De asta a fost România exclusă din Schengen?
Europarlamentarul PSD Titus Corlățean a spus marți la Realitatea TV, ca Franța a acuzat România de corupție si refuza sa ne primească in Schengen, pentru ca guvernul Boc a cerut firmei franceze Vinci o “șpagă africană” pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov. Firma franceză e printre cele mai mari din lume, așa ca a refuzat să plătească șpaga. Si atunci a pierdut contractul – de două ori!
Titus Corlățean e PSD-ist. Dar ce spune el nu e deloc greu de verificat. Iar dacă povestea celor de la Vinci s-a răspândit in mediul de afaceri european (și evident așa e), dacă a auzit lumea de șpaga voastră africană, vă asigur, frați români politicieni, că v-ați șters pe bot de investiții străine.
Până azi s-au luat multe șpăgi. Dar asta a distrus România.
In 2008 investițiile străine erau de circa 8 miliarde de euro. In 2009, ajunseseră la circa 4 miliarde. In 2010, au rămas doar 2 miliarde! De ce nu mai vin investitorii străini? Uite de ce: din motive de șpagă africană!
In 2008 erau înregistrate la Registrul Comerțului 700 000 de firme. In 2009 au dispărut circa 200 000. In 2010, au mai dispărut încă 400 000. Acum au mai rămas în România doar o mână de firme. De ce nu mai vor nici măcar românii sa facă afaceri in România? Din motive de șpagă africană!
Efectul asupra populației? Simplu: in 2009 si 2010 au fost concediați peste 600 000 de oameni. Dintre care doar 20 000 de la stat! Marea lor majoritate nu si-au găsit după un an de zile nimic de lucru, au terminat si perioada de șomaj, așa ca acum guvernul se poate mândri ca…a scăzut șomajul! Cum au reușit ăștia de la stat sa-si păstreze joburile (si chiar să angajeze și sa-si mărească salariile) in timp ce sectorul privat era decimat? Tot prin șpagă africană!
Iar voi mai sperați ca o sa vina in 2011 investitori (indiferent de care, români sau străini) care să vă scoată din rahat? Ei uite, eu nu prea cred!
Va plângeți ca poporul nu va înțelege vouă greutățile? Care greutăți?
Faza cu guvernul Boc care se sacrifică pentru popor ar fi in mod normal, de râsul lumii. Numai că lumea nu mai are chef de râs. Culmea e că ați avut dreptate: da, România chiar trece prin cea mai mare criza economica din ultimul secol. Da, așa e, criza asta e echivalentă cu un război.
Și atunci, cum trebuie pedepsiți niște politicieni care-și sabotează țara pe timp de război?
Șpaga asta africană o sa vă coste scump!
Am zis-o și in articolul de ieri: faptul că Franța și Germania au ajuns să blocheze intrarea României în Schengen, pe motiv de corupție și incompetență, arată că sunteți vinovați de subminarea economiei naționale și trădarea intereselor țării.
Știu că faceți asta de 20 de ani, dar de data asta n-o să mai scăpați. Consecințele excluderii vor fi prea grave. Și nu mă refer la consecințele morale, Doamne ferește! Mă refer la consecințele economice. La bani. Și la efectele lor sociale.
Pentru șpaga asta africană, o să fiți judecați în curând în Piața Unirii. Și nu o sa fie un proces din ăla lung, de ani de zile, cu avocați faimoși și scumpi. Nici vorbă! Procesul vostru o să dureze cel mult o jumătate de oră.
Ca pe timp de război.

mike
22 decembrie 2010
PSD-ul ar spune si face orice ca sa vina la guvernare , nu cred ca e adevarat
Mihai Giurgea
22 decembrie 2010
PSD-ul da, dar francezii si germanii nu. Sarkozy si Merkel au spus clar: Romania nu e primita pentru ca e prea corupta. Iar povestea cu Vinci e usor de verificat. Eu am destule contacte cu firme franceze, am legaturi si la ambasada, si pana maine aflu si marimea spagii. Si nu sunt singurul care poate sa afle.
Mihai Giurgea
22 decembrie 2010
Uite, chiar am pus mana pe telefon. Si i-auzi ce am aflat: ca Ministerul Transporturilor a fost de acord sa plateasca 1.5 miliarde pentru 55 de kilometri de autostrada (adica peste 27 de milioane de euro pe kilometru, fata de maximum 7-8 milioane/km in Germania, tot in zona muntoasa). Conditia a fost ca 30% din banii astia, adica 500 de milioane, sa se intoarca tot la ei, printr-o firma de consultanta (mi-au spus si a cui; culmea e ca e un tip pe care-l cunosc personal de vreo 15 ani!). Alor nostri li s-a parut o oferta de nerefuzat: castigau si ei la greu, iar francezii luau mult peste pretul pietei. Dar francezii n-au fost de acord.
Eu am aflat toate astea in 20 de minute. Daca DNA-ul chiar si-ar face treaba serios, cat crezi ca i-ar lua ca sa obtina niste declaratii oficiale de la Vinci? E adevarat ca fara inregistrari nu prea au sanse de castig la tribunal. Dar eu nu sunt tribunal si n-am nevoie de inregistrari.
Skalid
23 decembrie 2010
Toate situatiile de genul asta m-ar face sa cred ca ar trebuie ca fiecare functie publica importanta (din Parlament, ministere, agentii nationala de tot soiul) ar trebui sa i se ataseze si raspundere penala cu inchisoare pentru atunci cand se da cu mucii in fasole si interdictie de a mai ocupa o functie publica pe X ani proportional cu ineficienta de la locul de munca.
Singurele probleme ar fi ca nu ii vad pe aia din Parlament votand asa ceva si apoi nu as avea incredere in firme de audit romanesti (nu cred ca ar fi aia din Parlament atat de prosti sa foloseasca firme de audit serioase din afara).
raz_atoth
22 decembrie 2010
Oh,sunteti mult prea optimist d-le Giurgea sperand ca mamaliga mioritica va exploda fie si in ceasul al douasprezecelea. 600000 de firme cazute la datorie?600000 de someri?Tva 24%?Remes?Ridzi?Spaga africana?Un mare fas si nimic mai mult. Cine sa-i judece in Piata Unirii pe scumpii nostri guvernanti trecuti,prezenti si viitori?Marea masa de votanti ce au decis ca votul lor valoreaza fix cat un mic si-o bere? Pentru ei se va gasi intotdeauna ceva ,suficient cat sa-i mentina la cota de avarie. Om avea noi guvernanti imbecili,dar,din nefericire, nu chiar atat de imbecili. Si atunci cine?Clasa de intreprinzatori atat de subtiata,incat a devenit stravezie cu totul?O sa-i gasiti fie cu bagajele gata facute ori deja pe alte meleaguri mai primitoare si insorite.Sau,pur si simpli,prea cocosati de fiscalitatea feudala practicata de mirificul stat roman,ca sa mai conteze intr-un fel.
Mihai Giurgea
22 decembrie 2010
Pot sa te intreb cati ani aveai pe 22 decembrie 1989?
raz_atoth
22 decembrie 2010
Fireste ca puteti.De altfel nu vad de ce asta ar constitui un secret
Aveam 6 ani in 1989.
Dar,d-le Giurgea-imi permit sa va anticipez urmatoarea remarca si sa spun ca 22 dec 1989 si 22 dec 2010 nu sunt doua momente direct comparabile.Ori,macar comparabile.In 1989 aveam o anumita masa critica de oameni dispusi sa schimbe si sa-si asume schimbarea.In clipa de fata-si o spun cu regret-nu cred ca o mai avem.In tara,cel putin. Departe de mine gandul de a afirma ca oamenii de genul asta au disparut cu totul.Insa cu elemente complet disparate e din cale afara sa faci o revolutie.Ori macar-asa de samanta- o mica revolta.
raz_atoth
22 decembrie 2010
*e din cale afara de dificil sa faci o revolutie
Mihai Giurgea
22 decembrie 2010
Da? mai discutam dupa ce n-or sa mai fie bani de salarii si pensii. Ca nu mai e mult.
raz_atoth
22 decembrie 2010
Personal,am unele dubii in privinta acestei posibilitati.Pensii micsorate in vreun fel sau altul si bugetari zburati asta da,cred ca e inevitabil.Dar,intrarea in totala incapacitate de plata…..pare un scenariu destul de improbabil.
Si doar cu pensii taiate/bugetari concediati nu veti vedea decat demonstratii/greve ce se vor fasai rapid.Ca de atatea ori,de altfel.
Mircea
22 decembrie 2010
Mana aia din poza de la articol nu e cumva mana Marinarului?
Bancnotele insa sunt cam marunte, bune totusi de buf in bazar…
stefancatalin
22 decembrie 2010
Buna seara! Si sper sa ne spuneti si marimea ei din sursele dvs. Insa cu privire la parerea dvs. buba va sari in aer sunt de acord cu raz_atoth, de prea multa vreme am devenit cinici ca sa ne mai pese. Un Mai 68 sau o revolutie 89 nu vad sa se intample fara ca realmente sa puna paie pe foc o organizatie capabila (agenturi straine
, o asociatie a oamenilor de afaceri sau d-zeu mai stie cine) Aud mult prea des: F….le muma in c..r ca vin astialalti si o sa faca ce, un r….t fript! Si PDL ul stie ce o sa urmeze, trage tare sa umple ce mai este de umplut si pe urma ii asteapta un trai linistit la soare si talk-show-uri la tv.
stefancatalin
22 decembrie 2010
am citit, va multumesc
dorel
22 decembrie 2010
daca a spus-o corlatean nu e credibila. asta e mai prostanac decat geoana si mai fatalau decat banicioiu. daca spunea miron mitrea era clar altceva. ce misto ar fi un wikileaks cu petrom,romtelecom,brd,alro,rompetrol+sterling,sidex,toate distributile de gaz electricitate
C
22 decembrie 2010
Nemtii si francezii s-au suparat ca vacarul pe sat. Si culmea! s-a facut securizarea frontierelor cu EADS firma franco-germana.
.
Bechtel nu a platit? Si a primit. Frate, frate da’ branza e pe bani
Daimler a platit? Si a primit. OMV a platit? Si a primit. Romtelecom? SIDEX? BCR?
Iar in Africa si Orientul Mijlociu nu e asa rau !Parol!
Descoperiti roata?
Ei, daca vreti sa stiti cine, cat si cum schimbati constitutia care spune ca proprietatea se presupune a fi licita. Reintroduceti L18, fiecare sa aiba chitanta pentru lingura si sa arate si de unde a avut bani s-o cumpere. Chiar nu cred ca au ramas euro ingropati in spatele casei din timpul dacilor.
Mihai Giurgea
22 decembrie 2010
Da C, de acord, toate firmele straine dau spaga pentru contracte de stat. Cunosc zona, ca sa zic asa
. Dar spaga normala e de 3-5% (maxim 10% in situatii exceptionale). 30% este o spaga…africana!
Si sa nu zici ca nu conteaza marimea, ci doar “principiile”. Ca ma pufneste rasul! E ca si cand ai spune: “peste tot exista evaziune fiscala. Ce conteaza ca in Romania e de 80%, iar in Germania de 30%, principiul e acelasi”. Principiul o fi acelasi, dar cantitatea de bani conteaza foarte mult…
C
23 decembrie 2010
Principiul “carpe diem quam minimum credula postero” invariabil contine in traducerea neaosa si ceva legat de nota de plata. Pana la urma ma amuza cand ii vad ca se aseaza la masa si cred ca o sa plateasca altul.
Calin
22 decembrie 2010
Cetatenii romani au o constiinta civica destul de redusa, afectata primordial de nivelul scazut al educatiei si culturii.
Altfel nu imi pot explica: ignoranta si neinformarea, aroganta si nesimtirea, lipsa de logica si prostia endemica.
Fiecare zi, in care vrand-nevrand trebuie sa interferezi cu diversele institutii private sau ale statului, nu face decat sa iti aduca mari nemultumiri:
- de la doamna de la ghiseul bancii care palavrageste cu o clienta – desi in spatele acesteia s-a facut deja coada
- pana la functionarul de Stat – care iti mai cere nu-stiu-ce hartie stupida.
De felul meu sunt scandalagiu si nu ma pot abtine sa nu taxez abaterile interlocutorilor de la modul meu de a vedea lucrurile.
Ma ghidez dupa un common sense propriu, indiferent daca asta este sau nu legal.
Am fost la banca sa-mi schimb cardul expirat si oficianta mi-a cerut sa parcurg si sa completez un formular de 16 pagini! Ultimul set similar l-am completat in septembrie, cand s-a modificat nu-stiu-ce lege…
I-am spus pe un ton raspicat, de fata cu clientii si colegele ei, sa-i transmita Directorului bancii ca “e un handicapat”.
Cardul nou ar fi trebuit sa-mi parvina prin Posta, inainte de expirare si fara sa-l solicit eu!
Oficiantele erau toate revoltate de insulta adusa, iar ceilalti clienti ma priveau dezaprobator.
Cam asta e nivelul constiintei civice din Romania: nimic nu e absurd daca e reglementat prin lege, iar cine e impotriva – e un neinteles, un ciudat idealist, neintegrat.
Daca cetateanul protesteaza – atunci e doar un tupeist vulgar…
Mihai Giurgea
22 decembrie 2010
Sfatul meu calduros e sa-ti faci cont in strainatate. In Romania bancile sunt foarte ciudate, chiar si alea straine mari.
Calin
22 decembrie 2010
Pai tu imi recomanzi – daca ma simt naspa in acest sistem – sa-l parasesc.
Dar eu nu vreau sa-l parasesc, vreau doar sa-l schimb. Nu ar fi mai simplu asa?
Am doi copii carora vreau sa le las o societate mai fair.
Si chiar incerc din rasputeri sa fac asta, desi e o lupta cu morile de vant…
PS: Ca sa vezi cata constiinta civica exista in jur – sotia mea nu mai vrea sa mergem impreuna la banca, pentru ca fac scandal si ea e pacifista.
Imi cere sa accept sistemul asa cum e, ca oricum nu voi reusi sa schimb nimic.
Dar eu nimic, Batman, Batman…
Mihai Giurgea
22 decembrie 2010
Caline, eu cred ca n-ai simtul proportiilor. Daca nu esti multumit de serviciile unei banci, n-o schimbi tu, nu te zbati s-o faci “mai fair”. Ci o concediezi. Ca pe orice angajat
Calin
23 decembrie 2010
Si cu ghiseele de la MF, DMPS, CAS, Primarie ce sa fac, pe alea cum “sa le concediez” fara sa schimb tara?
Mircea
22 decembrie 2010
Pentru șpaga asta africană, o să fiți judecați în curând în Piața Unirii. … Ca pe timp de război.
Dupa parerea mea persoanele capabile sa iasa in strada, sa rastoarne si sa pedepseasca, chiar violent, aceasta sleahta de incompetenti si de hoti, reprezinta un procent destul de redus din populatie.
Sunt cei care mai au ceva timp biologic disponibil pentru a-si schimba viata in bine. Probabil cei peste 50 de ani nu mai pot schimba mare lucru in viata lor, iar cei sub 30 de ani mai pot astepta schimbare inca vreo 10 ani. Acest esantion ( 30-50 ani ) reprezinta circa 2/7 din populatie.
Daca excludem femeile, ce reprezinta jumatate din populatie, ajungem la 1/7 din populatie drept potentiali agenti ai schimbarii radicale in strada.
Dintre acestia: 1/3 sunt plecati la lucru in strainatate, 1/3 au tangenta cu puterea si doar restul de 1/3 dintre barbatii intre 30 si 50 de ani sunt cu adevarat impotriva puterii si ar putea misca cumva societatea asta de rahat.
Matematic asta da circa 1/21 din populatie, adica sub 5%. E destul de descurajant pentru cei care asteapta aceasta schimbare.
Cristian
23 decembrie 2010
Sunt de acord cu cei ce afirma ca nu mai exista destui romani (masa critica) pentru a declansa o revolutie (revolta, rasturnare de guvern, etc). Ceea ce mai vad pe la TV, cu manifestatii din alea la care se imping gardurile cu jandarmii de o parte si trei-patru pensionari nervosi de cealalta parte sunt o adevarata comicarie.
In momentul asta in romania, ori stai acasa frumusel si preaslavesti guvernul, ori mergi la demonstratie cu cagula pe fata si molotov in mana (uitati-va pe la demonstratiile alea mai violente din grecia, franta, sau pe unde au mai fost). Cale de mijloc nu prea mai exista. Sa facem demonstratie de ochii lumii, nu are rost? Cui ii mai pasa?
Mai observati ca la noi se iese in strada doar cand e vorba de ceva foarte personal (in speta salariul taiat). Altfel ioc! Si cei de acolo vor sa fiu solidari cu ei? Cu aceiasi oameni care il voteaza pe base/geoana, cu aceiasi oameni care isi vand votul pt un mic si o bere? Cu aceiasi oameni care stau si rad in sinea lor cand altii o patesc, multumindu-se ca nu sunt ei cei loviti?
Nu mersi.
Romanii vor invata “the hard way” ca orice actiune implica si o doza de responsabilitate si consecinte pe masura. Votul la misto se integreaza in categorie.
C
23 decembrie 2010
Au iesit in strada pentru 30 de ron. Pe vremea lui Isus primeai mai mult de 30 de arginti, pe vremea lui Vanghelie, 30 de lei au primit de 30 au zgaltiit garduri…. A drak’ inflatie….
kaboom
23 decembrie 2010
Curtea martiala pt secu si comi!!!
alex
23 decembrie 2010
Buna seara Domnule Giurgea
Va citesc de ceva vreme(parca de asta=vara) cand am vazut ce ati scris despre Apocalipsul economic….foarte interesant ce scrieti si desi pare la extrem,e chiar mai realist!Si ce ati prevazut asta s-a intamplat!
As dori daca se poate sa scrieti un articol despre Noua Ordine Mondial-lumea condusa de un singur guvern global si o banca mondiala.E posibil sa se infiinteze un guvern mondial de pe urma colapsului economic/social sau al unui razboi mondial?
Si in acel” razboi economic” dintre SUA si China,care va avea de castigat?
alex
23 decembrie 2010
ar mai fi intrebarea daca aceasta criza a fost pornita de oligarhii americani care conduc lumea din umbra doar pentru a instaura Noua Ordine Mondiala cu un regim totalitarist?
Alex
23 decembrie 2010
Apropo de spaga, in domeniul constructiilor spaga la nivelul anilor ’90-’95 era de 5%. Platibila dupa ce se virau banii la lucrarile finalizate. Spre 2000 crescuse la 10% si majoritatea o cereau inainte ca nu se mai stia cine ajunge la putere/pe post, etc. Dupa 2000 nu prea mai am date, mai putin o cunostiinta, pensionar de la Min. Transporturilor care imi spunea ca pe timpul cand s-a pensionat, in 2007, spaga era de 20%. E interesant sa aud ca in 2010 am ajuns sa fie 30%. Vede cineva aici un trend?
In legatura cu revolutia, ma tem dl. Giurgea ca slabe sperante. Cei tineri si care vor sa faca ceva cu viata lor, potentialii revolutionari, emigreaza, e mai simplu. Ramane pleava, care se multumeste sa se milogeasca la stat pt. o paine. Iar cand si asta o sa dispara, o sa fie ca in Coreea de Nord, prea flamanzi si dobitoci ca sa le pese.
C
23 decembrie 2010
Daca la licitatii spaga e de 30%( cum spui si tu ) si la incasarea banilor pe lucrare este de 20%(cum spunea Turcescu) eu vad un trend clar: in Romania autostrada va arata ca aleile din parc sau preturile pe km va fi de 3 ori mai mare decat oriunde in lume.
C
23 decembrie 2010
* vor fi …
Cristi
23 decembrie 2010
eram in avion cu destinatia Helsinki si intimplator am avut vecin de scaun un manager scandinav.bine dispus(de alcool).zice :inteleg sa dau spaga asta e,dar sa -mi ceri sa -ti platesc excursii in Caraibe pentru soacra, asta depaseste orice limita…………Si decontam destule.
No comment
mike
23 decembrie 2010
si cine sa-i conduca pe revolutionari ? aceeasi ponta si antonescu care acum cateva luni la mitingul sindical din bucuresti au sperat ca vor darama guvernul ? … pe de alta parte tare ma mir ca unul din locotenentii devotati ai lui basescu si anume ministresa boagiu a tolerat asa ceva , mai ales dupa cazul ritzi-pitzi , oare sa nu fi stiut de spaga ?
Dumitru lui Nae
23 decembrie 2010
Chiar daca este plauzibila chestia asta cu cerutul spagii (indiferent de specie – africana, tiganeasca etc.) sunt doua lucruri de spus: (1) In genul asta de afaceri, spaga se cere si se ia de cand e lumea, inclusiv in cele mai “curate” state din lumea vestica. Cautati si veti gasi laa greu exemple. (2) Zvonul asta, care desi nu are cum sa fie verificat, fiind atat de plauzibil, este folosit in scop politic de catre opozitie, in cea mai perversa maniera cu putinta. E ca si cum cand vine razia pe strada unde “lucreaza” curvele, curva X incepe si striga “uitati-o pe curva aia de Y, luati-o, ea e!”.
Nu fac apologia spagii, dar ganditi-va si la urmatorul scenariu: firma Vinci face o oferta care nu-i este avantajoasa decat ei; guvernul nostru tembel spune nu, multumim! firma Vinci, de nervi, se duce si lanseaza zvonul ca romanii au cerut o spaga, iar ei, corporatistii cei mai morali si corecti din lume, au refuzat. Evident ca avand renumele pe care il avem, zvonul este credibil 99%, posibilul santaj al celor de la Vinci tocmai pe asta bazandu-se.
Mai ganditi-va inainte sa dati cu piatra. Nimic nu e ceea ce pare
Dumitru lui Nae
23 decembrie 2010
ah! si nu uitati ca nu demult, in tarisoara noastra draga, s-au mai acceptat niste contracte de-astea cu autostrazi pentru aprobarea accederii in anumite structuri…
sau poate nu e nici o legatura.
AristotelCostel
23 decembrie 2010
se strange latu’ pentru gasca securista.
Batranetea chelului va fi trista sau nu va fi deloc.
costelus
23 decembrie 2010
Pai nu-i logic si normal sa se ceara spaga? Cum altfel am putea noi sa construim autostrazi fara garduri, prin deal si cimpie, la un pret de 2-3 ori mai mare decit autostrazile pe care le fac nemtii prin munti? Numai ca nu se cheama spaga, ci comision. Si totul e absolut legal. E logic ca nu poti face o autostrada fara sa dai mai intii jumatate din bani pe studii de fezabilitate.
neuronos
30 decembrie 2010
câţi dintre voi veţi ieşi în stradă când va fi nevoie de voi ?