pe terenuri! Afaceri profitabile visezi? Poate profitabile pentru noi pentru bugetari care te vom hartui, te vom impozita si te vom amenda pana la limita supravietuirii!
Noi vom exista cat timp se vor gasi naivi care sa creada ca pot fi intreprinzatori si ca pot castiga de pe piata libera. Si un lucru e clar: intotdeauna vom gasi naivi care sa se amageasca singuri, pe care ii vom taxa!
Singurii care au voie sa castige sunt cei care hotaram noi (care impart cu noi)!
Corina
valepopa
3 martie 2012
Ai perfecta dreptate draga Corina. Problema este ca v-ați înmulțit într-un mod nesimțit de mare și v-a bateți pe aceeași feliuță de cașcaval care se micșorează mereu. O sa ajungeți ca șoarecii din experimentul în care au fost lăsați sa se înmulțească liber pe aceeași porție de hrana, după care au început sa se mănânce intre ei pentru ca nu le mai ajungea mincarea. Mult succes în continuare.
miki
3 martie 2012
Beibi ……..pe langa bubele pe care le ai in gandire,mai esti si analfabeta.
Corina
3 martie 2012
Etete la el, ce sa zic!… Bai Miki, am facut noi scoala impreuna? Am crosetat goblenuri impreuna?
Voi ati inteles gresit! Eu nu sunt socialista, in comunism am avut de suferit, lucram la APACA, dar Revolutia capitalista din ’89 mi-a oferit posibilitatea sa imi arat intregul potential.
Eu nu urasc firmele private, mie mi-au fost foarte utile inca de la inceputul stralucitei mele cariere. De exemplu, in capitalism am avut posibilitatea sa urmez si eu cursurile unei facultati la fara frecventa. Mai exact la Spiru Haret, stralucita institutie de invatamint! Nu am fost nevoita sa trec macar o data pe acolo si mi-au recunoscut meritele, chiar mi-au dat o diploma care sa-mi confirme calitatile deosebite.
Desigur, teoria ca teoria, dar adevaratele examene le-am dat cand am intrat in campul muncii. Si majoritatea au fost examene dificile, obositoare, in special, examenele orale.
Ehee, daca ai stii tu cat am muncit eu ca sa ajung aici. Si acum cand vad niste oameni ca voi ca va plangeti de actualul sistem.
Pai ce vreti voi ba? Piata libera? Competitie? Responsabilitate? Astea-s lozinci ale exploatatorilor capitalisti care mor de invidie ca nu au fost in stare sa treaca examenele dure de la interviurile de angajare in randul functionarilor publici (elita societatii).
Sunt sigura ca multi dintre voi vor spune ca nici macar nu si-au dorit sa lucreze la stat, dar noi stim ca asta e o scuza ca sa nu deveniti complexati de tot.
Imi plac intreprinzatorii privati, nu toti, ci numai aceia care imi incarca portbagajul masinii (si am SUV) si, mai ales, care au un comportament umil si imi saruta mana, ca doar sunt o doamna!
Asa ca mai baieti, lasati vrajelile si munciti …pentru noi!
Corina
miki
3 martie 2012
Vezi ca faultezi putin logica..normal ca n-am facut scoala impreuna ca daca o faceam nu mai erai analfabeta,…..Sesizezi……faultul…beibi?Vezi ca “Etete”mai zice asa o alta doamna “distinsa” a Romaniei care a sfarsit-o rau de tot.Uite, iti dau 3 incercari sa ghicesti cine.
Corina
3 martie 2012
Mai fotbalistule Miki, logica se faulteaza? Hai sa lasam un arbitru UEFA sa sesizeze “faultul” din sofismul tau de tip ad hominem (asta am invatat-o de la un sofer de tir turc pe vremea cand faceam naveta pe centura… Ce vremuri minunate!) .
Ratzoiu
3 martie 2012
Eu îmi exprim deschis și liber și cu toată responsabilitatea, că nu am nevoie de tine, de voi în general.
Locul vostru ar trebui luat de o armată de IT-iști și niște ferme de servere după modelul celor de la Facebook și Google, ce au niște data centere uriașe. Mulțumită. Voi nu sunteți importanți pentru nimeni. Toți micționează cu voi și vă trează ca pe o flegmă: cu scârbă. Probabil nu știi, dar sfârșitul vă e aproape. Poate tu dacă dai cu ce trebuie unde trebuie nu o să fii dată afară, dar alte sute de mii, exact prototipu tău de incompetent, de bun de nimic și moluscă, vor fi zburați.
De ce nu ai curajul să cobori în stradă și să stai un an în mediul privat? Ți-e frică sau ți-e că-n primele 3 luni o să suferi d-un faliment moral și financiar ireversibil?
iha-ahi
3 martie 2012
http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.gurusblog.com%2Farchives%2Fdeficit-publico-espana%2F28%2F02%2F2012%2F%3Futm_source%3Dfeedburner%26utm_medium%3Dfeed%26utm_campaign%3DFeed%253A%2Bgurusblog%252FocIz%2B%2528GurusBlog.com%2529&act=url
Eurozone Unemployment Rates at a Glance
* Eurozone Average 10.7%
* Spain 23.2% <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
* Greece 20.9%
* Ireland 14.8%
* Portugal 14.8%
* Latvia 14.7%
* Lithuania 14.3%
* Estonia 11.7%
* Cyprus 9.6%
* Italy 9.2%
* France 9.4%
* Germany 5.8%
* Luxembourg 5.1%
* Netherlands 5.0%
* Austria 4.0%
Ratzoiu
3 martie 2012
Primi pași au fost făcuți. La noi o să se poată?
http://www.money.ro/anglia-vrea-sa-si-privatizeze-politia_1216472.html
River
3 martie 2012
Radem, glumim, but the shit just got serious. Mihai se poate pune Corina la spam? E irelevant indecent enervant si offtopic ce spune ea. Stim toti foarte bine cum gandesc imbecilii astia de la postas pana la ministru toate gunoaiele astea gandesc la fel si se cred indispensabili. Iar noi nu-i mai suportam in viata de zi cu zi, de aceea firmele, banii, investitorii si oamenii cu ceva in cap au plecat din mizeria aia de tara acum trebuie sa-i toleram si aici?
Multumesc,
River
noname
3 martie 2012
@River: Hahahaha… E mai subtila din punct de vedere stilistic si are un fel aparte de a prezenta tot rahatul pe care il cultiva statul si pe care il intretin cu drag angajatii sai. Scrie ca si cum ar fi parte din sistem doar ca sa ii arate tumorile, dar sunt convins ca nu e functionara si ca nu ii place ce se intampla in Romania.
Haiducul
4 martie 2012
@noname : asta e. Nici Corinei nu-i place ce se intampla. Dar multi suntem partial neputincioasi in fata sistemului birocratic-represiv socialist .
@Corina: esti de-a noastra . stim asta
C
3 martie 2012
@River
De ce sa ceri sa o puna pe Corina la spam?
Eu am senzatia ca aplica pentru un job ; o fi vizat pe cineva p-aci
Las-o sa-si faca numarul sa vedem ce poate .
Zii Corino, mama , hai sa vedem cine se risca cu un salariat guraliv in plus. Dar sa ne spui si noua la final daca a mers sau nu , ok?
Nicole
3 martie 2012
Daca e vorba de un job sunt si eu disponibila. Nu am experienta dar sunt gata sa ma implic 100%.
Marius C.
3 martie 2012
@Nicole Pentru ce esti disponibila si pentru cati bani?
MIRCEA ALPINO
3 martie 2012
MARTISOR
@ Corina
Tot ce scri tu arata ca nu doresti decit te distrezi pe seama noastra.
Ai intrat pe blogul acesta si vrei sa pari Gica Contra. Dar nu tine.
In ce lot de la ITM ai fost trimisa in somaj? Raspunde cu sinceritate! Tot ce incerci tu sa ne arati nu are o baza economica solida cit de mica.
Esti o pustoaica care iti place sa butonezi calculatorul jucindu-te cu nervii nostrii. Mie imi devi simpatica. Deschid blogul si incerc sa te gasesc rapid ca sa rid cu lacrimi de cele ce spui.
Asa ca eu propun sa o lasati sa-si spuna punctele de vedere, adica sa se faca de ris.
Nu-i mai raspundeti domnisoarei pentru ca e o gluma de 1 Martie.
La curtea fiecarui rege era inainte si un bufon. Pe noi cine o sa ne mai faca sa ridem? Si poate, cine stie, cu timpul se va molipsi nu numai de spagile noastre ci si de dorinta de a devenii intreprinzator privat. Spune tu, Corina! Asa-i ca-ti doresti bani si mai multi decit o amarita de spaga? Ce rost are sa traiesti mereu cu spaima DNA-ului?
NoMercy
3 martie 2012
Pe mine nu ma enerveaza comentariile ei , dimpotriva chiar ma distind !
)
River
4 martie 2012
Da si pe mine m-a distrat, mai exact primul ei comment, dupa aia ne-am dat seama ca face panarama
anyway…
Vali
3 martie 2012
Si eu cred ca poate fi trimisa la spam linistit. A fost cumva utila si Corina asta. Ca sa vedem(pentru a cata oara?!) cata imbecilitate exista in capul bu(su)getarilor.Acum gata…..la lada de gunoi.!
NoMercy
3 martie 2012
@Corina vezi ca nu prea iti ies mistourile astea cu morala :vedeti ce rau e sa fiti exploatati:)).
) din moment ce stii ca oricum realitatea e asa cum zici tu .
Intelege odata ,noi sau cel putin eu nu ma simt vinovat ca exploatez ploretarii(e legea naturii) mai mult , in ochii mei ei sunt niste nimicuri fara prea mult creier sau curaj(isi merita soarta de pretinsi intelectuali ca sa zic asa).
Si oricum nu vad de ce tot te agiti
Apropo de examenele alea orale , aveam la un moment dat nevoie de o secretara la o firma si a venit o miaunica frumusica s-o angajez , am mintit-o asa just for fun ca postul e al ei daca imi face o favoare legata de examenele despre care scriai si tu mai sus . Fatuca a sarit pe treaba imediat si s-a descurcat binisor. Din pacate era mult prea imprastiata si cu capul in nori pentru ce imi trebuia mie.
) iar eu nu am patit nimic .
) :>
A doua zi i-am zis frumos ca din pacate a intervenit ceva si nu se mai poate , a inceput cu : esti un porc , te dau in judecata …. cum iti permiti ? I-am zis ca nu are decat, la urma urmei eu nu i-am zis decat ca s-ar putea .. , nu ca sigur o sa fie postul ala al ei . Era sa explodeze de nervi
Iubesc viata asta de exploatator diabolic !
iani
3 martie 2012
Am o intrebare retorica: este corect si uman ca intr- o tara cvasi-medievala sa existe o multime de drepturi moderne (de ex dreptul de vot universal) iar mentalitatea sa fie ramasa in urma cu peste cinci secole?….
Unde sa mai vazut (in ce alta tara europeana) ca unei populatie medievalo-tampita sa-i prezinti in acelasi timp o doctrina de partid cu program de guvernare la pachet cu mici si alte pomeni-electorale……
NoMercy
3 martie 2012
Cel mai normal ar fi sa se reintroduca votul cenzitar . Greutatea votului tau trebuie sa fie direct proportionala cu venitul declarat . Ce naiba … un boschetar gen : “nu stiu din astea, caut o prietena si nu gasesc” nu poate avea aceleasi drepturi cu cei care sunt mai luminati la minte !
Marius C.
3 martie 2012
@NoMercy Daca esti de acord cu asta, trebuie sa fi de acord si cu plata pentru libertate.
Daca ai fost condamnat, sa poti plati pe altul sa faca inchisoare in locul tau.
NoMercy
3 martie 2012
Haide sa lasam ironiile deoparte , ok ?
Nu e normal ca votul sa fie egal , defapt asta este si motivul principal pentru care a aparut comunismul !
Casino 2011
3 martie 2012
Am privit câteva din filmuletele astea… un adevarat soc ala cu betivii. Adevarata problema de societate de aici pleaca. Se striga degeaba micsorarea taxelor, reducerea bugetarilor. Dupa mine atâta timp cât nu se iau masuri foarte drastice împotriva alcolului România va pieri ca natiune iar cei 15-20% care sunt oameni normali o sa-si ia lumea în cap. Ne întrebam de unde atâta prostie? Sa-mi fie cu iertare dar am impresia ca peste 80% din poporul român este un popor facut la betie. Trebuie sa se ia atitudine împotriva alcolului când înca se mai poate face ceva. Punerea de accise la alcol de 100% si sa nu vânda decât statul. Impozit suplimentar pentru toti ce au vii si livezi de pruni, si scadera cu procent echivalent a taxelor pe munca pentru firme. Incredibil!
River
4 martie 2012
Eu nu sunt de acord, eu zic din contra, lasa frate alcoolul drogurile tot lasa-le la liber, gen california asa, accizeaza-le supra taxeaza-le, si uite asa, faci si bani, si lasi si responsabilitatea pe carca cetateanului, care o sa fie multumit fericit si very high care-si poate face cocktail chimic injecta in vena, poate muri si culmea ! mai si plateste o caruta de bani pentru treaba asta, si asa suntem multi si ‘mancarea’ e din ce in ce mai putina – sa zic asa. Sunt de acord cu marirea preturilor si suprataxarea viciilor nu cu interzicerea lor.
River
evil
3 martie 2012
miza reala NU este plata acestor asa-zise datorii ale diverselor state. daca stati si analizati corect, echidistant, veti constata cu stupoare ca in afara de China toate celelalte state mai mult sau mai putin capitaliste, mai mult sau mai putin dezvoltate sunt deficitare in balanta economica.
ok, deci…pt ce atata agitatie? e simplu: baietii destepti,calare pe imprimanta de USD sau euro vor sa transforme aceste hartii in valoare palpabila. cum se poate realiza? simplu: cerand rambursarea creditelor tututor tarilor care au avut vreodata sau nu de a face cu ei. ei astfel vor putea tipari nestingheriti cateva sute de miliarde de euro pe care cateva state inconstiente se vor bate pt a-si achita datoria.
Concluzia sumarizata: nici un stat european sau cu valente europene nu va fi lasat sa falimenteze. indiferent ca ii zice Grecia,Romania, Ungaria, etc. Ei vor fi doar indrumati parinteste pt a-si adanci datoria externa, pt a-si vinde si ultimele resurse pt nimic.
Daca vreodata cineva isi imagineaza ca bugetarii sunt neglijabili se inseala. ei sunt chintesenta unei economii. sunt oamenii care au job stablil,mereu platiti, mereu doritori de a avea, evident,contractand credite bancare.
aceasta categorie este cea mai importanta pentru majoritatea tarilor europene, deoarece inseamna oricand 50% din sufragii, inseamna oricand 50% de oameni care isi platesc lunar intretinerea.
pe termen lung, intreaga tevatura asa-zis capitalista va muri in fasa, majoritatea statelor fiind multumite de halca de putere obtinuta din asa-zisa criza. nicicand Germania sau Franta nu au fost mai bine pozitionate in Europa.ar fi o stupizenie sa intinda coarda. marea pierdanta din asa-zisa criza este UK. in rest majoritatea statelor sunt imune, croite pt a fi vesnic sub tutela UE, spre indatorare si rata de progres si creere de bunuri cat mai limita.
Lumea se rezuma la A FI sau A NU Fi in carti la masa bogatilor
Casino 2011
3 martie 2012
Si ca o concluzie la analiza ta, nu va doresc si nu-mi doresc decât sanatate si spor la munca pentru ca avem de întretinut o haita flamânda si râzgâiata. Deocamdata ei sunt ce au pîinea si cutitul. Noi restul avem o felie de pâine si cu eforturi si riscuri poate doua, una alba si alta neagra sa ne facem un sandwich!
Gabi
4 martie 2012
“Daca vreodata cineva isi imagineaza ca bugetarii sunt neglijabili se inseala. ei sunt chintesenta unei economii.”
<Extraveral mode on>
Nea` Evil? matale ai studiat la Ștefan Gheorghiu? sau, poate, ești rudă cu..”Corina”?
</Extraveral mode off>
miki
4 martie 2012
Are dreptate ,sunt chintesenta unei economii de stat cum era cea comunista pe vremea lui Ceausescu.Eram toti bugetari.Nu exista sistem privat.
C
3 martie 2012
Eu i-as da recomandare la aia de la marketing .
cred e ok . Hai sa vedem cum scoti din cochilie pe cei care citesc ..stii ca in spatele unuia care posteaza sunt inca 100 de timizi care isi fac vant mai greu sa arunce trei vorbe .
Vad ca are feedback de la toata lumea si atrage mai multe comentarii decat cei care posteaza regulat .
Corina daca atragi si cateva ip-uri noi
Gabi
4 martie 2012
Nah, că mi-ai rupt vorba` din gură!
Personal și mie-mi place un pic de umor, presărat pe ici, pe colo`. Mai ales seara.
…ajută la aparatu` digestiv
Victoras de la oras
3 martie 2012
A propos de Corina .Chiar nu sesizati ca scrie la misto si vrea sa va intarate ?Si i-a reusit !
Casino 2011
3 martie 2012
Ai dreptate, nu ma asteptam ca cineva s-o (sau sa-l) bage în seama.Dar probabil este cineva care este asa satul de birocratia româneasca (si nu numai) ca numai stie ce sa faca sa atraga atentia împotriva lipitorilor care vor sa suga si ultima picatura de sânge. Ïn felul asta cu riscul de a atrage multe înjuraturi se da drept funcionar(a) ca sa irite si mai mult. Parerea mea!
miki
4 martie 2012
Bineinteles ca scrie la mishto.Am zgandarit-o putin s-a vad daca chiar e retardata.Joaca teatru.Si-a construit un personaj de cliseu, semi-retardat gen ” beibi”, “fata de la Apaca”, “naveta pe centura”, sloganuri staliniste prafuite,etc.Recunosc ca am fost putin indus in eroare in postul trecut cand dupa parerea mea a cam tras de personaj cu istericul…Va urahhhsc pe tohhti!
Nimeni nu e chiar atat de prost.
claudiu steflea
4 martie 2012
Problema e ca daca ii dati apa la moara o sa va ingroape in replici ca deh a facut facultatea “Spiru Haret”. Avem totusi subiecte mult mai interesante de discutat pe aici.
Gabi
4 martie 2012
Casino, ai să râzi; exact zilele trecute am discutat cu una` care vorbea chiar așa cum scrie Corina. Pe bune! Nici nu vă închipuiți cât de mulți sunt cei care încă mai judecă și vorbesc precum “Corina”. Mulți dintre ei nici măcar n-au calculator! și deci nu-și exprimă mentalitatea în public. Eo` zic că, dacă s-ar înființa un Comitet de Îmbunătățire al Mentalității Românilor, atunci automat ar mai trebui inființate încă vreo sută-două de spitale de tip Bălăceanca.
Sper însă, nu din fonduri europene. Căci, proiectu` trebe să reziste în timp – cel puțin vreo două-trei generații
nu conteaza
4 martie 2012
Corina e o persoana pusa pe facut misto.
MIRCEA ALPINO
4 martie 2012
ADEVARUL NEDECLARAT
La ITM s-au facut concedieri in doua transe. Prima in vara lui 2010, iar a doua cu 1 ian 2011. Toti tinerii pentru care statul a cheltuit o groaza de bani sa devina inspectori cu probleme de munca de la ITM au intrat in somaj. Au ramas citiva vechi, care acum vin pe teren sa ne amendeze. Corina a mintit ca e inspectoare la ITM, deoarece tinerii au disparut cu desavirsire.
Din diverse motive in perioada respectiva aveam drumuri dese pe la ITM. Domnisoara Corina ne-a indus in eroare pe toti, apoi ideea ca ar fi o babornita de pe acolo a cazut, asa cum ea singura s-a prezentat. Chiar credeti ca un inspector ITM isi pierde timpul pe bloguri, cind el trebuie sa alerge pe teren dupa “infractori”? Nu-i mai raspundeti la provocari! Pierdem timpul inutil. E o pustoaica care face doar misto. Daca vreti sa ne mai distram cu ea e o.k. Dar eu zic ca a absolvit EXAMENUL CU SPAMUL. Ar fi primul examen care il ia cu adevarat.
Restul e un misto prostesc si inutil.
MIRCEA ALPINO
4 martie 2012
CE NU STIA CORINA
Functionarii de la ITM erau terminati la propriu de numarul de dosare care trebuia prelucrat zilnic. Nu faceau fata nici inainte de a fii trimisi o parte din ei in somaj. Trebuiau sa deserveasca o groaza de firme private cu o mina de oameni ramasi angajati. In ultimele luni se introdusesera niste sisteme noi de lucru cu publicul; ceva gen Registrul Comertului. Dar nu faceau fata.
Cu salariile taiate si cu amenintarea somajului pe cap toti angajatii ITM-ului injurau de zor Guvernul si pe Basescu cu politica lui timpita, alaturi de noi, cei care ne omoram la cozi.
Niciunul dintre ei nu ar fi gindit vreodata aberatiile care le-a turnat Corina pe blog. Multi deja se pregateau pentru ziua in care urma sa li se explice ca nu mai este nevoie de ei. Isi alesese fiecare un lot de firme mai banoase, carora sa le faca operatiunile legate de legislatia muncii. Se pregateau sa devina intreprinzatori particulari si chiar erau fericiti ca scapau din balamucul acela. Nu aratau ca le-ar fi frica de viitorul lor.
Se gindeau doar ca firmele vor fi mai usor de amendat pentru necunoasterea si aplicarea hirtogariei legate de legislatia muncii ce avea sa vina. Dupa atitia ani de lucru cu publicul vedeau si ei la ce abuzuri sint supuse firmele de catre STAT. Le pareau rau efectiv de ce avea sa urmeze!
Erau convinsi ca daca se vor desfinta posturile de la ITM se va alege praful si de firmele private si de salariatii lor.
Acum e complicat pentru un patron sa lucreze pe Revisal fara sa cunoasca boaba despre legislatia muncii, iar cei care stiu sa mai lucreze in domeniu, daca apelezi la ei, iti cer cel putin 200 lei pentru o angajare.
Corina ramine o gluma de 1 Martie. Ca autor al glumitei eu il banuiesc pe Sarsaila, seful de la servicii.
Marius C.
4 martie 2012
Pana o sa respectam noi tratatul fiscal…
http://www.adevarul.ro/international/Romania-Liban-Marwan_Charbel-furt-haina_0_657534450.html
ion
4 martie 2012
@ iani & casino….ei, asta e romania in adevar…..si atunci ce se va rezolva prin alegeri ?
domnule Giurgea sa nu o treceti pe corinutza la spasm caci vad ca ne distreaza e mai multi …si va rog sa o incurajati pe Nicole ….pote ii dati o referinta pentru noua televiziune creata si poate ii recomandati si inscrierea in noul partid , asta care se pregateste de alegeri …
MIRCEA ALPINO
5 martie 2012
PACTUL FISCAL
E posibil ca acest pact sa fie respectat de PDL si Traian Basescu, daca vor cistiga alegerile. In baza lui cheltuielile bugetare vor trebui sa fie reduse. Nu vor mai cistiga licitatiile masluite decit oamenii PDL-ului. Membrii USL-ului nu vor mai avea acces la robinetul cu miere al bugetului. Opozitia va slabi din punct de vedere economic si sansele ei de a mai cistiga algeri in Romanica se vor reduce simtitor.
Ca treaba sa mearga in directia dorita a fost necesara activarea pe fata a serviciilor secrete carora li s-a dat pe tava puterea economica, fiind lasate sa preia guvernarea. Ele vor face si desface dupa bunul plac jocurile in tara, cel putin pina la alegeri. Scopul actualului guvern este doar pregatirea si desfasurarea alegerilor.
Din acest motiv opozitia se grabea sa preia puterea inca din primavara aceasta. Stia ca urmeaza sa fie pus in miscare pactul fiscal la nivelul UE si dorea ca semnarea lui sa o gaseasca la butoanele puterii.
Si PDL-ul si USL-ul vor sa ajunga la putere si se gindesc la aceeasi strategie de distrugere a adversarului.
Mediul de afaceri nu va cistiga mare lucru din marea batalie a comunistilor pentru putere. Poate cu putin noroc o diminuare a impozitelor si a taxelor, daca politrucii aflati la putere nu vor mai imprumuta inutil bani din afara. La ce le folosesc imprumuturile daca nu se face nimic cu ele? Poporul nu va avea acces la aceste imprumuturi. El doar le va plati.
Drama este ca poporul sintem doar noi, mediul privat. Sintem cum a prorocit Corina, pusi sa muncim ca prostii pentru bugetari, asistatii sociali sau politruci. Iar noua nu ne ramine decit sa ne rugam ca in ASIA mediul de afaceri sa prospere ingropind definitiv economiile socialiste din UE. Abia atunci Corina va inceta sa existe chiar si la noi pe blog.
Gabi
5 martie 2012
@M. Alpino
“Drama este că poporul sîntem doar noi, mediul privat.”
Poporul sîntem doar noi, mediul privat.
Asta e o frază care trebuie băgată în capul tuturor viitorilor președinți, prim-miniștrii și, de asemeni, trebuie neapărat scrisă în prima pagină a Constituției.
POPORUL SUNTEM DOAR NOI, MEDIUL PRIVAT
Restul? sunt asistați de cei din mediul privat.
Să nu uitați acest lucru, NICIODATĂ.
Virtop
5 martie 2012
Corina, nota 10 pt trolling.
N-am mai ras de ceva vreme, keep it up
Gabi
5 martie 2012
Astazi, au fost alegeri in Rusia!
Stateam, reflectam si ma intrebam asa . . . oare, presedintele ales, mai poate el sa mai faca vreo diferenta? avand in vedere situatia economica globala actuala? Oare, ce jocuri complicate ne asteapta in urmatorii ani?
Uite aici: http://youtu.be/uK6As_u1RhE un video dedicat celor din generatia mea (si poate si a lui M. Alpino), cu niste imagini din timpul vremurilor prin care am trecut pe parcursul multor ani.
Toate chestiile alea, parca s-au derulat imprevizibil si necontrolabil. Ma apuca rasul atunci cand urmaresc ideile tinerilor – precum nea` Ponta, si altii – care, (cred ei), ca viitorul ar putea sa fie cu mult mai diferit
ion
5 martie 2012
…in rusia nu au fost alegeri in adevaratul sens ….acolo a fost o validare, confirmare, caci alesul nu a avut practic contracandidat…dar sa lasam rusii….caci cam acelas scenariu se pune si la bucuresti …si se lucreaza de ani buni, caci ponta si antonescu nu au aparut din neant …ei au fost acolo in distributie si mentinuti, caci se pare ca lipsa competitorului a fost si este premeditata….ce nu a fost in scenariu: orgoliul marinelului, care a urmat intru totul vorba veche romaneasca care zice: ca daca prostul nu e si fudul, parca nu e prost dastul……
richard
5 martie 2012
domnule giurgea…
mie mi se pare suspect faptul ca grecia primeste bani cu nemiluita, cine le da nene banii astia? li s-a taiat si o mare parte din datorie….ce e asta?
eu cred sincer ca se urmareste ceva, fie ca cei care finanteaza vor cu tot dinadinsul sa nu se rupa UE, fie ca banii pierduti de banci sunt recuperati ulterior din bugetele statelor (un fel de bailout)….e foarte suspect ce se petrece, pur si simplu grecia nu este lasata sa cada.
MIRCEA ALPINO
5 martie 2012
GUSTUL LIBERTATII
Pe vremea Impuscatului, toti incercam sa ne pastram libertatea din noi refugindu-ne in cultura. Bibliotecile si salile de teatru sau cinematograf erau pline pina la refuz. Citiva dintre noi chiar am explodat in 16-21 Decembrie 1989 si am fugit pe strazi strigind de zor “vom muri si vom fi liberi”! Si chiar am devenit liberi.
Ma uit in timp si imi amintesc sutele de mii de oameni care marsaluiam pe strazile Bucurestiului si stropeam cu libertate pe toti cei din jurul nostru care ne priveau stingaci si tematori. Eram aidoma unei ploi de vara care spala trecutul comunist al tuturor.
Apoi oamenii acestia, colegii mei de lupta, au disparut in neant. Nu si-au facut firme si nu s-au dus sa lucreze in mediul privat. Libertatea pentru ei a fost doar o poleiala de fatada ca sa fie mai deosebiti decit altii ca ei. Toti refugiatii din cultura s-au impotmolit cind s-a ajuns la celebra zicala “teoria ca teoria, dar practica ne omoara”.
Natia asta ne demonstreaza ca nu stie cu cine si nici cind trebuie sa lupte. Prefera gustul libertatii si atit. Sta refugiata in visele ei asteptind ca o alta ploaie sa mature strazile Bucurestiului ca odinioara. O ploaie care sa strige in fata taburilor si a scutierilor “noi de aicea nu plecam, nu plecam acasa pina nu vom cistiga libertatea noastra”. Dar fara lupta adevarata, pe terenul PIETEI LIBERE, gustul libertatii va ramine doar o dorinta inscrisa in istorie drept apa de ploaie…
MIRCEA ALPINO
5 martie 2012
ECONOMIA PE INTELES
@ Richard
Daca ai citi tot blogul, de la prima lui pagina ai descoperi ca ai in fata un curs valabil de economie si ce a ce este important, el este gratis.
Grecia a cazut in groapa cu citiva ani buni in urma. Dragii de comunisti au masluit rapoartele asupra economiei tarii, ca sa-i determine pe unii sa-i imprumute cu bani. Acum nu Grecia este salvata, ci notiunea de UE, care pina pe 2 martie era doar un tratat politic. Se incearca si realizarea unei uniuni economice pe bune. Alte detalii vei primi daca citesti cursul. Succes!
Consumat In Romania
5 martie 2012
Daca tratatul se va aplica numai pe hartie, seamana cu legile romanesti, care si ele se aplica mai mult pe hartie.
Indiferent de soarta UE (se va desfiinta intr-un viitor relativ apropiat sau va continua sa existe de ochii lumii) declinul economic al tarilor componente va fi lent, ba poate cele mai dinamice, cu economie puternica si exporturi se vor readapta, vor redescoperi vanatoarea in schimbul mancarii primite de la stapan.
Pana la urma nu conteaza numai cum joci tu, ci si cum joaca ceilalti, ori lceilalti poli de putere au si ei problemele lor economice: SUA, Rusia, Japonia. China pare as fie in mare forma sezonul asta, desi voci rautacioase zic ca ar fi momentul sa ia o pauza.
Vlady
11 martie 2012
Pana de curand nu eram de acord ca trebuie sa le rupi capul la bugetari, dar vad cate unul d-asta care crede ca eu contribuabil sunt “curcanlemnist”, “evazionist”, “lenes”, “tantalau”, “bolovan” si nu prea mai am scrupule.
http://hydepark.ro/articol/articol/salarii-mai-mari-pentru-bugetari-sau-cas-mai-mic-pentru-toata-lumea-683.html
Felicitari, Mihai!
pasarearosie
19 martie 2012
stiti ce cred eu acum dupa ce am buchisit cat de cat acest blog? ca cineva, nu autorul si nici voi, micutii capitalisti micuti ai romaniei, ci cineva, nu stiu cine pompeaza ceva in doua directii.
1. da frau liber lacomiei sa se dezlantuie cum vrea
2. da frau liber pomeilor, asistatilor, cersetorilor sa se dezlantuie.
una o va ineca pe cealalta. ce va iesi? nu stiu.
oricum, din cate am citit pe acest blog, aici scriu oameni care sunt pentru capitalismul salbatic. cred ca habar nu aveti ca veti genera un alt flagel. cel al pomenilor si al cersetoriei. si daca statul nu va va lua cu forta fiti siguri ca va vor lua fortat cersetorii. nu stiu daca comentariul meu va fi publicat. ca mai toate comentariile mele probabil va fi sters. poate este mai bine ca acest lucru sa se itample fara intermediar insa sa stiti ca mie mi-a pierit si ultima licarire de speranta ca in aceasta viata voi vedea ceva mai multa bucurie si fericire in jur.