Sub cifra de afaceri de 2000 de euro pe lună, anulați impozitul.
Este exact inversul impozitului “forfetar” (sau minim) introdus anul trecut. Si va avea si efecte inverse: impozitul forfetar a dus la dispariția a 160,000 de firme mici. Cifra de afaceri minimă neimpozabilă va încuraja crearea firmelor mici. Margaret Thatcher a luat măsuri similare într-o situaţie economică grea, şi aşa a reușit să scoată Marea Britanie din criză.
Simplificați birocrația şi costurile de înființare a unei firme.
Anulați obligativitatea contractului de muncă. Lăsați liberă piața muncii. Contribuțiile sociale imense şi “siguranţa” locului de muncă sunt acum principala piedică în calea revenirii economice a ţării.
Iată cum arată România acum:
Cum s-a prăbușit economia in doar 3 luni:
- 2008: 10.123 firme suspendate, 2.983 dizolvate. Total: 13.106 firme dispărute din economie.
- 2009: 120.509 firme suspendate, 16.239 dizolvate. Total 136.748 firme dispărute din economie. De circa 10 ori mai mult ca in 2008.
- 2010 (doar trimestrul 1): 20.000 firme suspendate, 2.655 firme dizolvate. Total: 22.655 firme dispărute din economie. In trimestrul 1 din 2009, numărul firmelor suspendate si dizolvate a fost de numai 5612!
Cât mai mergeţi pe calea asta? Nu e evident că fără tăierea impozitelor şi cheltuielilor sociale, sectorul privat moare? şi fără sector privat, muriți si voi, împreună cu pensionarii şi bugetarii care vă tot votează de 20 de ani.
Statul nu pierde nimic.
Pentru că oamenii ăștia oricum erau șomeri! Nu e mai bine să își facă o firmă şi să găsească singuri de mâncare (cât o fi!), decât să stea pe ajutoare de șomaj şi ajutoare sociale? Cât mai puteți plăti aceste ajutoare? Şi după ce nu mai primesc nimic de la stat, credeți că oamenii se vor închide în apartamentele lor înghețate, să moară în tăcere? Eu nu cred!
Dar ce câștigă statul?
In primul rând, viața! Un om care pornește o firmă, e un om care nu se mai duce în piață cu un cocktail Molotov. România are de ales în aceasta vară, între muncă si haos social.
In al doilea rând, TVA-ul. Chiar dacă aceste firme nu plătesc impozit şi contribuții sociale, economia o să înceapă în fine să se miște şi statul va câștiga indirect.
Toate ţările taie cheltuielile bugetare şi sprijină firmele.
Pentru că sectorul bugetar a ajuns peste tot o vizuină a celor care stau degeaba pe bani mulți. Se taie şi subvenţiile, ajutoarele – peste tot e strivită cerşetoria de la stat. Angela Merkel le-a spus in faţă germanilor: ” am trăit in ultimii ani peste posibilitățile noastre”.
Dar toate ţările ajută simultan sectorul privat: simplifică concedierile, taie contribuțiile sociale, desfiinţează siguranţa locului de muncă, introduc salariile mobile in funcție de rezultate (comisioane). Sunt măsuri elementare – şi trebuiau luate chiar şi fără nici o criză!
Am scris deja despre măsurile din Spania, Marea Britanie, Germania. Iar economiile lor sunt incomparabil mai puternice decât a României. Deci în România tăierile sunt mai urgente si evident vor fi mai dure. Românii vor suferi evident mai mult decât nemţii. Pentru că 20 de ani au muncit mai puţin ca nemţii.
Dar culmea, România e singura ţară care doar taie cheltuielile fără să flexibilizeze legislația muncii şi să stimuleze sectorul privat. Şi de fapt, până acum nu s-a făcut nici o tăiere. Deocamdată doar vorbim de asta!
Uitați de investițiile străine! Uitați de firmele mari!
De 20 de ani, Romania e in coada preferințelor investitorilor. Acum, chiar şi investitorii români preferă să plece în Bulgaria sau Ungaria. Să speri că pe seceta asta de bani, investitorii or să vină tocmai în mizeria ta de ţară (ca să-i jupoi tu!), e o prostie. Si câți investitori vă imaginați că ar putea să vină, ca să angajeze sute de mii de șomeri?
Singura șansă a românilor este să se angajeze singuri. De fapt, să se descurce singuri!

Sergiu
22 iunie 2010
Am vrea noi. Dar mai e nitel pana sa ajunga baietii nostrii la intelepciunea asta. Doecamdata sunt la stadiul de contabil cu manecute.
Gino
22 iunie 2010
Firmele mici si PFA nu vor cotiza niciodata la clientela si nici la “autoritati”, de asta nu sunt interesante pentru nimeni. Rolul lor, cum zicea una, este sa “plateasca taxe si impozite”, adica sa fie beliti de functionarime. Cand omul nu cotizeaza prinde gustul libertatii si un om liber este foarte periculos pentru sisteme.
Mihai Giurgea
22 iunie 2010
@Gino @Sergiu:
Ma tem ca s-ar putea sa aveti dreptate amindoi (de fapt foarte probabil aveti!) Dar fara masuri de incurajare a IMM-urilor acum, in vara asta, se termina cu Romania. Deci sau guvernul face ce trebuie (indiferent ca ramane PDL sau vin ceilalti) sau adio!
Constantin Radu
11 iulie 2010
De acord cu propunerea dvs.si GUVERNUL ar trebuii sa faca acest lucru cit mai repede sa nu mai astepte nicio secunda.Mai ales ca vor face multe disponibilitati din sectorul bugetar .Sa incurajeze firmele mici si PFA,sa le scuteasca de impozite daca au profit su 2000 de euro ,este o ideie care ar incuraja pe multi someri,disponibilizati sau chiar pensionari sa se apuce de munca pe cont propiu. Asa va iesi ROMANIA din criza si am avea sansa sa ne revenim din punct de vedere ECONOMIC. D-le BASESCU,D-le BOC ,D-lor PONTA, Antonescu,Senatori,Parlamentari,etc. vo roaga un biet pensionar sa ginditi pozitiv pentru acest popor ,pentru aceasta tara si nu numai pentru interesele voastre meschine de partid sau de a aduna voturi pentru viitoarele alegeri. Va dati seama ca ROMANIA se prabuseste pe zi ce trece di cauza voastra a tuturor indiferent de culoarea politica ce o aveti. Firmele mici si PFA vor putea sa -si aiba de grija si sa formeze patura de mijloc a ROMANIEI, care ar trebuii sa fie in proportie de 50-60 % din totalul populatiei.
Mihai Giurgea
11 iulie 2010
Domnule Radu Constantin, va rog sa nu mai postati reclame pe blogul meu, sub numele Navigatorul Pensionar. Reclamele intra automat la spam. Va multumesc.
Sergiu
22 iunie 2010
De fapt nu se termina cu Romania. Se va termina cu Romania asa cum o stim acum. Sincer, cred ca este cazul serios pentru o regandire a statului roman. Poate fi o oportunitatea. Pana la urma orice sut in fund e un pas inainte. De mult n-am mai vazut asa un interes pentru viata politica si economica a tarii, de la vanzatorul din piata la frizerie si coada la lumina.
Principalele motive care au dus la problema de azi sunt practic rapacitatea la schimbare a structurii functionariale – chiar si cei noi veniti in sistem trebuie sa puna mana sa se adapteze, ca si sistemul politic.
Sistemul politic de tip strutocamila e una di marile bube, nu e nici prezidential, ca le-a fost frica de alt Ceausescu, nici parlamentar, ca le-a fost frica de lipsa unui tatuc unitar, si de fragmentarea puterii politice. Ori exact asta ne trebuie. Un regim parlamentar. Sa lipseasca tatucul la care sa te ridici cu ochii sa-ti dea butelie, sa se fragmenteze puterea politica pentru a avea mari probleme in acapararea intregului aparat de stat de catre o singura forta, sa se regionalizeze administrativ tara, pentru a putea aduce cat mai aproape de cetatean structura decizionala. Si o retragere masiva a statului din postura de presatator de servicii.
Statul trebuie sa existe doar cat sa fiu sigur ca nu-mi da nimeni in cap pe strada, ca are cine sa vina repede sa stinga incendiul daca-mi ia foc casa, si sa dea reglementari serioase pentru serviciile de sanatate publica si de invatamant. De asemenea, ca sa se elimine macar nitel spaga din sisteme, sa se informatizeze masiv relatia firmelor cu statul, si sa se instituie controlul anual frontal planificat – astfel incat sa nu existe nus’cate ocazii pentru fiecare inspectoras sa mai ia spaga. Exceptie – uitatile de alimentatie publica.
My few left cents.
Mihai Giurgea
22 iunie 2010
Sergiu, eu nu sunt nici pentru sistem prezidential, nici parlamentarist. Toate functioneaza bine in diverse tari. Votez cu oricare! Oricare ar fi mai bun decit cocktailul asta inform, de mamaliga veche cu lapte stricat care se numeste “Constitutia Romaniei”. Important e sa sa eliminam idiotenia asta romaneasca: sa fim moderati…nici prea-prea, nici foarte-foarte…sa avem grija sa nu dam puteri prea mari nici presedintelui…dar nici Parlamentului….
Si pina la urma s-au trezit ca toate deciziile importante in momente de criza, le ia…Curtea Constitutionala! care nu e aleasa de nimeni! asta chiar e monument de prostie. Sa mori de ris! (sau sa mori de foame).
Gino
22 iunie 2010
Interesul pentru viata in general este in crestere si va creste si mai mult pe masura ce sectorul bugetar nu va mai avea bani de papa. Cand o suta de mii de persoane plus apartinatorii isi vor pune problema “eu de unde mananc?” o sa vedem cum se resusciteaza ocupatii uitate sau ignorate si dorinte de a munci mult pe bani rezonabili, o vacanta la mare(la preturi autohtone, cu servicii de bun simt) sau in Turcia va fi apreciata la adevarata valoare.
Sergiu
22 iunie 2010
Aici sunt de acord cu tine. Numai ca romanul este prea dependent de figura unica pentru a sustine cu succes un regim prezidential, si sa nu se transforme in alte alea. Pentru ca nu vom avea niciodata clasa politica care sa dea sistemul de checks and balances care exista in sistemul politic american – in fapt singurul sistem prezidential cu adevarat functional. Drept urmare, sistemul parlamentar e singura optiune.
Ina
22 iunie 2010
V-as completa putin, domnule Giurgea.
Ca “firma forfetata” de anul trecut (“deratizata”!!!), va spun sincer ca, daca miine s-ar desfiinta aiureala aia de impozit, eu nu as da fuga la Registrul Comertului ca sa imi redeschid firma. De ce? Pentru ca nu mai am incredere. Eu, ca sa supravietuiesc, mi-am deschis un birou individual dupa suspendarea firmei. Totusi, am vazut ca si formele individuale de munca au inceput sa deranjeze guvernul, asa ca nu mai pot avea incredere ca miine/ poimiine/ luna viitoare nu apare un alt impozit, o alta modificare aberanta a Codului Fiscal etc.
Pentru ca lucrurile sa reinceapa sa mearga, ar trebui gasita o solutie pentru garantarea stabilitatii fiscale.
Eu nu redeschid firma in conditiile de azi, in care fiecare zi vine cu alta aiureala fiscala. Unul nu redeschide firma suspendata, altul nu angajeaza oameni din aceleasi motive etc.- si toata lumea (speriata de ziua de miine si de imaginatia debordanta a guvernului Boc in materie de taxe si impozite) va prefera sa lucreze la negru.
Nu e suficienta relaxarea fiscala si a pietei muncii, e nevoie ca aceste masuri sa fie durabile si sa existe o forma credibila de garantare a durabilitatii lor.
Cristian
22 iunie 2010
@Ina: bine spus! Din pacate, masurile “anti-criza” se vor schimba si aplica de nenumarate ori in lunile (si anii) ce vor urma, deoarece statul roman nu are privire de ansamblu si nici o strategie de durata. Este doar pe moment: mai taie, hai, s-a facut suma, nu? atunci mai pune un impozit, ia vezi, acum e…? s.a.m.d.
Mihai Giurgea
22 iunie 2010
Ina, te inteleg 100%! nici eu nu am incredere in ministerul de finante roman ca nu se razgindeste peste 3 saptamini. Chiar daca ar lua acum o masura buna.
Cristian
22 iunie 2010
Dle Giurgea, perfect de acord cu dvs: o “armata” de firme mici si mijlocii ar misca din loc orice tara (chiar si Romania, acest Land of confusion), si asta cu toate avantajele si dezavantajele specifice IMMurilor.
Dar sunt totusi cateva fisuri in rationament (de ordin practic si nu teoretic): in primul rand simplificarea birocratiei nu e asa usor de facut, deoarece presupune schimbari de fond intr-un sistem de stat supraaglomerat. E calea fireasca de actiune, dar cine sa o faca? Sistemul nu se va autoreforma in veci. La cele mai mici niveluri si exista rudenii, nepoti, oameni ce au ocupat postul cu spaga. (plus ca o informatizare corecta a relatiilor intre institutii publice – @Sergiu – ar da afara cel putin 25% din personal – de asta nimeni nu are interes sa o faca, cautand motive doar sa incaseze banii din contracte si sa spuna ca “nu merge calculatoarele”).
In al doilea rand, treaba cu sa isi faca firma. Eu cred ca din majoritatea somerilor, doar maxim 5% au veleitati de investitor (pretentios spus). Cu alte cuvinte, majoritatea covarsitoare vor cauta fel de fel de alte chichite, venituri, etc decat sa se apuce de o activitate independenta (in sensul larg). Multora le convine inca sentimentul de turma. Cel mult, cei care si-au inchis firmele pana acum (wow, ce cifre frumoase!) si le-ar redeschide. Pe ansamblu e un lucru bun, dar capacitatea de anteprenoriat pe la noi e cam slabuta (si e de vina mai ales statul care il loc sa sprijine, a ucis prin toate mijloacele sectorul privat mic si mediu).
Sa nu uitam ca traim inca in tara cu mentalitatea de “ai naibii patroni, care fura si nu da salarii la oameni” si “tot mai bine era pe vremea comunistilor, fiecare avea de munca”. E cam greu cu astfel de gandire. Multa lume se uita la “al naibii ce bani are, are firma, masina…”, dar uita ca pentru acele lucruri cineva a transpirat masiv cand a luat un credit, sau a lucrat 14h/zi pentru a razbate (vorbesc evident de afacerile normale si corecte).
Mihai Giurgea
22 iunie 2010
Cristian, sunt de acord cu Gino. E adevarat ce spui, ca nu au bugetarii nici chef, nici idei si nici mari talente de afaceristi. Dar nu uita ca mai exista si…foamea! care schimba oamenii complet!
Iar aia care nu se adapteaza si nu se schimba…asta e!
Gino
22 iunie 2010
Cristian, sa stii ca nu e chiar asa cu spiritul antreprenorial, se copiaza foarte repede de la patron sau pf la angajat sau prieten, vecin, asa am ajuns si eu intr-o vreme pf. Ca statul te ucide este foarte adevarat, reglementarile au devenit atat de apasatoare ca a trebuit sa renunt, aveam un prag al rentabilitatii care la un moment dat nu il mai puteam trece.
Sergiu
22 iunie 2010
Cu spiritul antreprenorial asa e, nu e o problema. Sa nu uitam ca nu ne trebuie o natiune de antreprenori, ci doar o masa critica de firme. Partea cu stabilitatea fiscala este un must indiferent de situatie, insa este un element de care oricum nu prea am avut parte. Acuma, cu noul cod fiscal in care se mentioneaza ca daca nu achiti intentionat darile la stat – adica le declari, dar preferi sa achiti alti furnizori inaintea statului – esti pasibil de puscarie, s-a institutionalizat lupta impotriva initiativei private. Deci, my few left cents zic ca pana nu se va schimba radical sistemul in tara asta – nu doar fiscal, ci si institutional – prin moartea de foame a bugetului (pentru ca cel care avea o firma care cat de cat producea ceva s-a descurcat deja intr-un fel, inclusiv prin trecerea la negru), nu vom vedea schimbari economice radicale.
Ionel
22 iunie 2010
Capitalistii italieni de la Fiat pun sindicatele la munca sambata si duminica, fara drept la greva, ca sa nu inchida o fabrica din Italia. Iar Berlusconi e de acord, va modifica si Constitutia. Citeste aici: http://www.rfi.ro/stiri/externe/Situatie-inedita-la-o-filiala-FIAT.html
Mihai Giurgea
22 iunie 2010
Hoho! asta chiar e stire!
Gabi
22 iunie 2010
Domnule Giurgea,
“Ce mai vrei cu-a tale sfaturi
Cand tu stii a lor masura [...]
Teama n-ai, cata-vor iarasi
Intre dânsii sa se plece,”
problema e ca oamenii astia traiesc intr-un univers paralel al lacomiei, infatuarii…
Si nu ma refer doar la conducatori, ci la toti cei ce spera sa le mai iasa si lor de-o ciorba, un mic , o bere ceva:
“Du-ma Doamne du-ma du, unde’s bani si munca nu!”
Nu conteaza ca totul se prabuseste daca le ramane si lor o caramida ceva.
Imi pare bine totusi ca mai exista si altii, poate da Domnul si va veni si vremea cand ne vor mai impresiona ifosele si diplomele ci bunul simt si ce-i ce-si cunosc meseria.
Mihai Giurgea
22 iunie 2010
Bine zis! Pai cred ca fix cu o caramida or sa ramina nea politrucii, daca nu fac nimic in urmatoarele 3 luni.
Gabi
22 iunie 2010
o caramida e un lucru mare… depinde unde o primesti =))
Gabi
22 iunie 2010
scuze “nu ne vor mai…”
John Galt
22 iunie 2010
De 20 de ani, Romania e in coada preferințelor investitorilor. Acum, chiar şi investitorii români preferă să plece în Bulgaria sau Ungaria. <b<Să speri că pe seceta asta de bani, investitorii or să vină tocmai în mizeria ta de ţară (ca să-i jupoi tu!), e o prostie.
Eu exact asta sper.
Ba pun si banii pe masa pentru asa ceva – and guess what, DOAR asa se face treaba. Daca da Domnul poate o sa vezi in cateva luni ca asta era de fapt SINGURA solutie, ca altele nu mai sunt.
(*inclusiv afara – ca ei stau mult mai prost ca noi. Sansa lor e sa vina aici cat mai urgent).
ps2: nu vorbesc neaparat de afaceri mici – pentru ca acolo ai dreptate – zic de chestii care acum se stabilesc la nivel regional ba chiar global. Acum se decide cine si ce.
John Galt
22 iunie 2010
bine, si nu e vorba de jupuit absolut deloc. Cel mult “supravietuire” sau in zona aia. Urmatoarele cateva luni sunt DECISIVE, pentru umanitate chiar.
(stiu, exagerez insa asta e).
Mihai Giurgea
22 iunie 2010
Nu cred ca exagerezi (…foarte mult
). Perioada urmatoare e intr-adevar foarte importanta si va determina felul in care va trai lumea in secolul 21.
Marius
22 iunie 2010
Cam concentrata istoria asta pe care o traim, noi cei care am apucat sa gustam din plin si “iepoca” dinainte de ’89. Se aude tot mai des “nimic nu va mai fi ca inainte…”Am auzit asta in ’89, in ’90, in ’91 in ’97, in 2000, in 2001(9/11), in 2003 iar acum in continuu din 2008 incoace…o serie prea densa de razboaie si crize de tot felul..
Se vorbeste tot mai des de economia comportamentala, de spirite animale, de Keynes, si se tot face referire la un element ignorat sau fals “digitalizat” de ecomistii traditionalisti: “increderea”(sau mai bine zis, neincrederea in economia unei tari, sa zicem…)
Ce ne facem noi romanii care, in mod absolut sinucigas, suprapunem peste “neincrederea in economie” generalizata la nivel global, neincrederea totala, absoluta, in nimeni si nimic? Ce ne-ar putea salva, sau cine? Regret, dar n-am nicio idee…
Mihai Giurgea
22 iunie 2010
Poate instinctul ala vechi, de supravietuire? Solutiile clasice sunt cele mai bune
John Galt
22 iunie 2010
Gravitatia si Falimentul sunt neschimbate de cateva mii de ani.
..
@Marius, si daca iti spun ca solutii exista inca din 2005-2006, cand unii vedeau destul de clar directia spre care ne indreptam. Daca TOCMAI socurile de acum sunt SINGURA solutie, UNICA daca vrei sa ai un viitor.
Stii ce e frumos? Autoreglarea functioneaza binemersi inclusiv cand afara e razboi atomic sau cine stie ce pandemii. Unii vad “solutii” profitabile inclusiv acolo (la nivel de individ – insa analogia merge mai departe la nivel de natie/comunitati), iar tocmai acele solutii sunt cele care creeaza/inventeaza VIITORUL. Altfel nu.
Pana nu va realiza oricine ca BECUL (de exemplu) a aparut in urma unei INITIATIVE PRIVATE, pana nu va ridica statuie unui JP Morgan/Edison (individualism etc) SI NU STATULUI, nu unui congres (pentru ca absolut nici un cincinal nu a subventionat vro inovatie autentica – ba chiar din contra, a franat/distorsionat orice), pana nu veti da Cezarului (liberalismului autentic) ce’i al Cezarului (singurul creator de bunastare in toata istoria), pana atunci absolut toti suntem condamnati sa repetam erorile acestui sistem putred pana la EXTINCTIE.
Da, extinctie, disparitia definitiva. Nu glumesc deloc. Acum aceste principii si dileme morale fac diferenta intre VIATA SI MOARTE, sunt mai importante ca oricand.
John Galt
22 iunie 2010
Friedman ca solutie si Becul (revolutia tehnologica) ce ne va scoate din beleaua socialista (merg citite si paginile din urma 117 – 120).
tibi
22 iunie 2010
“foamea schimba oamenii complet”. amuzant. doar ca in multe chestii, mai ales in afaceri, iti trebuie si o anumita doza de talent, pe care nu-l poti “invata”, oricat de disperat ai fi. cu foamea nu faci dintr-un simplu muritor un picasso, cum nu-l faci nici bill gates. si avand in vedere ca un procent infim au acest talent, ce facem cu restul? nu vor putea lucra toti pentru acei cativa, in conditiile in care vorbim de IMMuri.
macchiavelli
23 iunie 2010
Domnule Giurgea, chiar credeti cA vor scoate impozitele ptr firmele mici? AtI auzit ceva sau este doar o propunere de bun simt?
Mihai Giurgea
23 iunie 2010
Nu, Mac. N-au nici o intentie de reducere a impozitelor din ce stiu eu. Dimpotriva, pot sa zic: se pregateste….varianta inversa…(si ma indoiesc ca pot eu sa conving pe cineva ca varianta asta inseamna dezastru. Daca nu vad si ei singuri, adio!).
Ana Cordunean
24 iunie 2010
Domnule Giurgea,
Va citesc de mult si imi plac foarte mult propunerile Dvs. Dar pentru mine sunt deja inutile, pentru ca am deja am parasit Romania.
Timp de 16 ani am avut impreuna cu familia mea o pensiune pe langa Arad. Am avut 7 camere pentru turisti. Sub toate guvernele si toate partidele a trebuit sa contribuim la fondurile de spaga ale inspectorilor de la Garda Financiara, care isi facusera obicei sa ne viziteze regulat. O data cand am refuzat sa platim, ni s-a dat o amenda de 10 ori mai mare decat taxa de protectie. Cand i-am chemat inapoi, ne-au zis: “ei, vedeti ca puteti sa fiti intelegatori?”.
Anul trecut a fost dezastru. N-au mai venit turisti, cheltuielile au crescut si practic eram in faliment. Am scazut preturile dar degeaba. Si peste spagi a venit si statul cu forfetarul. Atunci m-am hotarat sa termin. Am luat ce bani mai aveam, am lichidat tot si am cumparat o proprietate in Ungaria langa Pecs. Aici terenul costa doar 500 de euro metrul patrat (in Romania costa 700 de euro). Dar cel mai mult mi-a placut atitudinea autoritatilor. M-au ajutat cu absolut orice. Pentru ca nu citeam maghiara bine, au trimis pe cineva de la Primarie sa ma ajute sa citesc actele necesare si sa le completez. Mi-au spus: “doamna, e in interesul nostru sa va deschideti o afacere aici. Nu vedeti ce criza e?”. Autoritatile sunt vesele, prietenoase, nimeni nici nu viseaza sa te ameninte.
Acum am flux permanent de turisti. Culmea este ca vin mereu chiar din Ardeal de la mine. Prefera sa-si faca aici concediile, pentru ca e mai ieftin si mai civilizat. Asa ca ma mai uit la televizor la cei din Bucuresti, cum se sfasie intre ei ca cainii (cu Basescu, cu bugetarii, cu PSD, cu PNL) si ma bucur ca am scapat din nebunia lor. Putin imi mai pasa aici de ei. Bine ca am scapat. Trebuia sa plec de mult.
Cu stima si urari de bine.
razvan
25 iunie 2010
D-le Giurgea, aud de mai bine de o luna de disponibilizarile la stat ca singura solutie de iesire din criza ( banuiesc ca si decimarea pensionarilor ar fi tot o solutie pt guvernantii nostri)…tot aud de 300.000, de 200.00 de bugetari care trebuie sa plece din sistem…nimeni pana acum nu a explicat exact de unde vor fi dati afara acesti bugetari, pt ca din ce stiu eu se impart cam asa: 400.000 in sitemul sanitar (care am auzit ca este aproape de “cod rosu” din cauza lipsei de personal), cca 400.000 in invatamant (care, la fel, am inteles ca este subdimensionat), tot cam 400.000 politie+jandarmerie+armata+pompieri+politie comunitara+ mai stiu eu ce alte mici categorii (salvamontistii, etc etc).
facand un calcul simplu reiese ca adunand doar aceste categorii principale reiese ca peste 1,2 milioane de bugetari nu pot fi atinsi de restructurari…pana la o suma maxima de 1,5 milioane mai raman doar vreo 300.000 care dupa calculele marelui specialist Vladescu ar trebui disponibilizati…
pai problema este cum o sa arate tara asta fara preoti, fara functionarii de la “pensii” (la care din ce stiu trebuie sa astepti cam 4-6 luni pt decizia de pensionare, in timp ce legea spune ca poate dura maxim 45 de zile), fara functionarii de la “mediu” (fara care nu poti sa-ti deschizi o firma), fara cei de la primarii (de la care ai nevoie de avize si certificate), de cei de la “somaj” ( pe care ii injuram de ii rupem cand stam la cozi interminabile pt depunerea declaratiilor deoarece sunt doar 2-3 oameni care pot prelua aceste declaratii) etc etc…
cred ca mai pot da destul de multe exemple…deci daca poate cineva sa ma luminezi si pe mine de unde vor fi dati afara cei 300.000 de bugetari ar fi extraordinar…da, sunt de acord ca sunt anumite institutii supradimensionate din care s-ar putea face anumite restructurari, dar de aici pana la 300.000 mi se pare cale lunga….
Mihai Giurgea
25 iunie 2010
Onorabile razvan,
Intrebarile tale imi aduc aminte de o juna absolventa care venise sa se angajeze. Si care mi-a zis: uitati, pe mine ma costa atata chiria, atata mancarea (va jur ca nu mananc mult), atata hainele si atata distractia (ma duc si eu o data pe saptamana la mall). In concluzie imi trebuie macar 500 de euro pe luna. Net. Adica vreo 23 de milioane. I-am raspuns: pai atunci nu vreau sa te retin din cumparaturile tale de la mall. Du-te chiar acum. Hai, valea! A inceput sa planga si mi-a zis: nu stiu de ce toata lumea imi raspunde la fel. Am fost si la BRD si nu mi-au oferit decat 6 milioane. Si e o firma mare! vreti sa ne mai uitam impreuna pe lista mea de cheltuieli? I-am explicat ca eu nu sunt nici tatal, nici mama ei si ca nu ma intereseaza sa ii fac lista de cheltuieli.
Asa cum nu ma intereseaza sa fac nici lista de cheltuieli a sistemului bugetar. Intrebati de unde cred eu ca se mai poate taia? va asigur ca nu pierd nici 30 de secunde sa ma gandesc la asta. Pur si simplu sistemul bugetar primeste in clipa asta 2 lei de la sistemul privat si astia sunt banii. S-ar putea sa nu-i mai primeasca nici pe astia! Cum va face taierile? Banuiesc ca haotic, dar nu imi pasa deloc. Nu va supravietui sistemul bugetar? nu va supravietui nici Statul român in intregime? va asigur ca o sa-i aduc o floare la mormant. Cu conditia sa nu fie o floare scumpa.
razvan
26 iunie 2010
Off, draga d-le Giurgea…Ar fi atat de simplu daca toate aceste restructurari s-ar putea face fara sa implice OAMENI si destine…S-a creat, din pacate, o mare falie in societatea romanesca: toata lumea traieste cu senzatia ca bugetarii sunt cel mai mare rau al Romaniei!!! Probabil ca acesta a fost si scopul (stiti povestea cu omul gras pe umerii celui slab)…Am ajuns sa ne uitam urat la un doctor sau un profesor doar pt ca sunt bugetari!
Un alt lucru este tragic din punctul meu de vedere: la fel ca si mine, o mare parte din prietenii si cunostintele mele (specific ca majoritatea suntem tineri cam de 35 de ani, care am facut o facultate pe bune, nu “minuni” de genul Spiru-Haret sau mai stiu eu care) ne gandim extrem de serios sa plecam “afara”…E mare pacat ca aceasta tara a investit in noi, iar in acest timp singurul nostru gand este sa plecam si sa producem in alte parti!!!! Asta cred eu ca este marea tragedie, pt ca aceste guverne care s-au succedat in ultimi ani la conducere n-au fost in stare sa tina forta de munca in tara! Astfel in loc sa avem 6-7 milioane de oameni forta activa de munca, avem doar 3 milioane! Iar exodul va fi si mai mare in perioada urmatoare!
Cred ca singura solutie cu adevarat viabila de iesire din criza (mentionez ca de profesie sunt inginer, deci cunostintele mele in economie sunt minime) ar fi investitii MASIVE in agricultura…Cu tot ceea ce insemna acest lucru: atragere de fonduri europene, investii in irigatii si alte masuri de genul asta! Solutia nu este sa trimitem medicii sa lucreze afara si nici ca profesorii sa prefere sa mearga la capsuni…
Imi pare rau ca nu pot fi de acord cu d-voastra in ceea ce priveste disponibilizarile bugetare (decat intr-o mica masura, banuiesc ca mai mult de 50.000, maxim 100.000 bugetari pot pot fi diponibilizati, de prin primariile si consiliile judetene supradimensionate) si de asta am incercat sa va explic cam cum vad eu lucrurile! Nu cred ca inca 300.000 de someri, cu tot ceea ce insemna acest lucru (contributii mult mai mici la stat, ajutoare de somaj, ajutoare de incalzire si alte “ajutoare”, putere mult mai mica de cumparare) sunt o solutie in acest moment. O alta solutie in sistemul bugetar ar fi cea mult-trambitata de guvernul Boc: legea salarizarii unice!!!! Dar cu o aplicare concreta, sa nu mai vedem salarii de zeci de mii de lei pt soferi sau femei de serviciu…Si un cat mai bun control asupra “investitiilor” si “achizitiilor”…Si asa cred s-ar consuma cu cel putin 30-40% decat acum (deci nu ar mai fi nevoie de reduceri salariale si nici de personal).
Sper ca nu v-am plictisit si totodata mai sper sa mai am raspunsuri de la d-voastra! Toate cele bune!
Cost
26 iunie 2010
Scuzama Prietene ca ma bag in discutia ta!!!! Doar un exemplu pot sa-ti dau.
Pentru o simpla caseta publicitara de 1,5 mp la un birou, Mi-a trebuit aproape un an. Exemplele ar pute curge dar…..
Fara a ne pierde in detalii tehnice, iti pot sugera urmatoarea idee:
CU CAT SUNT MAI PUTINI CU ATIT ISI MAI POT DA CU PAREREA UNUL SI ALTUL , SE MAI RARESC HARTIILE, AVIZELE, AUTORIZATIILE SI ASA MAI DEPARTE, CA TOTI ACESTIA SE CRED DESTEPTI ( ca numai ei stiu cum, cat, unde si de ce se face sau nu se face ceva….etc)….
ATUNCI SA REZOLVE EI PROBLEME TARII SI SA O FACA INFLORITOARE DACA TOT STIU SI FAC DETOATE!!!!!! CREDE-TI CHIAR SI DACA STATUL AR PUTEA SA SE UMPRUMUTE SA PLATEASCA BIROCRATIA , ASTA NU ARE NICI UN COST???
SI DACA AM ADMITE CA AR FI FARA NICI UN COST DE UNDE AI DAU BIROCRATII INAPOI VRE-O DATA ” ATENTIE”??????
Eu unul chiar nu inteleg din destepti ( ” cu carte”) ce pretindeti ca sunteti, cum ,cu asfel de viziuni va rezulta conturile in ordine???????
Nu inteleg cum de, trezoreria (casa) voastra are bani sa satisfaca orice
Cred ca a venit momentul sa aflati ca banii nu cresc in copaci!!!!!!
Cost
26 iunie 2010
hahaha. In sfarsit unii ( mari destepti o dinioara) incep sa ajunga la concluzia ca , micii intreprinzatori sunt salvarea!!!! Hahahaha CE VA SPUNEAM ANUL TRECUT IARNA-PRIMAVARA????? Ii distrugeti pe astia, ati BELITO!!!!. COLOSII SI GRANZII SI-AU TERMINAT RESURSELE de a reinventa o noua logica menegeriala si de marketing bazata pe cresterea continua a profiturilor ( doar pe baza cresterilor de preturi) iar statul complice in aceeasi masura de crestere incasarilor ( PIB-ULUI SI BUGETULUI DE STAT CONSOLIDAT)pe baza cresterilor continue a preturilor si profiturilor pe baza creterilor finale PLATITE DE CINE??? DE CONSUMATORUL FINAL adica PLEBEA!!!!! HAHAHAHA In cazul nostru este la nivel europea unii au intins coarda mai mult si unii mai putin, dar toti au tras de economii de le-a luat naiba!!!!
Pana politicul nu se va intoarce cu fata catre intrerpinzatori, economiile reale va fi din ce in ce mai rau pana va crapa .
Si inca ceva va sesizez ca a inceput jaful!!!!!! S-a inceput hotia , amendarea populatiei. Pe toate planurile cei vizati sunt scosi din birouri la dat amenzi si colectarea de mai multi bani din amenzi. E strigator ca sa dus dracului statul de drept . Daca economia nu da, daca populatia nu mai consuna exagerat sau o parte nu mai are posibilitatea de consum, SA-I IEI CU JAPCA.
Cost
26 iunie 2010
Si inca ceva Mircea referitor la comentariul persoanei care dupa 20 de ani de lucru in Germania
s-a intors ,sa investeasca bani si know-how. In situatia acestuia sunt sute de mii daca nu mult mai multe persoane, printre care si eu.
Eu am investit in romania din 2004 pana acum peste 150.000 eu cash nimic de la banci sau alte imprumuturi. Tin sa va precizez ca e mult ptr marea majoritate dintre cetatenii ue.
In schimb ce am primit noi ( cred ca cel putin sute de mii in aceasta situatie)??????
Pe langa faptul ca nu ni s-a creat nici un avantaj fiscal , vre-unul in a mai scapa de piedicile continue si fara numar ale birocatiei, taxe, impozite, contraventii, toate acestea fara numar, NU AM PRIMIT NIMIC INAPOI.
TIP DE STAT TREBUIE SA CADA!!!! AICI MA REFER LA CONCEPTUL DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE !!!!! Avem nevoie de o criza puternica ptr a se schimba ceva!!!!, ca partidele oricum sunt varza si unele si altele care mai decare mai aberante!!!!
Cand am simtit ca e rostul de a fi cei taxati fara munca , faptul ca am adus bani in RO PE PREMIZA “lasa ca ai bani” DE PARCA NU E DEAJUNS , CA AM FOST IZGONITI DIN TARA NOASTRA, CONTRAR GRAFITATIEI AM ADUS INVESTITII INAPOI, APOI MAI ESTI SI JACMANIT. Hahahaha
E TARE RAU.
VA MAI COSTA MULT PROSTIA????
Andrei
1 iulie 2010
Problema e ca nu se intelege ca firmele sunt create pentru a face profit , in timp ce plata impozitelor si realizarea de angajari reprezinta efectul unei activitati economice si nu scopul acesteia .
Mihai Giurgea
1 iulie 2010
Andrei, cu durere in suflet iti spun: nu doar ca nu se intelege (ca uite, tot incercam sa le explicam). Mai rau: putin le pasa! In Romania e sclavagism. Dar nu “sarmanii” de functionari sunt sclavi. Ci cei 2 milioane de oameni care mai produc bani si sunt fortati prin lege sa tina in spate restul de popandai.
Constantin Radu
11 iulie 2010
Statul nu face si nu a facut nimic pentru a icuraja munca,ci numai nemunca prin pensionarii anticipate,prin ajutoare sociale,etc. Eu personal mi-am infintat cu bani pesonali o firma in 1999 si in 2000-2001 am functionat cu patru angajati (2 studenti ,eu si sotia) ,dar platind chirie, taxele si impozitele la zi nu am putut sa ma dezvolt si am ajuns sa inchid activitatea, pentru ca nu aveam profit,in ideea ca vor venii zile mai bune sa o redeschid.Din pacate nu au venit vremuri mai bune ,ba au venit cu IPOZITUL FORFETAR,care imi cere impozit pe firma mea care nu a avut activitate din 2001,este o mare IDIOTENIE acest ipozit .Sunt pensionar cu o pensie de 687 lei dupa 40 de ani de munca pe mare,grupa II-a de munca cotizare 36 de ani la fondul de pensii si doresc sa fac ceva util pentru mine si familia mea si pentru cei din jurul meu sa ajut si un student sau o studenta sa aiba banii de cursuri la facultate ,dar sunt obligat sa desfintez firma pentru ca ma obliga sa platesc acest impozit forfetar,care a pus i mare dificultate pe toti cei cu firme mici. Nu voi platii acest impozit cu riscul de a face si puscarie. Nici autoritatile locale nu ajuta mediul de afaceri ca si ei cer impozite locale pe firme. Ma gindesc chiar sa ma mut cu sotia in Ungaria sau Bulgaria si sa incerc sa fac acolo ce nu pot face aici in ROMANIA TARA MEA DE SUFLET>>>>>>>>>>>>>>>>>
vasile
16 septembrie 2010
Am o problema,am cautat lamurire pe google dar mu am gasit rezolvare.am avut o firma ma ocupam de comert cu produse industriale nealimentare.am nimerit cu spatiu comercial drept in gura lupului.si lupii (pentru ca erau 4 la numar )un an si ,,,,m-au terorizat la propriu ex ;de ce ai venit si tu aici?de unde ai bani de marfa ?de ce aduci ce avem si noi?de ce nu ai ramas cu ce ai venit in prima zi ?etc etc etc……si asta aproape zilnic .apoi ;de ce ti-ai luat casa de marcat ,ca sa ne puna si pe noi daca vin controale?cate si mai cate pana s-a declansat razboiu si a trebuit s-a renunt la tot si s-a plec .am suspendat firma in 2009.acuma cu toata criza as dori s-a redeschid ,dar as mai avea nevoie de bani ,intrebarea mea ;de unde pot lua un credit fara s-a ceara garantie imobiliara .