România s-a făcut de râs în toată lumea!
Mai știți ca in 2009, FMI-ul ne-a prins cu minciuna la raportarea deficitului? Sistemul era simplu: cică, in contabilitatea “românească”, datoriile neplătite nu erau considerate pierderi. Dar ce erau? Naiba știe! Aer! In felul asta, statul român si întreprinderile de stat, puteau sa apară chiar…profitabile, cu toate ca nu-si mai plătiseră impozitele si împrumuturile de 20 de ani! Halal “profit”!
E o minciuna tipic comunista: in loc sa pună curul la munca si sa facă profit adevărat, comuniștii au fost învățați sa lustruiască cifrele, ca sa dea bine in rapoarte. Doar la asta se pricep cu toții – toți funcționarii publici din ministere, tot Institutul National de Statistica, toate javrele bugetare: sa se facă ca lucrează!
Bineînțeles, FMI-ul ne-a pus la punct. Si s-a văzut atunci ca deficitul real era dublu fata de cat îl raportaseră nenorociții de politruci. Ei bine, aceeași minciuna o găsim si azi, in toate statisticile oficiale.
România habar n-are câți șomeri are!
Luna asta, Ministerul Muncii a zis ca șomajul a crescut de la 5%, la peste 7%. Ei bine, minte! Șomajul in România e mult mai mare.
Statul pretinde ca oficial, șomerii sunt doar cei care primesc ajutor de șomaj. Daca ai terminat perioada de șomaj fără sa-ti găsești de lucru, in capul lor tâmpit, nu mai ești șomer! Dar ce ești? Pai nimic! Eventual, asistat social. OK, atunci cați asistați social are România? Pai nu știm, spune Statul nevinovat, cu ochii mari si albaștri. Noi n-am știut niciodată. N-am avut…rețea de calculatoare! E incredibil, dar asta este explicația imbecila pe care a dat-o chiar un ministru al Muncii: Sebastian Lăzăroiu. Iar Lăzăroiu e chiar nevinovat la faza asta: înaintea lui au mai fost o turma de guverne si de miniștri, in ultimii 20 de ani! Si nici unul n-a fost in stare sa pună ordine in catastife! Nici un politician habar n-are cați bani da la asistați, cați bani pierde cu munca la negru sau cat de mare e evaziunea fiscala. De parca banii publici vin de la mă-sa din curte, nu din taxele firmelor private!
Adevărul? In 1989, la o populație de 20 de milioane, erau 8 milioane de salariați (plus 2 milioane de agricultori fără salariu). Azi sunt doar 4 milioane, iar in agricultura mai muncesc o mana de oameni: asta înseamnă ca șomajul real depășește 50%.
România își falsifică PIB-ul.
- Nokia a plecat in Asia, de curând. PIB-ul României a scăzut cu 200 de milioane de euro.
- Dacia si-a oprit ieri producția, pentru ca vânzările de mașini au scăzut anul asta cu 10% si a rămas cu mașinile nevândute. Alta lovitura in PIB!
- Producătorii de vagoane ca Astra Arad s-au prăbușit, după ce ministrul Transporturilor, Miron Mitrea, le-a “privatizat” către prietenul lui, Cristi Burci (vezi articolul A murit si exportul de vagoane! Mai aveți speranțe pentru 2011?).
Așadar industria cade. Totuși, statul se lauda ca PIB-ul a crescut in 2011. De unde? Cum? Cică din…agricultura! Hahaha! Când am auzit asta, m-am lămurit!
Pai INS e specialist in umflarea producției. Face asta de vreo 60 de ani, cu mândrie muncitoreasca: “am produs un milion de tone de otel la hectar”…”am produs 5 metri cubi de grâu, pe un singur metru pătrat de teren”. Etc.! Iar oamenii din INS, sa știți ca sunt aceiași comuniști vechi. Eventual si-au mai angajat intre timp si copiii.
Minciuna asta are marele avantaj ca nu poate fi controlata de nimeni. Când a fost vorba de datorii, FMI-ul i-a prins cu contabilitatea in vine. Dar când e vorba de grâu si porumb, ce poate sa facă FMI? Sa verifice fiecare hambar de pe câmp? Statul e liber sa raporteze ce vrea mușchii lui! In felul asta creste PIB-ul, scade deficitul si poate sa se împrumute mai mult, chiar sub nasul Uniunii Europene.
România bagă datoria externă sub preș!
Politrucii si economiștii din gașca lor împart datoria in datorie publica si “privata”. După care se laudă ca statul nu e intr-un rahat chiar atât de mare, pe cat credeam noi. De pilda, datoria “publica” a României ar fi de circa 35 de miliarde de euro, zic ei. Restul e datorie privata, nu-i treaba noastră. E o minciuna: datoria reală este de 100 de miliarde de euro!
Am mai spus-o: mentalitatea asta socialistă, ca Statul n-are treabă cu datoriile populației si firmelor (după ce le-a cocoșat cu taxe, a forțat mărirea salariilor si a stimulat consumul pe datorie) este specifica secolului 20. Statul avea impresia ca poate sa se spele pe mâini de căcatul in care a vârât întreaga societate. Avea impresia dementa ca firmele se pot prăbuși, pot da faliment, iar el o sa scape undeva, cocoțat in nori.
Ei bine, nu! Prăbușirea economiei reale, a sectorului privat, va provoca prăbușirea întregii societăți: de la ministru, pana la ultimul taran. Nimeni nu scapă neatins! Cine o sa plătească datoria aia, marțienii? Sa ai impresia ca tu, Stat, poți s-o duci bine in timp ce economia reala cade sub povara datoriilor (provocate tot de tine), e semn de alienare mintala! Iar politicienii si economiștii care susțin așa ceva sunt aceiași oameni care, pana ieri, ziceau ca n-o sa fie nici o prăbușire, pentru ca Statul se poate împrumuta…la infinit! Cretini si demenți, rupți total de realitate!
Eu o sa spun întotdeauna pe acest blog: datoria României este cea care va trebui plătita de întreaga Românie si va fi simțita de toata lumea! Ea este de 100 de miliarde de euro. Cine vrea sa se mintă ca datoria e mai mica, treaba lui! O sa vadă in curând cat o sa-l coste jocul asta de-a alba neagra cu economia. Ca poporul poate îl minți o vreme: dar realitatea nu poate fi mințită.
Poporul român va plăti din greu suta asta de miliarde: cu ani întregi de foamete, frig, șomaj si lipsa de medicamente. Dar si comuniștii o vor plăti: cu sângele lor si al familiilor lor! Ce credeați, ca oamenii se vor retrage in apartamentele lor înghețate, sa moara in tăcere fără sa va deranjeze pe voi? Ce credeați, ca dacă o sa le aruncați niște statistici false, o sa fiți la adăpost in Parlamentul si in Mercedesurile voastre?
Nebunilor! De 20 de ani ați semănat vânt: pregătiți-va sa culegeți furtuna!

Radu Ionescu
22 decembrie 2011
Nu doar romania, toti falsifica datele astea de la asa zisi “capitalisti” din SUA la socialdimocratii suedezi. Cum era vorba – cum stii ca un politician minte? I se misca buzele …
ovidiu
22 decembrie 2011
Pai de unde sa creasca PIB-ul cand 90% din agricultura romanesca se face la negru…si vorbesc in cunostinta de cauza?!! Or fi vazut politrucii anul asta campurile mai pline,cand treceau cu burtile umflate printre ele,asta asa e,dar nu cred ca a iesit in economia reala un kilogram de grau in plus la export!Ca cine e nebun sa plateasca asa taxe!
Probabil statul v-a mai avea bani pana eu si alte 22.000 de firme vom pleca din tara!
Radu Ionescu
22 decembrie 2011
Americanii raporteaza scaderea somajului dar labour participation rate a scazut chiar mai mult, la minimul din 83 incoa si numarul de oameni underemployed (slujbe part time cand cauta full time) e la o cifra record. Dar sar toti in sus ca scazu somaju
Mihai Giurgea
22 decembrie 2011
Da, dar ziaristii de acolo fac misto de guvern si de datele oficiale: http://articles.moneycentral.msn.com/Investing/Extra/3-big-myths-about-the-economy.aspx In Romania datele oficiale sunt de obicei inghitite pe nemestecate.
Marius C.
22 decembrie 2011
Stiti de unde a pornit discutia despre concediarea bugetarilor? Discutia era de fapt despre informatizarea Statului. Prima intrebare: cate computere detine Statul (administratia locala + cea centrala)?
NU s-a putut afla raspunsul. Apoi, a urmat (natural) a doua intrebare: cati bugetari are Statul?
Abia de curand s-au dat niste cifre (si alea aproximative).
Despre somajul din Romania se poate scrie o carte intreaga. Somerii cica sunt de doua categorii : indemnizati (care primesc somaj) si neandemnizati (cei care nu primesc somaj).
Ca sa fii somer indeminat/neandemnizat, trebuie sa fii inregistrat la Fortele de munca. Daca nu esti inregistrat, nu existi.
Daca nu existi, automat nu esti somer. Cica somer (in Romania) este cel care este inregistrat ca-si cauta de lucru. Restul, care nu lucreaza si nu sunt inregistrati, nu sunt someri.
Luna trecuta, seful meu mi-a spus intr-o dimineata: “am hotarat sa inchid firma”.
M-a intrebat daca vreau somaj, i-am spus ca nu.
Ce nu stia el, eram in procesul de infiintare al unei firme…
Mihai Giurgea
22 decembrie 2011
Bravo, Marius!
iani
22 decembrie 2011
Politicienii fac “joc de glezna la limba” cand vorbesc de situatii : avem someri indemnizati si avem someri neindemnizati, avem persoane in cautarea unui loc de munca si avem persoane fara ocupatie, avem angajati si avem salariati, avem muncitori si avem gulere albe, avem persoane asistate social si avem persoane pe liste de asistenta sociala, avem persoane stabile si avem migratie interna …. daca aduni toate aceste statistici ne ajunge populatia pe la jumatate cat a chinei…
Concluzia : suntem tari in statistici…..
Mihai Giurgea
22 decembrie 2011
Tara “oficiala” pur si simplu n-are legatura cu aia reala.
John Galt
23 decembrie 2011
Alice in Wonderland, ce sa mai vorbim.
“- If I had a world of my own, …everything
would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything
would be what it isn’t. And contrary wise, what is, it wouldn’t be.
And what it wouldn’t be, it would. You see? – Miau! -
In my world you woudn’t say Miau, you’d say: “Yes miss Alice”. -
Miauu! – Oh but you would. You’d be just like the other
people darling. And the other animals too.. “
idf
22 decembrie 2011
Salut Mihai
Binnteles , ca poti raporta productii record la hectar. Poti umfla PIB-ul, si sa iei imprumuturi.
Problema e cum platesti inapoi imprumutul ? Vinzi porumbul virtual ?
Daniel
Mihai Giurgea
22 decembrie 2011
Hahaha…si mananci o ciorba de burta tot virtuala…
Alex
22 decembrie 2011
Asta e deja Farmville. Cred ca Zynga a fost fondata de niscaiva politicieni comunisti
Ștefan A.
22 decembrie 2011
“In anul urmator nu vom fi nevoiti sa ne atimgem de salari si pensi ” “avem garantia noului acord cu FMI ” – asta e declaratie a domnului Boc din acesta saptamina .
Toti politicienii romani nu au produs nimic in viata lor . Au trait bine mersi ca bugetari (in variate sectoare a statului ) si ca atare vor duce indatorarea tarii “pe noi culmi de progres si civilizatie ” (cum vorbea Ceausescu dar despre natiune nu datorii )
Mihai Giurgea
22 decembrie 2011
Stefan, doua reforme dure s-au facut in ultimii 50 de ani in Europa: terapia de soc a lui Balcerowicz in Polonia si reforma Thatcher in Marea Britanie. Ei bine, ambele s-au facut cu prevenirea si acordul populatiei. Margaret Thatcher a scris inainte de alegeri un Manifest in care zicea clar: daca ma alegeti o sa tai asistenta sociala (ca e mai rentabil sa stai decat sa muncesti), o sa tai drepturile sindicale (ca grevele distrug economia engleza) etc. Deci nu si-a mintit alegatorii!
Balcerowicz – si mai si: le-a spus data si ora exacta la care va incepe terapia de soc, si ce va inseamna ea: privatizari de intreprinderi, concedieri in masa a bugetarilor, somaj, saracie, inflatie. Le-a spus clar: vom trece la capitalism!
Nu trebuie sa minti oamenii. Un program politic e ca un contract: iar un contract pentru mine e ca si cuvantul lui Dumnezeu (de aia ma si zbat sa il negociez in favoarea mea intotdeauna: pentru ca n-o sa-l incalc niciodata). Trebuie sa le zici cinstit oamenilor ce urmeaza. Ba chiar ar trebui facut un referendum pentru reforma si pentru trecerea la capitalism. Ca reforma e mult mai importanta decat idiotenia aia cu Parlamentul unicameral sau bicameral. Ar trebui spus romanilor clar care sunt alternativele si consecintele. Nu sa-i minti ca o sa fie bine, cand tu stii ca nu mai ai bani de pensii si salarii.
ion
22 decembrie 2011
…eu nu sint profesionist finantist ori economist, dar imi place la nebunie blogul asta …
acum dvs spuneti de falsificarea datelor statistice …bineinteles ca in Romania sint academicienii falsificarilor in toate, in tot ce tine de viata si misca, inclusiv riul ramul, deci nu numai de economie …. in SUA sint lupte grele in ceea ce priveste tiparirea de bani ….inflatie etc ..tocmai ca imaginea atasata blogului de azi sa nu devina reala ( fara prea mari sperante insa ). Acum eu va intreb, ca un simplu cititor, cit de falsificati sint leii romanesti????……caci in Romania nu sint partide politice care sa lupte si sa se lupte pentru o moneda nationala sanatoasa, se asteapta trecerea la euro ( poate la sf. asteapta )…iar in partidul asta de exista, nu cred eu ca sint doi trei ce stiu finante…
Ma intreb daca nu este asta pretul pentru care guvernatorul bancii romaniei este singura persoana din elita ramasa acolo pe functie in 20 de ani…. tot respectul pentru persoana in cauza …
Mihai Giurgea
22 decembrie 2011
Ion, stim cantitatea de aur din rezerva BNR. Dar nu stim ce masa de bani este cu adevarat in circulatie. Asa ca intrebarea ta nu isi poate gasi raspuns.
iani
22 decembrie 2011
…. stim cantitatea de aur scriptica, raportata !!!! , nu stim cantitatea reala aflata la subsolul Bancii Nationale… se aude ca e dusa prin tari straine… gajata, ipotecata, acoperita cu contracte de promisiuni de vanzare… sigur nu e in Bucuresti…..
Mihai Giurgea
22 decembrie 2011
Corect, ai dreptate. Totusi cantitatea de aur e mai usor de verificat. Eu de pilda, am filmat-o. Masa monetara aflata in circulatie chiar n-ai cum s-o verifici. Trebuie sa-i crezi pe cuvant.
idf
22 decembrie 2011
Mai trebuie vazut un pic si cu firmele fantoma, care au contributii la PIB mai mari decat Petrom-ul. A fost un caz cu o firma dintr-un sat din Bv , care nu stiu ce operatiuni contabile facuse ca ridicase PIB-ul cu vre 2% din pix.
sky is the limit , dar aterizarea va fii dureroasa.
DANIEL
Admiratorul
22 decembrie 2011
De cand au descoperit Excel si Powerpoint, politrucii si slugoii lor, nu stiu sa ia decizii decat dupa graficele frumos colorate si sagetile cu solutii. SUNT RUPŢI COMPLET DE REALITATE. Si rezultatele deciziilor adoptate le simtim pe pielea noastra.
Câţi din cretinii aştia, credeţi că studiază, înainte de adoptare, cum s-a fundamentat Bugetul de Stat ? În vocabularul lor nu există cuvintele: economie, rentabilitate, prioritizare, oportunitate, profitabilitate, echilibru, dezvoltare durabilă etc.
Cristian Dragos
22 decembrie 2011
Ca sa iti raspund la cele 2 intrebari retorice de la final: “Da” si “Da”. O fi mesajul tau din final cu tenta revolutionara insa istoria noastra reala (si nu cea ‘cosmetizata’ din cartile de istorie) spune cu totul altceva. Cu cateva ore in urma gasisem pe youtube intamplator o secventa din culisele asa-zisei revolutii din ’89… iata despre ce vorbesc: http://www.youtube.com/watch?v=dqjPkyL1_Rg
Halal revolutie!
Desi aproape orice ‘orasean’ are acces la internet si atfel la o tona de informatii si medii prin care poate sa isi exprime punctul de vedere, totusi populatia e atat de aforma incat imi vine greata.
Chiar nu stiu what it takes ca oamenii sa puna odata picioru’ in prag si sa zica “Pana aici!”.
Si ca urmare toata rasa politica prezenta ar trebui rasa completa si totul reluat de la zero. E un scenariu SF evident, insa atata timp cat actuala mentalitate comunista de tip romanesc, perpetueaza, nu avem nici o sansa pentru un viitor mai bun.
idf
22 decembrie 2011
O alta magarie socialista ….si disperata
In articolul din evz…
http://www.evz.ro/detalii/stiri/italia-lupta-disperata-cu-criza-lista-masurilor-de-austeritate-958961.html exista urmatorea fraza :
”Alte taxe vor fi percepute asupra activelor financiare din străinătate, dar şi asupra bunurilor ascunse în alte ţări şi legiferate prin amnistia fiscală dată de guvernul Berlusconi.”
Nu stiu daca EVZ e credibil , dar daca e , au facut o mare greseala. Industriasii italieni , au adus in tara o gramada de bani ( banii lor de altfel ) pentru ca Berlusconi le -a dat garantii ca vor fii amnistiati fiscal… si acum teapa.
Pe cine nu lasi sa moara , nu te lasa sa traiesti!
Daniel
BCR Asigurari
22 decembrie 2011
Romania falsifica si inflatia. E cel putin de trei ori mai mare.
Mihai Giurgea
22 decembrie 2011
Pai modul de calculare a inflatiei mi s-a parut intotdeauna ca un concurs de slalom pe schi: ce produse sa evitam, ca le-a crescut pretul prea mult si dau nasol in cosul de consum?
Adi
22 decembrie 2011
“Doar la asta se pricep cu toții – toți funcționarii publici din ministere, tot Institutul National de Statistica, toate javrele bugetare: sa se facă ca lucrează!”
Foarte adevarat! Chiar aseara am iesit cu una care e profesoara de liceu si cand am auzit ce prostii avea in cap n-am stiut cum sa inchei mai repede seara (e vecina cu mine, nu o cunosteam prea bine si nici nu mai vreau acum
).
Marea masa de profesori sunt niste socialisti vai de capul lor… Chiar si aia tineri, toti se prefac ca muncesc! Se vede la examele de titularizare ca sunt praf.. Profesorii folosesc elevii ca pretext sa frece menta pe banii statului.
Nici macar nu fac ceva creativ. Profesorii (in special cei de la liceu in jos) doar regurgiteaza aceiasi materie an de an! Munca perfecta pentru gunoaie socialiste: sa regurgiteze an de an acelasi lucru. Cireasa de pe tort: fiecare inspector, director (ce o fi) cu partidul lui.
In cazul asta, te mai miri de ce scot pe gura? Sau de generatiile intregi de elevi distrusi?
Cand eram in facultate, aia care faceau modulul pedagogic erau cei mai praf si il faceau doar ca varianta de backup, in caz ca nu-si gaseau loc de munca pe la firme. In invatamant au ajuns in final doar aia slabi, niciunul cu minte nu se baga in cloaca aia de bugetari.
Esti prost, bou sau nu te descurci? Hai la stat! Statul roman = aspirator de handicapati. In privat rar vezi asa ceva. Nu intra oricare intr-o firma ca-lumea. Atunci cand intervievezi pe careva sti ca e si reputatia ta in joc, printre altele (“Cine mama dracu l-a angajat pe asta”?
)
Nu le plang de mila deloc profesorilor si restului de bugetari. In special vreau sa vad cum mor de foame femeile din ghiseele “Posta Romana”. Sper ca asta o vor face cum trebuie. Mi-e groaza sa am de-a face cu Posta Romana.
Foarte bun articol, congrats!
Mihai Giurgea
22 decembrie 2011
Multumesc!
Adi
22 decembrie 2011
Ca o dovada ca nu exista profesori creativi la noi, luati-l pe Andrei Alexandrescu. Unde e omul asta? E profesor la Univ. Washington si angajat la Facebook. Orice “profesor” care e bun pleaca din Romania. Doar fraierii raman aici sa stea in invatamant, daca sunt buni!
In rest, cloaca de socialisti cat cuprinde..
Alex
22 decembrie 2011
Nu e profesor, are „doar” doctorat la universitatea respectivă, lucrează doar la Facebook. Nu e atât de relevant că pleacă oamenii de calibrul lui, problema e că pleacă milioane. De fapt nu e nicio problemă, e foarte bine pentru ei.
Adi
22 decembrie 2011
@Alex Ai dreptate, nu stiu de ce credeam ca preda acolo. My bad
Alex
22 decembrie 2011
Eu am alta experienta povestita de un prieten, irlandez, casatorit si stabilit in Romania. Era cu nevasta la o terasa si din intamplare sotia recunoaste pe o prietena de-a sa si o invita la masa. De inteles s-au inteles cu chiu cu vai, prin semne si o engleza stalcita de balta ca, deh, femeia nu stia mai bine.
La sfarsit dupa ce pleaca, sotia ii explica jenata, stii, tipa care a plecat, e profesoara de liceu… de limba engleza!!!
romania inedit
22 decembrie 2011
Pai incepand de astazi de dimineata, de la guvern venira directive clare si nicio firma nu scapa neamendata de garda financiara, ca nu sunt bani de salarii .
Mihai Giurgea
22 decembrie 2011
Voi probabil ati auzit deja declaratia aia a lui Traian Basescu cu “fiti linistiti, ca or sa fie bani de pensii si salarii 2012, indiferent ce dezastru se intampla in UE”. Eu abia adineauri am auzit-o. Cred ca e unica in Europa. El poate nu-si da seama, dar mesajul transmitea un aer de disperare nemaiintalnit. Chiar si alegerea cuvintelor si pauzele dintre cuvinte erau clare: omul e speriat.
Sunt curios ce zic baietii astia din PDL, care radeau anul trecut si ziceau ca totul o sa fie minunat. Oare tot de alegeri mai sunt preocupati? Ar fi o mare greseala. Big mistake!
romania inedit
22 decembrie 2011
Si mie mi s-a parut speriat si cand l-am auzit m-am gandit la reclama FNI – “Dormi linistit- FNI vegheaza pentru tine!”
Basescu a crezut ca o sa pacaleasca el cumva criza asta.
Ziggy Stardust
22 decembrie 2011
Exact. Un fel de ,,Bate saua ca sa priceapa iapa”. Adica e cam ultimul an, daca nu cumva doar citeva luni, in care vor mai fi bani.
In 1989, asa cum ait spus erau 2 milioane de agricultori fara salariu. Insa ei acopereau pierderile din industra falimentara. Pe atunci agricultura subventiona industria, acum industria subventioneaza agricultura. Dar un am agricol bun aduce mai mult zimbet pe buzele statisticienilor guvernamentali decit o crestere industriala. Imi aduce aminte de anul 1943, de asemenea un an agricol exceptional!
iani
23 decembrie 2011
…. stiti ca exista un contract denumit promisiune de vanzare ?!!! ….. pe baza acestui precedent se va legifera un nou contract social denumit “promisiune de pensie” !!! …presedintele nostru se pare ca deja il foloseste
) …
stallion
22 decembrie 2011
Parintii mei au fost bugetari iar sor-mea e profesoara.Nici nu va pot spune cat rau poate sa faca o asemenea familie in jur daca ai idei capitaliste.Cel mai bine e sa nu ai de-a face cu asa ceva pentru ca astfel de oameni otravesc tot ce ating..Ceea ce e mai grav in Romania e ca sunt prea multi antreprenori falsi, tzepari care gandesc pe termen scurt.A scris D-l Giurgea mai demult un articol citand un ziar german care descria modul de gandire al romanilor care se cred inteligenti gandind profitul pe termen scurt.Nu generalizez, desigur….
ovidiu
22 decembrie 2011
Domnule Mihai, vad pe unele posturi tv cum ideiile dumneavoastra incep sa fie preluate si discutate dar mai cu putin aplomb!E un bun inceput!Felicitari!!
Mihai Giurgea
22 decembrie 2011
Mda, un inceput bun…Sau poate e un sfarsit bun.
manole
22 decembrie 2011
http://youtu.be/8qnPXvl8aGI
un om mai lucid decat toata Romania secolului 21.Si decat Europa! La min 42:50 vorbeste de socialismul suedez:pai ce ,suntem debili mintali?
popor de cacat!
Haiducul
23 decembrie 2011
Minunat om ! N-am stiut de el. Multumesc. Mai vorbeste si despre constitutia liberala a Romaniei din 1923 pe care o caracterizeaza ca pe o “capodopera” : Un rege prisac inconjurat de elementele si ideile liberale aplicate in economie. Porcu de Iliescu a facut el o constitutie de rahat care sa il protejeze pe el si acolitii lui.
manole
23 decembrie 2011
Interviul e din 90,cand poporul roman dadea cele mai clare dovezi de tampenie.Asta il face pe Tutea cu atat mai impresionant.
20 de ani am fost manipulati ca o turma de ignoranti ce suntem,de o haita de politruci mafioti.Vorba lui Mihai,lista e usor de facut…
idf
23 decembrie 2011
Manole , de la balonul imobiliar ?
Haiducul
22 decembrie 2011
Ron Paul – asta mi se pare un om destept. Daca puteti urmariti interviul care abordeaza niste teme foarte interesante: sistemul medical american, free market and govenment intervention and war in Irak and Afganistan.
kyberion
23 decembrie 2011
Si eu urmaresc fenomenul Ron Paul! Desi a inceput ca un outsider si mass-media il ignora complet a ajuns sa fie front-runner-ul candidatilor republicani
!
kyberion
23 decembrie 2011
Tocmai am citit articolul asta in capital.ro: http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/ai-fi-crezut-planul-lui-soros-tocmai-a-inceput-sa-fie-pus-in-aplicare-158650.html.
Astia nu numai ca nu realizeaza ca e doar tiparnita care s-a pus in miscare dar chiar si mai aplauda masura inflationista care o sa-i arda la buzunare. O sa fie inflatie de 20%, super ce bine o sa traim?!?!
dan
23 decembrie 2011
Problemele economiei ungare rămân însă structurale pentru că statul asistenţial care a urmat celui comunist a creat programe costisitoare, de pensionare timpurie, pentru persoanele cu dizabilităţi şi pentru concedii parentale, subliniază şi BusinessWeek. Potrivit Eurostat, Ungaria a cheltuit 5.200 de dolari per capita pentru protecţie socială faţă de 4.088 în Slovacia şi 3.706 în Polonia. Iar în prezent doar 54,6% din populaţia cu vârstă de muncă este angajată.
Dragos
23 decembrie 2011
Daca tot vorbim de statistici imi amintesc ca prin decembrie 2010 dupa niste eforturi colosale casa Nationala de asigurari de sanatate a lansat versiunea centralizata a Sistemului Informatic Unic Integrat. Dupa ce au terminat ei de introdus toti medicii de famile,toate cabinetele particulare ,toti asiguratii, etc in acel server comun de baze de date si-au dat seama ca romania avea 27 milioane de asigurati, adica dupa statisticile CNAS romania avea 27 mil de oameni deci pana in 2010 sistemul sanitar avea vreo 4-5 mililoane de contribuabili si 27 milioane de beneficiari hmmmm oare matematic e posibil asa ceva. Ma intreb acum cat timp au decontat cei de la CNAS servicii medicale pt toate milioanele alea in plus pana sa-si dea seama.
dan
23 decembrie 2011
Apropo de “Modelul Suedez”,diferentele de mentalitate, temperament, cultura si civilizatie dintre scandinav si balcanic ori meridional sunt foarte importante. Daca “Modelul Suedez” nu e viabil pe termen lung nici la el acasa, ce sanse ar avea el in Romania? Politicile socialiste si-au aratat deja esecul in Spania, Italia, Portugalia si Grecia. Tari UK sau Franta au avut numai de pierdut in urma aplicarii consecvente a acestora in anii ’60-‘70, chiar si cand acestea au fost practicate de “new left”. Rezultatele au fost aceleasi – inabusirea initiativei private, formarea si consolidarea de carteluri si monopoluri privilegiate, cresterea birocratiei, a datoriei publice, dar si crearea unor asteptari nerealiste in randul populatiei (vezi Franta si Grecia). Cu alte cuvinte socialismul a dat gres sau e pe cale sa o faca oriunde a fost incercat, cu toata bunavointa oamenilor. Oricat de frumos ar parea la prima vedere modelul statului asistential, are ofera cetatenilor sai de toate, si oricata bunavointa ar avea ei, acesta este intr-un mod subtil opus naturii umane. Diminuarea stimulentelor de a munci, de a risca, de a inova, duc in scurt timp la erodarea avantajului economic si implicit a bunastarii oricarei societati care aplica un model de tip socialist.
ion
23 decembrie 2011
….dupa cum am mai spun si voi spune incontinuare imi place la nebunie blogul asta …comentariile domnului Giurgea sint extraordinare…ma relaxeaza si imi fac bine ….dar este un dar….. eu nu prea cred ca se va intimpla mare lucru in viitor …sint pesimist. Si eu as vrea ca toti politrucii si vagabonzii astia sa fie lichidati( chiar pe marginea santului ca padurile sint mai departe ) dar nu prea cred ca se va intimpla …..caci ceea ce se spune este de fapt teoretic, pentru o societate ideala, cu legi corecte si oameni corecti….teoretic…
Practic lipsa banilor va fi compensata cu tiparirea lor in draci …americanii fac asta de ani buni, chiar acum astazi si in ziua de Craciun tiparnita lucreaza indraci ….in scurt timp si tiparnita euro o sa inceapa, daca nu a si inceput…
…pai daca astia care au totusi guverne, partide, sisteme si mecanisme de control, ori cel putin media si cetatenii sint mai perspicace in desconspirarea escrocheriilor, fac chestiii de astea, va dati seama ca in romania dl Isarescu+ Basescu etc fac cam ce vor muchii lor……de aia vine Basescu si zice stati romanasi linistiti ca totul e OK…. asa ca sati linistiti, securistii vor incasa pensii uriase incontinuare…bugetarii inutili societatii la fel vor primi bani pentru nemunca , iar politrucii vor scoate pe banda legi care sa-i deserveasca pe ei ori pe mebmrii familiilor lor ….
daca ceea ce se spune aici s-ar realiza in viitorul apropiat macar o zecime, cred toti politrucii si lichelele s-ar gindii acum pe unde sa o tuleasca, incotro sa o apuce si nu ai mai gasi nici unul prin parlament ori pe la tv la suete….( poate se si gindesc …stiu eu ?…m-as bucura enorm sa crape nenorocitii astia )
Mihai Giurgea
23 decembrie 2011
Lipsa banilor nu poate fi compensata cu tiparirea lor in draci. Niciodata in istorie nu s-a reusit asta, din motive simple. Cine crede asa ceva, nu intelege ce-s aia bani. Exact asta mi-a spus un amic, mecanic la RCS-RDS (deci poate fi scuzat): “pai banii nu-s ai nostri? nu noi ii facem? daca nu mai avem, de ce nu facem o tona, zece tone, pana ne scaldam in ei?”
Sunt sigur ca voi stiti de ce.
Ion
23 decembrie 2011
Impratul isi pierde hainele una cate una si pina la urma toata lumea va trebui sa recunoasca ca e gol! \hai ca se poate!
stefancatalin
23 decembrie 2011
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-11010056-incredibil-gheorghe-ialomitianu-ministrul-finante-anului-europa.htm
Arata de parca ar fi Zona Crepusculara ( sau Kafka), nu?
Mihai Giurgea
23 decembrie 2011
Nici una nici alta, e ceva normal. Revistele isi vand premiile de multa vreme, iar Ialomitianu evident a platit. Probabil nici n-a platit mult, ca e criza si preturile la publicitate au scazut.
Sau poate asta e un premiu luat pe bune.
Atunci abia astept sa vad cum se descurca cel mai bun ministru de finante al anului fara banii FMI si UE.
ioan
23 decembrie 2011
Daca tot am vorbit de Tutea, vorbe profetice :
“E vicios cercul: ieşiţi dintr-o dictatură smintită, cu economia mâncată de cancerul comunist, suntem ahtiaţi după democraţie, ca fata mare după măritiş. Dar o economie aşa de ruinată nu se poate reface decât într-un cadru de ordine autoritară, pe care, din păcate, democraţia nu-l poate oferi. Trebuie ajuns la liberalism, dar nu pe calea social-democraţiei, care e laptele bătut al comunismului… La noi, însă, nu mi se pare posibilă, deocamdată, o soluţie autoritară şi de-aia mă tem că criza se va prelungi atât cât va dura beţia leneşă a libertăţii şi-a drepturilor fără datorii. N-am încredere în politicienii de acum, nici în bunăvoinţa Occidentului, dar cred în Dumnezeu şi în instinctul de conservare al poporului român” (interviu acordat lui Marcel Petrişor, pentru revista Puncte cardinale, în primăvara lui 1991).
Haiducul
23 decembrie 2011
Eu n-am incredere nici in dumnezeu. Cred insa ca legile economiei de piate sunt mult mai apropiate de legile naturii, iar acelea si dumnezeu trebuie sa le respecte. Legea simpla a cererii si a ofertei FARA INTERVENTIA guvernului functioneaza mult mai bine dect orice alta lege. Cu cat interventia guvernului pe piata libera este mai mare , cu atat dezechilibrele pe termen mediu si lung cresc. Faptul ca guvernele europene au pompat bani ai contribuabililor in banci (un lucru inadmisibil intr-o concurenta adevarata) nu va ramane nepedepsit de evlutia ecomomiilor pe termen mediu si lung. Din pacate America a stricat jocul, iar europenii de firica invadarii americanilor in Europa cu banci americane , si-au sustinut si ei bancile proprii. Asta e dezavantajul globalizarii. Daca americanii respectau regula jocului “free markets” atunci ar fi picat bancile slabe iar cele bune ar fi supravietuit si s-ar fi intarit.
anonim de la stat
23 decembrie 2011
salut.
incep sa va spun ca…spre rusinea mea…lucrez tot undeva unde statul decide. dar cred ca o sa plec curand. atata dezordine, lipsa de organizare si aberatii cate am vazut ( @work ) nu mi-am inchipuit ca voi vedea. partea proasta e ca daca tu iti faci partea ta de treaba calumea si nu “socializezi” cu ceilalti, esti luat de oaie neagra. chiar mi s-a atras atentia de cineva ca devin un mic “chinez” si ar fi cazul sa mai ies la cafele… anyway, masuri mai tampite anti-criza cred ca nici un copil din clasele primare nu putea aduce. in loc sa rentabilizeze ei tot ascund. pana cand? pana cand nu vor mai putea ascunde…cred. marturisesc cu mana pe inima ca astept ziua cand javrelor li se va spune ca nu mai sunt bani de salarii, cautati-va altceva de munca…sa vedem cine (…puncte…puncte :p ) o sa-i angajeze sa o frece toata ziua.
am o intrebare… de ce companiile de stat nu pot fi declarate falimentare ( pentru ca e cam evident) si sa se urmeze pasii normali in aceasta situatie? si care ar fi acesti pasi normali?
va citesc de mult si va felicit pentru claritatea in gandire de care dati dovada. daca am avea cativa oameni ca dumneavostra in pozitiile cheie, probabil am fi avut alta soarta.
Robespierre
23 decembrie 2011
Apropos de tiparirea euro…sunt dezamagit de inconsecventa Germaniei in a stopa tentatia politrucilor si ochelaristilor de la BCE de a arunca hartie pe piata, tocmai au inceput cu vreo 400 mld !!!!!
Acum in ce mai investim?
Mihai Giurgea
23 decembrie 2011
Pai Germania nu e inconsecventa. Eu mi-am exprimat deja parerea: Germania a renuntat deja la euro si la UE, iar acum isi construieste propria uniune, in care n-o sa aiba acces toata lumea, cu capitala la Berlin. Un club privat, ca sa zic asa.
Casino 2011
23 decembrie 2011
” Acum in ce mai investim?¨”
Ïn produse de supravietuire!
Vasile
23 decembrie 2011
Sau se poate investi măcar într-o cămară cu niste lăzi de conserve, nu se știe nici o data. în plus conservele au termen de valabilitate lung, deci daca nu o sa fie nevoie de ele nu sunt o risipa.
Marius C.
23 decembrie 2011
Care vreti sa “investiti” intr-o camara plina, luati aici idei de la liderul mondial:
http://lds.org/ensign/1977/08/the-most-frequently-asked-questions-about-home-production-and-storage?lang=eng&query=food+storage
marconi
23 decembrie 2011
Suntem cateva mii de oameni cred care citim acest blog. Toti suntem de acord intre noi ca rahatul o sa explodeze, totul e o chestiune de timp. Ma intreb daca nu ar fi bine sa lansam un fel de Manifest al Noii Ordini Capitaliste ca unica sansa a Romaniei? cu 20 de masuri clare si imediate incepand cu abolirea votului universal (ce catastrofa…) si pana la introducerea unui impozit unic, desfiintarea sindicatelor, concedierea a minim 2/3 din bugetari, etc…
Daca toti am disemina masiv acest Manifest pe internet cred ca ar ajunge rapid in headline-uri
Domnule Giurgea, cred ca ai fi un Prim Ministru foarte pragmatic si dur, exact ce ne trebuie acum
Mihai Giurgea
23 decembrie 2011
In fond, de ce nu? de stricat n-are ce sa mai strice, oricum.
marconi
23 decembrie 2011
Pai, ar trebui elaborat de dvs acel Manifest, cu introducere sa inteleaga tot bizonul roman, enumerate masurile imediate (in asa fel incat sa se evite ïnstigarea la dezordine sociala si nesupunere civica”) si dezbatut pe blog. In 2-3 saptamani – 1 luna s-ar ajunge la forma finala pe care sunt sigur ca fiecare din noi ar trimite-o catre media si prieteni. Poate suna copilaros dar trebuie sa se creeze un nucleu articulat de contestare a actualului sistem dinspre societatea civila (pentru ca opozitia nu se gandeste decat la alegeri – daca le mai apuca) si un Manifest care sa propuna Solutii.
Una din masuri ar fi instituirea votului on-line pe baza de parola unica, in functie de aportul fiscal al fiecaruia.
O miscare de protest masiva pe internet ca in america ar creste exponential in randul oamenilor activi si constienti.
Ganditi-va ca v i s-ar alatura imediat o gramada de personalitati si de oameni de afaceri onesti.
Ati fi dispus sa renuntati la statului actual de “Nebun care striga in desert” pentru unul de lider?
Mihai Giurgea
23 decembrie 2011
Cred ca treci cam usor peste anumite lucruri (de pilda cand spui: “In 2-3 saptamani – 1 luna s-ar ajunge la forma finala pe care sunt sigur ca fiecare din noi ar trimite-o catre media si prieteni”. Eu nu sunt asa sigur). Dar n-are asta importanta, sunt de acord ca nu e mare efort, iar de stricat, cum ziceam, n-are ce sa mai strice in Romania.
C
23 decembrie 2011
Cred ca 2012 va aduce cateva surprize foarte mari. Sigur unii considera ca poti sa carpesti sistemul actual , sa il poleiesti si sa-l faci sa para din nou atractiv. Asa cum incearca Noua Dreapta sau cum s-o numi .
Daca vine cineva cu o propunere de schimbare fundamentala, nu cred ca va avea mari sanse acum , cand aproape 90% din populatie este inca in denial. Si oricum vor fi voci care vor spune …stai ca inca se pot face schimbari soft …socialismul si statele welfare sunt viabile …bla,bla… Cred ca este mai intelept sa ii lasi sa isi vada esecul in toata splendoarea lui . Si abia atunci sa propui alternative. Este o opinie personala.
Alex
24 decembrie 2011
Nu e chiar asa. Acesta poate fi doar inceputul. La inceput cei 90% vor striga ca din gura de sarpe ca suntem nebuni, ca suntem anti-sociali, etc. Dar pe masura ce fiecare decizie “sociala” pe care o vor lua va esua Manifestul va fi acolo sa le aminteasca ca exista o alternativa. Si treptat-treptat o vor accepta si apoi o vor adopta.
Parerea mea e ca la momentul actual exista o minoritate destul de mare pentru a populariza un astfel de document. Si nici n-ar fi greu.
marconi
23 decembrie 2011
E vorba doar de o masa critica…
Robespierre
23 decembrie 2011
L-am auzit ieri pe Ostahie (eu pot sa spun ca e reperul meu in viata, a inceput ca mine cu asamblare PC si masini de spalat second din Germania…eu am ramas la fel iar el…) zicand ca vede deja o usoara crestere a consumului privat, ceea ce inseamna ca raul e deja in spate. Omul asta nu prea vorbeste in dodii, are al 7-lea simt.
Ce zici Mihai?
Mihai Giurgea
23 decembrie 2011
Eu nu vad o usoara crestere, dar il cred pe cuvant. Insa nu vad cum de la o “usoara” crestere a consumului privat, se sare direct la…”raul e deja in spate”? in conditiile in care sectorul privat are in total cel mult 4 milioane de oameni, din 20 de milioane (atentie, i-am inclus si pe angajatii la negru)?
Da, cresterea consumului privat e intr-adevar cheia: dar asta intr-o tara in care sectorul privat inseamna 95% din populatia activa. Dar in Romania pur si simplu sectorul privat e prea firav si in ultimii 4 ani nu s-a intarit cu nimic (dimpotriva). Deci nu se poate sprijini o ditamai tara pe un lujeras mititel: chiar daca sectorul privat ar lucra la 100% din capacitate (adica ar fi un nou boom), Romania tot nu poate supravietui cu actuala structura de personal. Iar asta o stiam de mult cu totii. Deci? care e noutatea? care e marea surpriza? Unde ar fi raza de speranta?
C
23 decembrie 2011
Poate vin politicienii cu un cadou de Craciun
Ordonanta de urgenta : TVA 0 .
Mihai Giurgea
23 decembrie 2011
Andrei
23 decembrie 2011
Cresterea consumului nu se datoreaza numai cresterii sectorului privat , ci si cresterii banilor la negru care trebuie bagati inapoi in economie , ca doar nu i-ar tine oamenii la saltea. Si dovada cea mai buna e bugetari cu 1500 RON salariu care si-au cumparat vile , cumparat masini , vacante , haine etc …
Robespierre
23 decembrie 2011
Pai calicii si asistatii nu cumpara ca n-au. Dar economia gri incepe sa se puna in miscare, adica din banii pe care nu-i mai dau la Fisc cumpara bunuri si servicii – eu asa cred ca vrut sa spuna.
Banii se intorc in privat ocolind taxele.
Mihai Giurgea
23 decembrie 2011
Da, asta e evident si se intampla cam din vara lui 2009, de cand a explodat evaziunea. Dar si economia aia neagra tot prea slaba e: pur si simplu pentru ca nu sunt destui oameni angrenati in ea. Sa nu ignoram cifrele reale: marea majoritate a populatiei tot de stat e dependenta si nici macar nu face o mica si sanatoasa evaziune. Nu s-a schimbat nimic in directia asta.
Economia neagra e o mica oaza de capitalism, intr-o Romanie transformata in desert socialist. Intre cele doua e o ruptura: practic exista doua tari, doua Romanii care nu interactioneaza decat foarte putin. Cea capitalista n-o va salva pe cea socialista: ca n-are cum, nici daca ar vrea.
Dar va asigur ca nu vrea!
iani
23 decembrie 2011
… trebuie sa invatam chineza
!!!
” Shòudào huānyíng ” = fiti bineveniti! (ch. mandarina)
Marius C.
23 decembrie 2011
Am lucrat cativa ani doar cu chinezi (12 ore/zi), in restaurante chinezesti din Romania. Unii dintre ei au invatat romaneste cat de cat, altii doar intelegeau ce se vorbea in jurul lor.
Intr-o zi, mi-au spus (pe un ton serios) ca vor sa ma intrebe ceva. Ma gandeam ca-mi cer vreun favor sau ceva de genul acesta.
M-au intrebat ce inseamna MAINE.
Mi-au spus ca peste tot unde merg, oamenii spun “maine” si ei nu inteleg ce inseamna asta.
Le-am explicat (aratandu-le pe un calendar). Cand au inteles ce inseamna “maine”, s-au batut cu palma peste frunte.
“Pai d-aia nu merge nimic la voi, ca totul se intampla maine”.
Haiducul
23 decembrie 2011
http://www.money.ro/depozitele-bancilor-la-bce-au-atins-vineri-un-nivel-record–347-mld–euro_1199746.html
Oare bancherii simt ca economia va merge in jos? Degeaba pompeaza BCE bani in bancile comerciale ca ele nu vor sa-i bage in credite pe investitii? Hm…. Poate ca solutia mai usoara a BCE e sa arunce cu bani pe strada . Nimeni nu mai e dispus sa crediteze economia Europei? Nu inteleg. Foame de bani este insa probail ca nimeni nu e dispus sa riste bani in aceste zile cand riscurile de recesiune sunt tot mai mari.
Casino 2011
23 decembrie 2011
INTREBARE?
Auziti, este chiar adevarat ca Ialomiteanu a fost desemnat “MInsistrul de finante” al anului ? Se pare ca The Bunker l-a considerat cel mai pretios ministru din UE!
Sincer, când am vazut stirea am verificat daca nu cumva este una din 1 aprilie!
macgregornews
23 decembrie 2011
Vasile
23 decembrie 2011
Citind articolul asta nu pot sa nu ma gandesc cat de asemanatoare e treaba asta cu copiatul la bacalaureat.
1. guvernantii mint si au PIB mare.
/elevii mint si au nota mare.
2. guvernantii sunt considerati competenti si pot fi acceptati in FMI.
/elevii sunt considerati competenti si pot fi acceptati in facultate.
3. FMI-ul isi da seama ca a fost mintit, dar e prea tarziu.
/facultatile isi dau seama ca au fost mintite dar e prea tarziu.
4 FMI-ul a dat deja banii.
/facultatile au dat deja diplomele.
5. guvernatii au primit banii dar nefiind competenti nu pot face nimic util cu ei.
/studentii au primit diplomele dar nefiind competenti nu pot face nimic util cu ele.
5 FMI-ul a ramas fara bani deoarece
guvernantii sunt incompetenti, fara bani si nu-i pot finanta.
/facultatile au ramas fara bani deoarece
studentii sunt incompetenti, fara bani si nu-i pot finanta.
6 cetatenii care au finantat initial FMI raman cu buzele umflate, banii lor au fost irositi.
/cetatenii care au finantat initial facultatile raman cu buzele umflate, banii lor au fost irositi.
Mihai Giurgea
23 decembrie 2011
Hahaha! Nu ma gandisem la asta, Vasile. Foarte buna analogia!
Vasile
23 decembrie 2011
Si toate astea din cauza ca fmi, statul (sau institutii ale statului ca facultatile) folosesc banii unui om pentru a-l ajuta pe altul:
ducus
23 decembrie 2011
@Mihai: s-a vazut ce a insemnat la noi “trecerea la capitalism”: distrugerea industriei si agriculturii si peste 4 milioane de oameni lasati pe drumuri in 22 de ani! Cat or fi fost de umflate cifrele pe vremea cealalta, dar tot produceam mai mult decat azi!
Evident ca somajul real e de vreo 50% din moment ce forta de munca e ~9,5 milioane de oameni din care doar 4 milioane muncesc! Dar pentru idiotii de la conducere restul de 5 milioane nu conteaza!
Cat o mai rabda poporul asta atata chin, ma intreb de ce nu avem si noi curaj precum ungurii sa iesim pe bune in strada (in timpul lui Gyurcsani), sau ca grecii? Cred ca si de frica nu iese lumea la revolta, decat sa fie data afara din servici si cum in ziua de azi gasesti foarte greu un loc de munca…
E cumplit, dintre toate tarile ex-comuniste noi am avut soarta cea mai nasoala, am ajuns cel mai rau. Astia care ne conduc sunt doar marionete ale celor din afara, porniti sa ne distruga totul, sa nu mai avem nimic, sa fim nevoiti sa ne imprumutam de la ei, asa a fost intotdeauna.
Mihai Giurgea
23 decembrie 2011
In primul rand, ce te face sa crezi ca Romania a trecut la capitalism macar o secunda? Ca eu nu vad capitalism p-aici.
In al doilea rand: curaj?! deci tu ai impresia ca lumea nu protesteaza …de frica? eu credeam ca sunt prea ocupati sa se uite la televizoarele LCD luate pe credit. Nu cred ca romanii o duc prost, cum zici tu. Dimpotriva, cred ca o duc mult mai bine decat merita. Merita un nivel de trai mult mai prost. Si asta si vor avea. In asta de fapt consta si criza. Exact asta ma si bucura pe mine: faptul ca poporul va capata in fine exact ce merita.
Ziggy Stardust
23 decembrie 2011
@ducus: Un om de dreapta, este de dreapta pentru ca e convins ca da mai mult mai mult semenilor decit primeste de la ei. Cind are dubii serioase in privinta asta devine de stinga. iar revolte de strada nu au fost tocmai din aceasta privinta. Nu te poti minti pe tine insuti niciodata! orice sistem stabil din lumea asta este guvernat de reactia negativa (negative feedback). Reactia pozitiva – cresterea simultana a tuturor parametrilor – asa cum se intimpla acum, duce la prabusirea sistemului cu scintei. Astea sunt legile naturii, nu le putem schimba, si e bine ca e asa. Nu poate exista un sistem social perfect, pentru ca natura insasi nu e perfecta. Si, sincer, eu nu mi-as dori sa traiesc intr-un asemenea sistem egalitarist, cred ca nici tu!
Paul Daniel Dobrescu
23 decembrie 2011
Cam asa e cu romanii, inca mai au economii, sau altii rude ce le trimit bani.
Aia care ar fi iesit in strada sunt afara in Vest si lucreaza, acolo nu-i tine nimeni ca aici, statul.
Iar oamenii cu initiativa se muta si ei cu firmele in alte tari din cauza taxelor.
Zicea cineva mai sus ce grozav e ministrul de finante. Dar angajatii lui care ma controleaza toata ziua sunt niste borfasi. De aia nu mai platesc taxe si ma mut la negru ca pe net asta e usor. Numai cand te uiti la moaca lui umflata de absolvent FEAA Timisoara, o faculta de tot rahatul plina de ex-securisti, iti dai seama ce habarnist e.
stallion
23 decembrie 2011
Nu se va face niciodata nimic in Romania, e clar…O tara de “desene animate” in adevaratul sens al cuvantului.Eu am emigrat in vest si m-am intors in 2009 in Romania unde am stat un an dupa care am realizat ca nu ma mai pot adapta unei societati aflate in metastaza, asa ca am emigrat iar.Am investit ceva bani pe BVB, crezand ca daca S&P500 si FTSE experimenteaza un up-trend clasic(am facut abstractie de stirile apocaliptice), va veni si randul bursei noastre care se pare ca merge numai in jos.Putinii investitori care sunt, evident, doar cei autohtoni vand ca nu mai au ce pune pe masa. Ma gandesc serios sa rup orice legatura cu tara aia.
idf
23 decembrie 2011
Stallion


Trebuie sa ai incredere in instinctul de supravietuire a romanului! Nu o zic eu o zice Tutea.
Stiu ca e mai greu aici , dar asta stimuleaza ! safaci 10000 euro aici e mult mai greu decat in alte parti. asta e destul de satisfacator.
Ma rog , fiecare cu pasaricile sale!
Daniel
Haiducul
24 decembrie 2011
Instinctul de supravietuire al romanului functioneaza ….dar instinctul ii spune sa plece
)
Casino 2011
24 decembrie 2011
Este de râs sau plâns?
Cantemir
24 decembrie 2011
Somajul e mai mare pentru ca se munceste mai mult la negru!
idf
24 decembrie 2011
Salut Mihai
Cum sa te stergi la c.r cu hartie de aia. Ai vazut ce zgrimturoasa si tare e! Si ma ie siverde!
Daniel
Claudiu C
25 decembrie 2011
=))))))…excelent articol…ma bufneste rasul pentru ca zoofilii astia de politruci se bat cu palma pe oo ca vezi doamne ce crestere am avut din agricultura…ei bine…am facut 5 ani de meteo…adica as fi pututu fi cercetator meteorolog, dar tarfa asta de tara m-a obligat sa ma reprofilez…si anul asta deosebit de bun e datorat La Nina (un fenomen din Pacificul ecuatorial…pe f. scurt spus)…problema e ca asta e al doilea an La NIna…si de regula mai multi ani La Nina pt partea asta de Europa = SECETA si P…A AGRICULTURA…deja vedeti dobitoci politruci ca toamna asta IOC PRODUCTIE AGRICOLA PT CA AU FOST PRECIPITATII MAI SLABE DECAT AM AVUT EU LA TRANSPIRATIA DE LA SUBTIOARA…deci nici de aici nu o sa mai aveti de unde sa oferiti crestere economica…adica…O SA MURITI JAVRE BUGETARE…VA VOI CANTA PROHODUL in vara pt ca daca va bazati pe agricultura,ei bine va inselati…nu va uitati in dosul ANM (INMH)…mai beliti ochii si peste Atlantic…Sanse mari ca Ianuarie si Februarie sa fie extrem de reci (sa vedem de unde scoateti gaze pt incalzire) si apoi uscaciunea sa continue ca in aceasta toamna…sa va vedem poponauti politruci !!!
vladimirdumitru
26 decembrie 2011
Felicitari pentru aceasta constatare ! O spun si eu demult timp : CLASA POLITICA TREBUIE SA MOARA (inclusiv la propriu ) ! Nu sunt anarhist dar consider ca o societate trebuie sa existe si sa se dezvolte strict pe baze naturale : resurse, capacitate intelectuala etc ! Politicienii de orice rasa ne-au distrus acest curs firesc si au deturnat de-a lungul timpului resursele Tarii ! Iar acum trebuie sa plateasca si sa dea inapoi (inclusiv sectorului privat autentic ) ce au furat !SPER SI LUPT SA SE INTAMPLE asta in anul de gratie 2012 ! Suntem de aceeasi parte a baricadei !
Marius C.
29 decembrie 2011
Ia uitati-va pe tabel si pe procente…
http://www.econtext.ro/dosar–2/analiza/topul-judetelor-din-romania-dupa-cheltuielile-cu-protectia-somerilor-radiografia-reala-a-somajului-in-criza-vezi-cat-ne-costa-somerii-din-fiecare-judet.html
Diana L
13 ianuarie 2012
Cifrele fictiva au fost dintotdeauna o varianta de a creea o imagine falsa. De ce ma mira? Ar trebui ca FMI sa verifice mai des toate rapoartele. Cine stie, poate ar mai rezolva o parte din probleme ..