Dați Cezarului ce e al Cezarului! Adică taxele.
Românilor le place să poleiască realitatea. Ne place să zicem că biserica e “de încredere”. De fapt, de 70 de ani, biserica ortodoxă trădează interesele poporului român, își urmărește propriile interese, și a susținut hotărât puterea politică. Și pe orice criminal ajuns la putere. Toți conducătorii României au beneficiat de cădelnițări și tămâieri oficiale. În schimb, preasfinții au primit exact ceea ce doreau: bani.
De aia se dă șpagă la seminar.
Meseria de preot e una din cele mai bănoase meserii din România. Împreună cu cea de polițist. De aia cele mai mari șpăgi se dau la intrarea la seminar și la Academia de Poliție. Dar autoritățile au protejat corupția din aceste sisteme, chiar și după ce cazurile de mită au ajuns publice. Cine are de suferit? Ca în orice caz de corupție – cetățeanul obișnuit.
Scutirea de impozit pentru biserici este “șpaga” dată de guverne.
În schimbul a ce? Bineînțeles, a susținerii politice. A tămâierilor oficiale, dar și a unei susțineri mai…active, la alegeri.
În ultimii 20 de ani, ne-am obișnuit cu șpaga electorală. Și ca să fim cinstiți, nu numai biserica a beneficiat de generozitatea politicienilor. Salariile bugetarilor au crescut și ele exact înainte de alegeri. Totuși, banii nu apar prin miracol. Nici chiar în cazul bisericii. Generozitatea politicienilor s-a făcut pe spatele plătitorilor de taxe. Care au fost obligați să plătească taxe mai mari, pentru ca biserica să nu mai plătească deloc!
Și bisericile sunt firme! Doar că sunt scutite de TVA.
În urmă cu câțiva ani, un preot din București (un om foarte inteligent și ironic) mi-a spus că ar avea nevoie de promovare pentru biserica lui. Și pentru că eram surprins, mi-a explicat că biserica fusese construita integral din banii lui. Nici Patriarhia, nici credincioșii nu dăduseră nici un sfanț. Iar asta e doar ce se vede la suprafață, mi-a explicat părintele. Pentru că seminarul, studiile, îl mai costaseră și ele. Deci, ca să ajungă om făcut, cu biserica lui, părintele investise ani de zile. Iar acum dorea, normal, să-și recupereze banii.
Ca să fie clar: n-am absolut nimic împotriva întreprinderilor profitabile. Iar religiile sunt profitabile de vreo 20.000 de ani. Și e foarte bine așa: ele pot fi excelenți investitori. Pot să miște bani în economie. Rău e doar să fie scutite de impozite. Din momentul acela, apar tensiuni, și apare discriminarea pe criterii religioase.
Un medic investește și el bani și mulți ani de muncă, în pregătire. Iar dacă își deschide un cabinet, aparatura îl costă imens. Și atunci de ce statul taxează un medic care salvează vieți, iar pe un preot nu?
Sau plătim toți impozite, sau nu mai plătește nimeni!
Într-un stat democratic, toată lumea plătește exact aceleași impozite. Taxarea egală și universală este baza statului democratic.
În România însă, suntem împărțiți în două categorii: “șmecherii” si “fraierii”. Șmecherul nu dă bani la stat. Îi dă statul bani lui. In schimb, fraierul plătește. Orice ar face. Ai profit? Dă-l încoace! N-ai profit? Nu contează, plătești oricum! (vezi impozitul “forfetar”).
Să zicem că noi am înființa mâine o biserică a agnosticilor sau a ateilor. Că doar toate credințele sunt egale în fața legii! Am putea atunci să ne trecem “pe biserică” toate firmele, mașinile, casele, terenurile și ce mai avem fiecare? Ne-ar scuti statul de taxe? Nici vorbă! La agnostici și atei, scutirea de taxe “nu se pune”.
Păi, exact asta înseamnă discriminare! Și chiar mă întreb dacă statul român n-ar putea fi dat în judecată pentru asta. Poate așa s-ar rezolva mai repede abuzurile din sistemul fiscal românesc.
Până unde pot fi taxate bisericile?
Până la capăt. Exact cum este taxat un cabinet medical. Asta înseamnă nu doar impozit pe terenuri, clădiri, mașini etc. Ci și TVA pentru nunți, înmormântări, botezuri și ce-or mai fi!
Degeaba vă uitați în grădina altora!
Nu mă interesează discuțiile de genul: uite, și țara X scutește bisericile de impozite și totuși e ditamai democrația. E nerelevant! În 1918, SUA era considerată “ditamai” democrația. Dar femeile și negrii n-aveau drept de vot. Iar asta a trebuit schimbat. Pentru că democrația nu este ca o diplomă de la Spiru Haret: o iei și după aia, gata! Ai patalamaua de țară democrată în buzunar!
Democrația e o casă, pe care ne-o construim în permanență. Piatră cu piatră și drept cu drept. Și pe care trebuie să o apărăm în permanență. Pentru că propriul nostru guvern va încerca mereu să o dărâme și să ne fure din drepturi.
Iar taxarea universală este piatra de temelie pe care se înalță această casă.

macchiavelli
26 iulie 2010
domnule Giurgea, vreti sa va puneti rau cu Doamne Doamne!? Numai eu stiu 2 habotnici ortodocsi
daca le trimit linkul asta nu va mai spala niciun Iordan, nu va mai mantuieste niciun Hristos LOOOOOL
Mihai Giurgea
26 iulie 2010
Hm! cred ca m-am pus rau de multa vreme cu Doamne-Doamne. Doar se zice: mai usor va intra camila prin urechea acului, decat bogatul in imparatia cerurilor. Sau: nu-ti aduna averi pe pamant, ci cer, ca unde iti va fi averea, acolo iti va fi si inima. Iar eu am optat de mult pentru…pamant…
Dar eu cel putin recunosc pe fata ca sunt un capitalist lacom. Ce ma mira insa este ca si BOR opteaza tot pentru averea de pe pamant.
macchiavelli
26 iulie 2010
domnule Giurgea, luati exemplu de la Biserica Scientologica
puteti eventual crea cultul Ortodox – Scientologic LOOOOOL cu dumneavoastra in rol de Mesia
Mihai Giurgea
26 iulie 2010
hehehe! asta da idee!
Ina
26 iulie 2010
Preotii vin la prestatorii de servicii sa ceara servicii gratis, in numele Domnului. Mereu, ei sint in cautare de “ajutor pentru Sfinta Biserica”. Ei includ aici si serviciile pentru propriile persoane, ca doar sint reprezentanti directi ai lui Doamne-Doamne, nu? De exemplu- preotul vrea sa isi construiasca o casa. Cere- si in cele din urma obtine- proiectarea gratis, dupa care alearga dupa firme care sa ii construiasca gratis. De materiale face parintele rost, ca doar are biserica in constructie. Ce nu am inteles eu: daca nu au niciodata bani pentru investitiile astea, de ce isi propun mereu scopuri intangibile? Biserici enorme, case faloase! niciodata nu se multumesc cu putin.
Cind m-am casatorit, sotul meu a intrebat preotul de la o biserica apropiata cit ne-ar costa cununia religioasa (nu ca ne inghesuiam noi prin biserici, dar am vrut sa respectam obiceiul). Costa 2 milioane, o suma enorma pentru doi studenti, in 1997. Doua milioane, da? Bine. Las’ ca ne vede D-zeu si fara sa trecem pe la popa- presupunind ca D-zeu nici nu are alta treaba.
Nici pina in ziua de azi nu ne-am dus la popa- dar sa nici nu ii vad in fatza ochilor de lacomi si nesatui. Amin.
stefancatalin
26 iulie 2010
Foarte corect articolul. Insa fara divagatii istorico-sociale, institutia bisericii este un aliat puternic al oricui care se afla la putere. Din punct de vedere politic este absurd sa pierzi adeziunea unei structuri care poate sa mobilizeze 20-30 % din populatie la vot daca interesele ei sunt amenintate. O infruntare directa cum propuneti dvs. nu duce decat discreditarea celui care vrea sa o faca astazi. Pentru mine, intai de toate trebuie evitata ” martirizarea” BOR prin alcatuirea unui dosar bine facut asupra multiplelor surse de finantare in regie proprie a oamenilor bisericii, evitarea asocierii prea dese a politicianului cu sefii ierarhiei popesti desi da bine pe sticla sa fii in biserica de inviere , repetarea constanta a faptului ca fiecare dintre cetatenii acestei tari contribuie in mod direct si indirect la bunul trai al popilor; si altii mai demult au renuntat si la salvarea sufletelor pentru un trai mai bun pe pamant si asta in plin EV MEDIU ( imi vine in minte rascoala de la Bobalna) Parerea mea!
Mihai Giurgea
26 iulie 2010
O parere absolut rezonabila. Iar asta e un alt motiv pentru care eu n-o sa intru niciodata in politica. De inviere prefer sa stau acasa
River
26 iulie 2010
Salut Mihai,
chiar asa, misa, plateste taxe?
Si in cazul asta se mai aplica chestia aia cu ‘Dai in mine? Dai in fabrici si uzine’. Poporul poate schimba guvernul, presedintele, presedintele de bloc, directorul de firma dar nu poate schimba biserica unui stat, biserica in sine fiind o dictatura un stat dictatorial in interiorul unui stat democratic. Comunistilor cred ca le-a fost atat de frica de biserica pentru ca-i concurau la calitatea dictaturii. Tare aia cu Biserica Ateista e foarte tare, dar si mai tare ar fi un partid al bisericii de mai sus, Biserica Ateista si Anarhista,ma declar inalt prelat!
Si inca ceva, cand albi au venit in america si au inceput sa ‘civilizeze’ ei au gasit acolo o structura diferita. Vanatori-culegatori, femeile aveau grija de copii si de treburile ‘casei’, no taxes, no state, police or army, medicine man free, clean water, no polution, men came home had sex all night, only dumb white people believed that they can improve a system like that. Amin.
@river
26 iulie 2010
Pai renunta la primar si la seful de post si asa va fi si la tine in comuna
)) Inca ceva, nu aveau nici net deci taie cablul ala si intoarce-te la viata frumoasa de agricultor ateist
)
River
26 iulie 2010
Salut,
Ateismul nu implica lipsa tehnologiei care fie vorba intre noi ‘n-are nici un dumnezeu’.
Anarhia, sau liberalismul extrem, nu implica lipsa ordinei, aparent impotriva culturii populare unde este asociata cu haosul si violenta.
Cum spune si Supermario, cu respect citez: “Dati populatiei adevar, stiinta si cultura si oamenii vor dechide singuri ochii!”
Mihai Giurgea
26 iulie 2010
Exact, foarte corecta observatie!
Cristian
26 iulie 2010
Si inca ceva, cand albi au venit in america si au inceput sa ‘civilizeze’ ei au gasit acolo o structura diferita. … only dumb white people believed that they can improve a system like that. Amin.
Asta e super bună! Bravos.
Geo
26 iulie 2010
Mihai, la partea ca de 70 ani tradeaza interesele poporului roman .. aici nu sunt de acord cu tine. Si justitia si politia si spitalele si TVR si presa au “tradat” de 70 ani interesele romanilor. Ce facem? Le desfiintam pe toate?
Trebuie sa intelegem ca nu institutiile ca atare au fost vinovate ci regimul comunist care le-a corupt pe toate … de ce ar fi facut Biserica exceptie? Mi se pare ipocrizie sa ii acuzam doar pe preoti. Sigur ca ne putem lega de faptul ca ptr preoti banul nu ar trebui sa conteze, asa cum faci tu … dar spune-mi te rog unde apare banul in juramantul lui Hipocrate sau in justitie? E normal sa te lase medicul sa mori dc nu ii dai spaga? E normal sa se imparta dreptatea in functie de cine cotizeaza mai mult la vila de vacanta a “onoratului” judecator?
In leg cu impozitul … mai greu este insa sa il pui in practica, majoritatea banilor sunt dati “la negru”, fara chitanta. Biserica nu face contabilitate si nici nu va dori sa faca. Mai mult nu e o simpla firma careia poti sa ii trimiti Fiscul pe cap sau sa ii ceri sa se desfiinteze fiindca nu respecta Codul fiscal. Deci complicat …
Dupa mine solutia ar fi mai simpla, nu impozitul ci incetarea finantarii de la stat. Ar fi suficient. BOR a aratat ca se descurca foarte bine, cred ca are manageri mai buni decat multe companii private
Mihai Giurgea
26 iulie 2010
Geo, eu categoric consider ca toti cei care au colaborat cu comunistii ar fi trebuit pedepsiti. De altfel mi-am mai exprimat parerea in cateva articole pe Business Standard, ca esecul din 1989 s-a datorat faptului ca a fost o revolutie prea blanda, nu prea violenta. Ce ne-a lipsit noua in 1989 a fost tocmai…ghilotina. Regret, eu nu sunt genul care uita si iarta, si nici nu sunt vestit prin milă si prin duiosia sufletului. Chestia specific romaneasca, cu “lasa-l sa traiasca si el, saracu”, mie nu mi-a placut niciodata.
Asa ca raspunsul meu la intrebarile tale este categoric: da! Trebuiau executati si baietii din TVR, si baietii din securitate, si comunistii “liberali” (la gramada cu cei “neliberali”). Uita-te la Romania dupa 20 de ani de milostenie ingaduitoare: iti place cum arata? Pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti. Dar poate vor fi reparate lucrurile in toamna asta.
Iar in privinta impozitului mi-am exprimat clar parerea: eu nu am chef sa platesc impozit daca altul langa mine nu plateste, pe motiv ca el e ortodox iar eu nu. Pur si simplu refuz sa mai platesc si eu, si declar greva fiscala.
Gicu Maracine
26 iulie 2010
Imi aduc aminte de ultima cununie la care m-a pus .. sa accet sa fiu nas.
La sfarsitul slujbei, am fost invitat sa dau nu-s ce date (adresa, etc) si mi s-a sugerat ca daca vreau sa fac o donatie, acum e momentul (platisem deja cei 200 de lei cat mi s-a spus ca face show-ul cu un popa plus un cantor si un nene cu bricheta sfintita de aprins lumanarile)!
A fost de rasul curcilor cu benevola asta: puneam cate o suta de lei pe masa si ma uitam la fata crispata/asudata a parintelui… si am tot pus pana s-a luminat, intru numele Tataului, si-al Fiului si-al Sfantului Duh, amin!!
Daca imparteala se face cum am auzit io ca se face, iese ca parintele a fost platit cu 2.5 euro pe minut! Adica aprox. cam ca si coana Merkel!
P.S. Totul fara chitanta, evidemment!
petru
1 august 2010
la catolici un botez = 200 ron CU CHITANTA !
si fara sugestii de donatii suplimentare
in Bucuresti, Romania, anul 2009
deci… se poate !
Mihai Giurgea
2 august 2010
Nu stiam. Bravo, catolicilor!
Cristian
26 iulie 2010
Și atunci de ce statul taxează un medic care salvează vieți, iar pe un preot nu?
Fiindcă preotul salvează suflete! Eh…, cam trebuia să mă fac popă, nu?
Aleluia!
Dacă stau şi mă uit în jur, cred că popii sunt clasa socială cea mai favorizată din românia. Nu s-au construit şcoli, spitale, biblioteci la un loc în oraş la mine, câte biserici au apărut. Fiecare cartier are o duzină plus altele în construcţie! Fie botez, fie nuntă fie înmormântare se cotizează. Nu mai vorbesc la gluma aia proastă cu mersul din poartă în poartă şi sfiinţitul casei. Cum se înţeleg cele sfinte cu cei 10 lei – neimpozitaţi – (ochiul dracului) nu ştiu.
Din păcate, după cum se vede, statul nu are curajul să taie din propriul aparat, aşteptând încă o minune. Să se mai “lege” şi de biserică e mult prea mult (să se lege în sensul pozitiv prezentat în articol). Citeam acum ca boc vrea TVA la 25%. Şi alte taxe şi impozite mărite. Eu zic că e de bine.
Mă întreb însă cât vor mai putea ascunde deficitul sub covor, prin împrumuturi (care se pare că în ultima vreme se obţin din ce în ce mai greu) ?
Mihai Giurgea
26 iulie 2010
E evident ca imprumuturile n-or sa mai mearga. Mai ales ca Romania a intrat oficial pe locul 8 in lista tarilor cu cel mai mare risc de faliment din lume. Pai ce bancher ar mai da bani ca sa-i piarda? Eu nu. Sunt atatea tari mai sigure, care au nevoie de bani (UK de pilda. Sau Spania. Sau chiar Germania).
Supermario
26 iulie 2010
In ziua de astazi religia este o superafacere!
La popi nu se schimba programul politico-economic niciodata.
De secole pun aceeasi placa de succes: “Vrem bani si va dam predici”!
Ce intoarce Biserica in schimb societatii? Obscurantism si misticism, care nu vor duce niciodata la progres.
Sau promisiuni de tip electoral, de genul “Viata Vesnica de Apoi”.
Culmea e ca promisiunile lor sunt mai tari decat ale politicienilor, intrucat acestea nu pot fi verificate niciodata…
Sunt orase in tara in care sunt mai multe biserici decat cladiri ale Statului ( primarie, spitale, scoli, biblioteci, sali de sport, institutii ) si culmea, grosul de finantare al bisericilor vine tot de la Stat!
Nu ati vazut, la aprobarea ultimului Buget fiecare parlamentar al Puterii a avut dreptul la un amendament garantat, de 50.000 de euro. Si incredibil, fiecare amendament a constituit o sponsorizare pentru o biserica din colegiul sau!!!
Dar ati vazut vreo biserica sa iasa in strada si sa ofere mese gratuite saracilor?
Biserica sa se autofinanteze, ba mai mult, pe toate incasarile sa plateasca impozite!
Aceasta SC Eterna SRL, care nu plateste taxe si nu este controlata niciodata, are toate sansele ca in timp sa acapareze majoritatea resurselor societatii.
Actualii guvernanti au tot interesul sa tina populatia in ignoranta, intrucat credulii sunt mult mai usor de manevrat…
Dati populatiei adevar, stiinta si cultura si oamenii vor dechide singuri ochii!
Mihai Giurgea
26 iulie 2010
Un mediu de afaceri corect e un mediu in care toata lumea respecta aceleasi reguli. Sa scutesti pe cineva de impozit e la fel de marsav, ca si cand ai aranja licitatiile de stat – asa incat unii sa alerge ca nebunii dupa clienti, sa-si vanda marfa, iar altii sa stea linistiti si sa aiba clientul asigurat.
In Romania se intampla ambele nedreptati. Pai de aia nu mai investeste nimeni in Romania. Nici macar romanii, care au ajuns sa fie investitori in Bulgaria sau Ungaria.
keep it simple
26 iulie 2010
Mihai,
Eu sunt de acord cu tot ce ai scris cu o singura (mai mult sau mai putin notabila) exceptie: lumea NU moare de foame.
Dixit.
Monica
26 iulie 2010
Am vazut ca se discuta din nou despre impozitarea averilor nejustificate si a celor afisate. Oare e vizata si BOR?
In alta ordine de idei – am tot citit comentarii contra taxarii, insa majoritatea sugerau suspendarea finantarii pe care statul o ofera cultelor, ca masura mai potrivita decat taxarea. Personal, le-as vrea pe ambele, avand in vedere ca eu, contribuabilul, platesc taxe peste taxe dar nu primesc nimic de la stat. Stiu ca suna ca proverbul cu capra vecinului, dar mi se pare justificata solicitarea.
Supermario, spuneai ceva despre mesele gratuite pe care biserica nu le ofera. Aici sunt nevoita sa te contrazic – biserica ofera mese saracilor, dar mancarea e facuta sau cumparata de enoriasi. Am vazut de sfatul Ilie lucru asta – enoriasii veneau cu pomana la biserica, popa canta deasupra ei, apoi iesea sa o imparta saracilor, din partea bisericii.
Mihai Giurgea
26 iulie 2010
Chiar daca ofera mese saracilor, asta nu inseamna sa fie scutiti de impozite. Ce, firmele mele sunt scutite de impozite daca dau de mancare la saraci? evident ca nu!
Monica
26 iulie 2010
De acord cu tine, nici pe mine nu ma scuteste nimeni de impozite daca ajut saracii.
Probabil nu m-am exprimat prea bine – observatia mea era ca nici macar pomana nu vine de la biserica, desi popii se lauda cu binele facut de altii. La fel s-a intamplat si in cazul sinistratilor, cand BOR s-a laudat ca a donat “din donatiile enoriasilor”!!!
Mihai Giurgea
26 iulie 2010
Foarte adevarat!
Supermario
26 iulie 2010
Monica,
Transilvania este multietnica si fiecare etnie are 2-3 culte traditionale + 4-5 culte moderne ( secte ). Intrucat exista numeroase etnii, multe aproape disparute, poti identifica in Ardeal nenumarate culte distincte, o babilonie.
Aceste culte detin o avere impresionanta: cladiri comerciale, biserici, case parohiale, terenuri intravilane, terenuri agricole, paduri, livezi, lacuri, etc.
Ca politica traditionala bisericile nu vand nimic, in schimb inchiriaza la greu…
Cladirile din centrele oraselor, care le apartin in majoritate, sunt inchiriate la preturi de zeci de euro / mp / luna si numai in valuta.
Cu banii obtinuti bisericile continua razboiul de prozelitism in periferiile muncitoresti ale oraselor.
Incep prin a cere un teren moka la Primarie, apoi nenumarate donatii la enoriasi, continua cu subventii de la bugetul local sau national si unele chiar ajung cu cerutul pana la Roma, in America sau Germania.
De obicei se ambitioneaza la cladiri megalomanice, cu mult peste posibilitatile comunitatii locale, tocmai pentru a avea permanet motive sa mai cerseasca donatii.
Daca si-ar opri expansiunea Bisericile ar putea plati mesele saracilor, din banii incasati pe chirii si arende, asa cum face Armata Salvarii.
De ce nu cumpara ei mancarea si distribuie, cum spui tu, “pomana cu care vin enoriasii”?
Pai ar ramane fara munitie pentru razboiul de prozelitism si pentru a umple matzul lor…
Mai mult, ar putea sa vanda din active, dar probabil nu-l gasesc sa semneze pe presedintele CA…
River
26 iulie 2010
Am mai spus si ma repet, daca mi se mai permite. Ati observat legatura intre increderea populatiei in biserica si nivelul de trai din tara respectiva? Pai sunt invers proportionale. Uganda 99% credinciosi si manati ca niste oi de fanatici crestini care mai vor si bani, asistenta sociala 1%. Norvegia 99% asistenta sociala 1% incendiatori de biserici. Tare nu?
Niste atei, domne! Romanu le mai zice si ‘satanisti’. De aceea imi permit iarasi cu drag sa citez din ce a zis dl.Supermario!
Taxati biserica! Incetati cu circo-politica! Cititi o carte! Stingeti televizoru! Promovati acest blog!
Cu respect Mihai,
Silviu
crisuadi
26 iulie 2010
Am zis eu ca asta-i blog de blogroll ! Ma mir ca n-a aparut nici un troll crestin pana acum sa va lamureasca cum e cu sfanta credinta si globalizarea masonico-satanica ! !
Adi
27 iulie 2010
Au aparut, dar au intrat la spam.
Pe blogul asta vorbesc doar oameni care chiar fac ceva in viata, produc bani si au pareri clare. Nu frecangii care injura toata ziua pe net si traiesc din pensia bunicii.
melicovici
27 iulie 2010
La prima citire pare o provocare de zile mari pentru preoti si babele care ating cu nasul de covoarele bisericilor la matanii in timp ce mai culeg o barfa despre una sau alta de alaturi, ca sa stie ce sa-i spuna lui Leana de la gard cum si ce facea fata lui Cutare. La a doua citire insa, omul are dreptate. Biserica este si ea parte a societatii deci trebuie sa respecte legile. Punct.
John Galt
27 iulie 2010
Ma simt nevoit sa pun si aici un scurt documentar despre Democratie vs Republica pentru ca vad ca e la moda aceasta discutie (pe site-ul lui Bogdan se lasa cu paruieli, cu sange).
LEGEA ar trebui sa fie REGULA, si atat.
ps: de vro 2 3 ani am inceput sa fac o lista cu diverse “discriminari” ce ar fi usor demonstrabile in orice proces. De fapt, asta ar fi culmea paradoxului – cand toata tara arde uite EU as da in judecata Statul pentru diverse chestii marunte (dar care se aduna), adica as gasi exact SOLUTIA de iesire din criza pe care o cauta toti.
(cu banii din despagubiri as face o fundatie de ajutorare batrani – sigur va fi nevoie).
Mihai Giurgea
27 iulie 2010
John, e foarte interesant si bine facut documentarul Republic vs Democracy. Multumesc pentru recomandare. Pacat ca e doar in engleza, iar cei care nu stiu engleza nu pot sa-l urmareasca.
John Galt
27 iulie 2010
James Madison (1751 – 1809): Democracy is the most vile form of government… democracies have ever been spectacles of turbulence and contention: have ever been found incompatible with personal security or the rights of property: and have in general been as short in their lives as they have been violent in their deaths.
Cu placere!
mihaita
7 august 2010
cea mai mare teapa data omenirii vreodata biserica impozit pe toate si pe masinile de lux a maicutelor din birsana maramures numai mercedesuri au si afaceri cu sponsorizari selectate tot pt spalarea banilor sa se termine odata ca biserica nu tine de foame doar o adinceste.
gabriela
7 octombrie 2010
am citit abia acum articolul tau, dar mi-a placut. Excelent! Si obiectiv. Preotii sunt obisnuiti doar sa stabileasca ei taxe si biruri pe constiinta pentru a-si umple burtile si buzunarele. Si fara sa plateasca nimic la stat. Foarte rau. Nu au un statut privilegiat. Atunci sa plateasca! Incaseaza tot felul de contributii. Acesta nu este un profit? Este. Si de ce nu e impozitat? Imi vine in minte povestea unor copii pe care ANAF Vrancea i-a impozitat si au fost amendati ca nu au depus declaratii fiscale pentru ca au inregistrat venituri anul trecut. Au jucat in cateva piese de teatru si au fost remunerti cu 200-400 lei, in total. Si au fost impozitati. Ca asa zice legea! Asta a fost explicatia reprezentantilor de la finante. Pentru popi nu exista lege?
Mihai Giurgea
10 octombrie 2010
Multumesc, Gabriela!
Gabriel
26 noiembrie 2011
Dupa ce am citit articolul acesta, am luat legea sa vad exact care sunt termenii scuturii de taxe si intr-adevar, cultele religioase sunt scutite de plata impozitelor. Iar despre infiintarea unui cult religios, iti trebuie un minim de 300 de “adepti”, putina birocratie si gata noua religie (scutita de taxe). Idee: Vreau sa construiesc un bloc, iar taxele vor reprezenta o mare parte din pretul de vanzare/inchiriere al apartamentelor. Asa ca e foarte rentabil sa gasesc 300 de oamenii sa dea o semnatura pe niste hartii, fac cult religios si construiesc blocul “pe cult”, lipsit de taxe. Ma voi documenta mai amanuntit, probabil o sa fie un pic mai complicat decat imi pare la prima vedere, dar la o cate taxe trebuie platite, cu siguranta ca se merita efortul. La treaba!
Mihai Giurgea
26 noiembrie 2011
Bravo Gabriel! Pai ce, doar ei sunt smecheri si restul om fi toti fraieri?
Doru
16 aprilie 2012
Respectul meu pentru pertinenţa problemei aduse în discuţie!