Germania nu poate tine in spate toata Europa.
In timp ce in piața Victoriei din București scandau ieri manifestanții, am ascultat-o pe Angela Merkel. Care a avertizat întreaga lume: Uniunea Europeana e pe marginea prăpastiei. Daca statele europene nu-si reduc cheltuielile, euro se prăbușește. Daca se prăbușește euro, se va prăbuși si Europa. Iar o prăbușire a Uniunii Europene nu va lăsa neatinse nici Statele Unite, nici China. Criza de pana acum va fi o gluma! Pentru ca economia mondiala va intra in haos, cu consecințe greu de prevăzut. Pentru câți ani? Nimeni nu știe.
Pe cine va salva Germania?
In primul rând, pe ea însăși. Daca va mai putea, va încerca sa salveze si tarile cu economii puternice, fără “fumuri” socialiste si sindicaliste, tari care pot deveni motorul unei noi Europe. Deci nu va ajuta Franța. Franța se va prăbuși sub povara propriilor subvenții agricole. Mai degrabă Germania va sprijini Marea Britanie, care se afla deja in colaps, tot din cauza cheltuielilor publice enorme din anii trecuți.
Unde mai are loc Romania? Pai Romania nu mai joaca in filmul asta!
Optimiștii din Romania au ras când au fost avertizați.
Printre ei s-au numărat lideri politici din toate partidele. Inclusiv ministrul de Finanțe, Gheorghe Pogea! Dar pe timp de criza, optimismul e o forma de imbecilitate.
Timp de 50 de ani, tarile europene au făcut pur si simplu jaf de bani. Protecția sociala a fost politica oficiala. Creșterile de pensii, creșterile de salarii in sectorul de stat (care nu producea nimic!) a dus la taxe si impozite insuportabile pentru companii. Care au fost obligate sa crească preturile. Iar acum si-au pierdut clienții. Nimeni nu mai cumpăra produsele europene, oricât de bune sunt ele. Tehnologia înaltă nu mai e o salvare. Economia europeana se scufunda.
Iar noi in Romania ce facem? Pai, politicienii fura, iar poporul cere protecție sociala.
2010 si 2011: ani de sărăcie si violente de strada.
In tarile “de stânga”, sindicatele europene nu vor înțelege situația. Nu vor accepta concedierile, reducerile de salarii si de pensii. Dar bani nu mai sunt. Așa ca manifestațiile de strada, mitingurile si violentele se vor înmulți. Autoritatea guvernelor va scădea. Instituțiile se vor scufunda in haos. Sistemele de pensii de stat vor da faliment. Toate drepturile câștigate de “clasa muncitoare” in ultimul secol vor dispărea ca fumul. Adio salarii garantate, adio concedii, adio program de lucru de 8 ore.
Cine va supraviețui? Cine poate, desigur!
Romania se va prăbuși foarte repede.
Probabil chiar in următoarele luni. Pentru ca FMI a închis robinetul cu bani. Pentru ca nu avem rezerve financiare si nu avem economie. Pentru ca iubim “statul”. Pentru ca uram patronii, firmele private, iar sectorul privat romanesc e cel mai slab din toata Europa. Si pentru ca avem o imagine foarte proasta, de cerșetori, hoți, prostituate, așa ca nu ne va ajuta nimeni.
Si, sincer, nici nu meritam ajutor. E mai bine sa ne descurcam singuri.

vali iancu
20 mai 2010
Da Romania se va prabusi. Si pentru ca iubim statul. Ar trbui sa iubim ordinea si nu anarhia care caracterizeaza statul Roman. Si uram patronii si firmele private dar nu patronii adevarati care trebuiesc respectati. Ar trebui sa uram acea imagine a patronului plin de lanturi, care sfideaza prin lux si opulenta. Pe cei care muncesc pentru dezvoltare, prin forte proprii si respectand legea trebuiesc respectati. Asta trebuie sa avem in vedere- sa lasam adevaratii patroni sa se dezvolte. Din orice sector. Si sa mai incercam ceva din sentimentul de nationalism. Avem nevoie de resursele noastre. Sunt cateva: pamantul, poate oamenii si cam atat. Restul e balacareala. Nu avem nevoie de modelul nimanui. Romania ar trebui sa faca obiectul unui studiu aparte. Suntem diferiti si diferit ne e destinul. Dumnezeu sa ne ajute, pentru ca noi nu stim sa ne ajutam, stim alte trucuri.
Mihai Giurgea
20 mai 2010
Sunt perfect de acord! si nici nu cred ca sutele de mii de patroni care muncesc 14-16 ore pe zi, ii iubesc pe cei care dau un telefon si obtin pe loc contracte de 20 de milioane de euro cu Parlametul sau cu vreun minister. Sa fim seriosi! nimeni nu-i iubeste pe politruci si pe gasca lor…decit ei insisi…
vali iancu
20 mai 2010
Sunt iubiti prin votul oamenilor: zece milioane de romani au votat la ultima actiune electorala. Suntem interesati, usor de pacalit, fara alternative viabile, prefacuti. Si tot la nationalism ma opresc. Poate unul exremist daca ma gandesc la infatuarea din campaniile electorale. Altfel, am mai spus, ne meritam soarta. Orice organizare isi merita conducatorii. Ei sunt alesii nostrii. Sa le fie rusine (daca stiu ce inseamna)!
Mihai Giurgea
20 mai 2010
@vali iancu @dan:
Asta ramane intre noi: dar eu cred ca cine are afaceri ar trebui sa isi pastreze cat mai mult cash (poate va fi nevoie sa plece rapid) iar cine are euro ar trebui sa-i schimbe in alta valuta. Dolari canadieni sau yeni poate
Dan
20 mai 2010
E crunt ce spui, dar adevarat. Ne scufundam si tot traim cu impresia ca pe noi nu ne loveste, pe noi nu ne afecteaza, noi nu o sa intram in stalp. Asta a fost si ieri la manifestatie: dom’ne, hai sa protestam, dar n-o fi dracul asa de negru. Vine dracul, tata! Cred ca sansa noastra o sa fie tot pamantul, agricultura, talpa tarii. Numai sa nu mai stea nenorocitii astia ca vampirii pe spinarea omului care munceste.
vali iancu
20 mai 2010
PAi nu sta nimeni pe spinarea lor. Situatia e alta: se fac importuri impotante de alimente pentru comisioane mici. Asa, de exemplu la 1 milon cifra cu 1-2%……… . Iar produsele importate au preturi reduse pentru ca vin din zone cu subventii colosale si performante economice. Asa sarmanii producatori sunt nevoiti sa vanda, daca mai au loc, cu cel mult acelasi pret, indiferent de calitate. Acesta este interesul UE.
catalin
20 mai 2010
sistemuş matale capitalist e de cacao! nu poti spune ca orice risipa e socialista si nu se datoreaza si acestui sistem! deci traiasca anarhismul si violenta! ii dispretuiesc in egala masura pe politicieni si pe patronii care platesc cu 1000 de lei 60 de ore de munca saptamanal sau care spun ca sindicatele sunt “organizatii teroriste”. amin! asa sa fie!
Mihai Giurgea
20 mai 2010
Nu “orice” risipa e socialista…dar protectia sociala sigur e! si tocmai despre asta e vorba in propozitie.
Mihaita
20 mai 2010
@ Mihai Giurgea : Din 2012 vom avea premier pe Klaus Johannis cu reducerile din sectorul public terminate.
Constantin BOENGIU
20 mai 2010
Propuneri pt Romania in cadrul planului eucopean de redresare economica:
• sa consolideze eficienta, eficacitatea si independenga administragiei publice
• in vederea mentinerii competitivitatii pe pietele externe – sa inaspreasca politica fiscala si sa puna in aplicare un cadru fiscal obligatoriu pe termen mediu; – sa revizuiasca structura cheltuielilor publice pentru a mari cota celor care stimuleaza cresterea economica si crearea de locuri de munca;
• sa puna in aplicare masuri in vederea reducerii procedurilor administrative si sa puna capat intarzierilor in obtinerea de autorizatii, pentru imbunatatirea mediului de afaceri si reducerea surselor de coruptie;
• sa amelioreze calitatea si importanta sistemelor de invatamant si de formare pentru corelarea ofertei cu cererea de pe piata fortei de munca.
Puse bine in aplicare, ar putea sa ne fereasca de unele riscuri.
eu
20 mai 2010
Domnule Giurgea,
Protectia sociala nu-i risipa ci doar o necesitate, pentru a preveni alte costuri mult mai mari. Asta daca nu vrei sa ne intoarcem in epoca de piatara si la selectia naturala, eventual la “rasa pura”, nu?
Problema apare in momentul in care, ceea ce se economiseste prin protectie sociala, este mai putin decat costul avut pentru aceste economii. Iar acest lucru se poate ajusta destul de rapid, in cateva luni, chiar daca avem convulsii sociale.
In rest, se pot emite multe axiome pentru a justifica un scenariu apocaliptic, insa asta nu tine loc de logica si argumente solide. Deficitul bugetar nu este acelasi lucru cu speculatia, el se poate ajusta/reduce pe cand banii speculati sunt dusi.
Citind articolul tau inteleg ca vine sfarsitul lumii (daca se prabuseste Europa, nu scapa nici China/SUA) pentru ca unele tari europene au deficite mari.Chiar asa o fi?
De unde ai dedus ca “FMI a inchis robinetul cu bani” in Romania? Ce am citit eu este ca, daca nu se reduc costurile, se vor mari taxele. Daca nu vrem nici una nici alta, atunci poate vor inchide robinetul.
Nu crezi ca exagerezi?
Folosind argumentatia ta, iti spun: a fi pesimist, chiar fatalist in cazul tau, in perioada de criza, inseamna o prostie mai mare decat a fi optimist.
“parerea mea”
Mihai Giurgea
20 mai 2010
Evident ca ne vom intoarce la selectia naturala! Ca nu vor fi bani de altceva!
Si nu prea vad ce legatura are cu “rasa pura”, care este exact opusul selectiei naturale (si evident nici dvs. nu stiti clar, doar ce vi se pare ca ati inteles, din auzite). Va recomand mai putina auto-suficienta si mai multa lectura cind abordati un subiect. Altfel deveniti motiv de glume.
Radu Popescu
20 mai 2010
Nu au trecut decat 20 de ani de cand vanam cozile ptr 1 litru de lapte,nu aveam televizor,apa calda,benzina,automobile,etc.Acum avem 5 televizoare,4 automobile,ptr fiecare membru al familiei,si nu din oricare ci d’alea cu Q,X,…
Va intreb eu,santem mai destepti,mai harnici,mai frumosi sa meritam toate astea?Nici vorba,santem mai puturosi,mai inculti,mai lacomi decat acum 20 de ani.Nici cel putin nu santem mai fericiti…
Ne va prinde foarte bine criza asta,o sa vedeti ca dupa ploaie o sa vina iarasi soarele,totul e ciclic.
Si inca un lucru mi-e clar:nu exista sistem social perfect,am cunoscut socialismul cu bune si cu rele,acum cunoastem si fata urata a capitalismului in cea mai salbatica forma a lui.
Sa ne dea D-zeu sanatate,sa putem munci!
Mihai Giurgea
20 mai 2010
Da, si eu cred ca de fapt noi dam acum cu capul de pragul de sus, si ne doare. Dar macar invatam ceva.
elena
20 mai 2010
Draga Mihai Giurgea,
De cand am dat de articolele dvs. le citesc contant; desi cam radical, cred ca in mare masura aveti dreptate ( din pacate). Ca un stat sa poata fi social, intai trebuie sa creeze bunastare- or noi am pierdut de mult momentul- se pare ca pierdem toate momentele.
Evident, e mult prea simplu sa arunci toata vina pe guvernul micutului Boc- care o fi bineintentionat, dar prea slab sa poate duce o treaba atat de grea. Platim acum consecintele a 20 de ani de jafuri nesimtite si proasta administrare.
Numai bine
Mihai Giurgea
20 mai 2010
O criza puternica cere un lider puternic. Iar Boc e evident prea slab. Nici macar nu-si controleaza subordonatii. Ar trebui sa vina Isarescu sau Tanasescu. Isarescu in special a preluat economia cu o scadere de -3%, si in 2 ani a oprit prabusirea.
Magda
20 mai 2010
Eu nu cred cà problema sint bugetarii si cà iubim statul. Atunci Danemarca ar trebui sà stea mult mai nasol ca noi. Cum poti sà fi atit de naiv si sà crezi cà làsind pe toti sà fure timp de 20 de ani statul , hambarele se vor umple? Depinde ce conceptie avem despre stat. Eu cred cà pinà acum s-a fàcut o politicà de convenientà. I-as lua la bani màrunti pe toti bugetarii care au primit avantaje bànesti in urma tranzactiilor comerciale…pe toti bijutierii care au plàtit un impozit mai mic decit al unei femei de serviciu, proprietari de restaurante, hoteluri…Cu toate astea nu spun cà sectorul public nu trebuie raţionalizat. Chiar sint prea multe organe de stat care fac aceleaşi lucruri, dupà care serviciile esenţiale sunt lăsate în màna sectorul privat (a se vedea apa, trenuri, electricitate, drumuri), dar oare nu plătim impozite si pentru aceste servicii?
Andrei
20 mai 2010
Protectia sociala a lenevit lumea . Asta e marea problema . S-a facut desantat si acuma avem o multumite de cetateni cersetori care vor venituri dupa nevoi si devin violenti cand nu li se indeplinesc dorintele
Ruslan
20 mai 2010
Articolele dvs sunt scurte, la obiect si radicale. Dar sunt cum trebuie sa fie, deoarece nefiind de specialitate nu-mi permit luxul (de timp) de a ma scufunda in detalii tehnico-economice…
…spre deosebire de o mare parte din populatie, care nu numai ca are timp si resurse, dar isi dedica pana la fanatism o buna parte din viata discutand ‘politica’, exprimand ‘solutii’ la criza, votand ca turma si apoi injurand guvernul ca ‘nu le da bani’, emitand o prostie si apoi intorcandu-se cu 180 grade influentati de X factori…
Ce vreau sa zic? Ca poporul roman are in mod sigur programat genetic lipsa de consecventa in ceea ce face, pomanageala, inclinatia spre ‘munca cat mai putina, bani cat mai multi, post cat mai sigur’. Suntem dispusi mereu sa ne dam in spectacol cand prindem o suma mai mare de bani (majoritatea credit, nu?). Nu suntem pregatiti pentru a face fata unei crize, nu suntem nici macar pregatiti pentru a raspunde unor intrebari simple ale vietii (decat prin actiuni aberante, irationale).
Euro are probleme, UE poate sau nu sa dispara. Dar in mod sigur in romania, cat de curand, dreptatea se va face cu pumnul, iar ratiunea si umanitatea vor fi doar notiuni teoretice.
Fiindca noi habar nu avem sa supravietuim. Dar suntem artisti in a mima o viata lipsita de griji.
(prin “noi” evident generalizez dar imi pare sincer rau de valorile reale din romania dispretuite de “poporul atotstiutor”)
Scapa cine poate, ne vedem dincolo.
oblomov
20 mai 2010
Vi se pare ca discursul domnului Giurgea e departe de ideile simpliste si stahanoviste pe care politrucii comunisti din Estul Europei le-au proclamat decenii la rand? E acelasi indemn la dat cu tarnacopul pana iti sar ochii din cap, si acelasi dispret pentru cei care nu transpira muncind. Pe cand un nou canal cu toti pierde vara, domnule Giurgea? Sa vada si medicii, si profesorii, si, in general, toate gulerele albe ce inseamna viata cu adevarat? Sau macar sa iasa toamna pe camp, la strans recolta.
Mihai Giurgea
20 mai 2010
Mestere, nu stiu cum e cu gulerele albe. Dar tu sigur ti-ai gasit un locsor in care iei bani si nu faci nimic. Si stii ce: eu nu-ti mai dau bani! esti concediat, nu mai am nevoie de serviciile tale. Iesi afara! ti se pare stahanovista sau capitalista chestia asta?
haha
oblomov
20 mai 2010
Nu e nici stahanovista, nici capitalista, ci pur si simplu stalinista. Un capitalist nu-si poate da afara decat proprii angajati (iar eu nu va sunt angajat). Pe cand Stalin putea da afara pe oricine.
Mihai Giurgea
20 mai 2010
Maestre, deci munca e comunista si stalinista? deci in capitalism se dau bani pe gratis? hahaha
…scuze…dar asemenea aiureala n-am mai auzit de mult…
Dvs. traiti pe banii statului, deci evident ca putem sa va concediem pe toti. Pur si simplu neplatind impozitele si taxele. Ceea ce iata ca si facem.
Incurajez intreg sectorul privat sa faca greva fiscala sub toate formele. Statul roman nu merita banii nostri. Lasati-l sa dea faliment.
E o forma de protest foarte liberala. Asa au facut si negustorii din Boston cind au refuzat sa mai plateasca taxe catre Marea Britanie si si-au facut propria lor tara.
sim1
20 mai 2010
Traiesc in germania, si, ieri la tv, in cadrul unei emisiuni, se spunea, ca pe ascuns, se retipareste marca germana si asta pentru ca daca euro “moare” sa existe deja moneda pregatita….
Mihai Giurgea
20 mai 2010
Da, exact asa am auzit si eu – ca Germania se pregateste sa abandoneze euro.
Cost
20 mai 2010
Prietene vad ca te-ai mutat cu blogul. Cred ca e o idee buna.
Si hai sa va povestesc ultima intamplare care mi sa inamplat, legat de tara noastra o tara de asistati , lenesi, inganfati, neseriosi , aroganti, ,……avem tot atributele noi.
Nu-ti spun ca m-am apucat de o constructie anul acesta si deaja caut a 3 echipa. HAHAHA Prietene Romania nu este in criza!!!!!! Cum prietene??? sa refuze oamenii 2000ron pe luna??? Chiar stiinda ca vor sta acasa?? pai dece??
Pai iti spun eu de ce pentru sa au somaj fara sa faca nimic de la stat!!!!! De ce sa mearga la munca si sa-i puna reguli si pretentii patronul!!!!
Lumea e invatata sa faca ei prententii patronilor!!! Si chipurile trebuie sa te rogi tu de un zoios?????Hahahaha Chipurile i-a somaj si trece criza apoi bat din nou salamul de intreprinzatori.
Dupa mine care am muncit afara aprope jumate din tinerete si am fost invatat cum trebuie sa comport, ca la 19 ani ai mei de atunci eram si eu salbatic figurant de romania. Si daca faceam nazuri imediat imi dadea cu sutu-n fund, si trebuia sa-mi pretuiesc job-ul , nu mentalitate de romania.
Prietene e jale la cap!!!!
Intrebare cat timp mai au de gand distinsii nostri conducatori…….. sa mentina o astfel de mentalitate pagubasa ???????
Eu unul am decis sa nu-i platesc pe astfel de personaje care nu-si cunosc lungul nasului. Iar care stat am redus iesiri la minim. Defapt tu stii cam cum gandesc nu mai enumar.
Las sa-i multumeasca statul ca eu nu-s prost sa ajung sa stau prea mult de vorba cu niste ………..
I-A AUZI PRIETENE NU TE MAI ISTOVI CA NU E CRIZA E MANELE LA GREU.
Mihai Giurgea
20 mai 2010
Am mutat doar raspunsurile, ca mi-e mai simplu asa. Zici ca ai cautat constructori cu 2000 de lei pe luna si au refuzat? pai lasa-i sa muste foamea din ei! peste citeva luni o sa te roage in genunchi.
rony
20 mai 2010
viitorul suna bine; in sfarsit vine revolutia
ION DE LA TARA
20 mai 2010
Sunt de acord ca sectorul de stat nu e direct productiv, ca sunt multi care freaca manganul pe acolo. Totusi si eu si dv. suntem un produs al sectorului de stat (nu cred ca aveti o varsta care sa fi permis scoala particulara). Priviti invatamantul particular. Aveti curajul sa angajati fara testare un spirulean la firma dv.?
Mihai Giurgea
20 mai 2010
Ce treaba are scoala mea (care s-a desfasurat nu numai in Romania, ci si la Londra, in paranteza fie spus) cu concedierea a 50% din bugetari si cu reducerea salariilor? poate sunteti amabila sa-mi explicati? ma amuza foarte tare felul in care se incearca “mutarea” subiectului discutiei
Andrei
20 mai 2010
Tocmai am vorbit cu un amic din Anglia care dorea sa-si faca o firma de IT in Romania pentru a-si muta o parte din activitate . Avea pregatiti circa 500.000 lire sterline pentru investitie . L-am anuntat ca cei din IT nu vor mai fi scutiti de impozit pe venit si ca mai nou , daca firma nu-i va merge bine , in Romania , administratorul va raspunde solidar pentru datoriile bugetare ale firmei . A zis ca in Anglia nu exista aberatia asta si ca se va orienta probabil sa faca afaceri in Bulgaria sau Rep Moldova .
Sigur , dorea sa investeasca doar vreo 500.000 euro si sa creeze doar 10 locuri de munca .
dadatroll
20 mai 2010
Eu nu mas lua dupa ea. Ca blogu ei nici macar nui in top la bloguri romanesti. Bine cam inteles cai nu stiu ce mare cantareata da hai sa fim seriosi ca pana si Lorena Lupu are mai multi cititori ca ea in anumite zile.
CALIMAN EUGEN
21 mai 2010
D-le Giurgea,
1.Germania va merge si in 4 labe,cu toti netrebuitii in spate si va salva moneda Euro si Europa,deoarece isi salveaza astfel propriile finante.Daca s-ar prabusi Euro,ce ar mai schimba apoi in D.Mark,pentru a reveni la moneda sa anterioara?
Restul este maculatura “verbala” dea politicienilor !
2.Romania se salveaza singura !
Vom iesi din CRIZA in lunile viitoare,pe baza “Programului national de dezvoltare economica,industriala”.
Piatra de temelie a acestui reviriment,a fost asezata azi ,20 MAI 2010.
Pentru Romania, “zarul (iesirii din CRIZA) a fost aruncat”,de prof. Mircea Cosea.
SA FIE INTR-UN CEAS BUN !
PS.
Oare ma ve-ti sustine cind voi avea nevoie,d-le Giurgea ?
Mihai Giurgea
21 mai 2010
Nu prea inteleg la ce sa va ajut, dar sigur, daca pot cu placere.
CALIMAN EUGEN
21 mai 2010
ANDREI,
spune-i te rog amicului tau ca lucrurile s-au schimbat si poate linistit sa vina sa investeasca in Romania !
Florin
21 mai 2010
Ii urez Romaniei integrare usoara in noul URSS. Si asa nu avea ce cauta in U.E. Pe la Moscova se vorbeste de reinfiintarea vechiului URSS. Asa ca.. are si Romania o optiune.
Germania sa salveze pe cei care au fost alaturi de ei in ultimul razboi. Si eu cred ca asa va si face, pt ca asa a facut de atunci pana in prezent.
Romania va primi ce merita : Un sut in dos din toate partile.
Mihai Giurgea
21 mai 2010
Nu stiu cum va afecta criza, situatia politica. Insa Rusia sigur nu mai are puterea financiara sa sustina o putere militara cum a fost URSS. Criza in Rusia e sinistra in clipa asta. Rusii chiar mor de foame. Acum doua saptamini au iesit in strada sute de mii sa manifesteze impotriva lui Putin.
Mai degraba cred ca vom ajunge intr-o situatie de gen Evul Mediu: cu citeva state puternice, care isi vor teroriza vecinii, dar nu ii vor cuceri, pentru ca nu au resurse. In rest: doar state-fantoma, ca Voievodatul Moldovei sau Munteniei, fara putere si fara importanta, dar unde guvernele se vor schimba frecvent.
Florin
21 mai 2010
Amin to that ^ !
vali iancu
21 mai 2010
Este adevarat ca marfurile autohtone sunt scumpe si praoste, dar nu in totalitate. Putem fi competitivi pentru noi insine dar nu trebuie sa ne ploconim la statele bogate, cu care oricum nu avem cum sa tinem pasul vreodata. interesul tarilor dezvoltate este sa nu murim de foame, am mai spus, stiu ei de ce. Au nevoie de piata de desfacere. Am avea cate ceva de spus daca am fi condusi cum se cuvine.
Mihai Giurgea
21 mai 2010
@vali iancu: ei au nevoie de piata de desfacere, asa e. toata lumea are, de fapt (si noi!)
Dar Romania nu va mai fi piata de desfacere, pentru ca nu vom mai avea bani. Chiar din vara asta.
axinte
21 mai 2010
Privatii pot sa faca greva fiscala dar si consumatorii pot face greva prin lipsa comsumului.Si multi din primii grevisti vor dispare.Vor ramane cei mai puternici care vor avea nevoie de stat pentru desfasurarea activitatii.Faceti amenintari in speranta ca veti speria pe cineva dar statul exista in orice tara.Bostonul face cumva exceptie?Nu are un aparat de stat ?Al nostru sigur este supradimensionat dar acest lucru s-a facut cu acordul tacit al celor din privat si in special al celor care fac parte din clientela politica.Ajungi mai usor la banii statului daca ai oamenii tai in punctele cheie.Si cred ca o masura ar fi privatizarea totala a invatamantului si a sistemului de sanatate.Sunt inca profesionisti in aceste domenii care nu ar ezita sa lucreze la privat dar cu conditia sa fie platiti corect pentru serviciile oferite.Sper doar sa nu se ajunga la ceva de genul Spiru Haret pentru ca atunci chiar ca ne-am ingropat viitorul.Nu cred ca toti bugetarii merita ura dumneavoastra cum nici toti privatii nu merita ura celor saraci.Un om echilibrat poate discerne graul de neghina indiferent daca este bugetar sau privat.Excesele nu duc la nimic bun.Nu uitati ca “violenta naste violenta”.Ma refer la violenta verbala si cea psihica.
Mihai Giurgea
21 mai 2010
Serios? pai ia sa va vad cum organizati o greva a consumatorilor! ok? hai, fuga, porniti acum si tineti-ne la curent! unu, doi, trei, start!
Gicu Maracine
21 mai 2010
1. Toti ii blamam/injuram/uram pe politruci si gasca lor agatata la tata bugetului… Dar cine Dumnezeu i-a ales si propulsat acolo unde sunt!??? Cine i-a votat cu burta plina de mici si bere, asezati pe galetile de plastic galbene, portocalii sau rosii primite cadou in campania electorala!?
2. Economia e bolnava… e bolnava de coruptie. Starea actuala este rezultatul a 20 de ani (nu mai punem la socoteala cei 45 de ani de amortire a reflexelor de competetitivitate din economia romaneasca) de coruptie endemica adusa la nivel de politica de stat! Coruptia este boala canceroasa in care celulele mutante prolifereaza in detrimentul celor normale si spoliaza rezerva de energie a organismului numit statul roman!
3. Simptom colateral (si agravant) al coruptiei este lenea. Daca e mai usor sa iau bani de la stat dand un telefon, de ce sa mai obosesc sa lucrez pe branci sa ma adaptez cerintelor pietei!?
Si apoi.. care piata? Asta interna pe care o manipulez cum vreau pentru ca nu exista o competitie reala (ma rog.. exista competitie doar pentru intrarea in favorurile partidului la putere)? Piata externa? Nu ma intereseaza! sunt suficienti cei 20 de milioane de amarati care traiesc in granitele statului roman si nevoiti sa supravietuiasca dupa regulile acestui stat pe care eu il manipulez/platesc cand si cum vreau.
….
Marea problema este ca operatia de rezectie totala nu (mai) e suficienta! Daca nu e cuplata cu ani lungi de terapie dura cu citostatice, o facem degeaba.
axinte
21 mai 2010
*cenzurat pentru limbaj*
E primul si ultimul avertisment. Respecti regulile sau pleci.
axinte
21 mai 2010
Oricum a aparut.Si nu sunt o persoana lingusitoare spun lucrurilor pe nume.Nu ai decat sa le cenzurezi.Asta dovedeste ca nu te intereseaza decat adevarul tau care nu este un adevar suprem.Este un adevar subiectiv.Nu-ti place dialogul si schimbul de idei, iubesti monologul.Esti dictator si asta nu face decat sa dialoghezi cu lingusitori.Imi pare rau ca fugi de dialoguri care nu sunt conform conceptiei tale.Esti cumva las?
Mihai Giurgea
21 mai 2010
Da, sunt foarte las. Daca altceva n-ai de spus, la revedere. Eu imi selectez partenerii de discutie
. Ca toata lumea de altfel.
axinte
21 mai 2010
Doar lingusitorii?Monologul sau o singura idee nu este constructiva. Abundenta de idei duce la progres chiar daca acestea vin de la persoanele care nu ne plac.Altfel risti sa devi un personaj din Razvan si Vidra care a fost nevoit sa recunoasca valoarea chiar daca aceea valoare o reprezenta dusmanul sau.
Mihai Giurgea
21 mai 2010
Ei, vezi ca poti sa discuti in contradictoriu si fara sa-i jignesti pe altii? Razvan si Vidra e una din piesele care ma amuza cel mai tare…desi legatura cu bugetarii este destul de vaga…
Totusi e o chestie acolo care se potriveste perfect cu situatia bugetarilor romani: un cersetor ii cere de pomana unui bogatas (boierului Streblea, cred). Si ca sa-l convinga ii zice ceva de genul: fii generos! Dumnezeu va da-nzecit/ celui ce se indura de un suflet chinuit! La care bogatasul raspunde: “Inzecit? la suta mia? o camata minunata! De-ar fi astfel eu averea ti-as da-o de indata”…dar, (continua bogatasul) stiu ca de fapt daca iti dau bani ii arunc pe apa sambetei! si nu mai vad nici un leu inapoi! Si il ia la suturi
Cam asta se intampla si acum in Romania. De asta nu mai platim noi la buget. Ca platim degeaba! Nu primim nimic in schimbul taxelor si impozitelor – sau primim prea putin.
axinte
21 mai 2010
Ei, vezi ca poti sa discuti in contradictoriu si fara sa-i jignesti pe altii?Ti se potriveste si tie.Nu se referea la legatura cu bugetarii ci la sentimentul pe care il ai cand dusmanul tau iti este superior.Acesti multi oameni care nu sunt bogati in bani au (multi) de oferit un suflet sau un interlocutor.Printre ei sunt oameni care iti sunt superiori din punct de vedere al intelectului si pregatirii dar nu au banii care sa-i situeze in lumea celor bogati si pe care ii respecti doar din acest punct de vedere.Nici acestia nu merita sa fie respectati?Eminescu a fost un geniu sarac si bugetar.Si el (mai sunt si alte exemple) merita tratamentul pe care il aplici bugetarilor?Si el merita “Si il ia la suturi
”?
Mihai Giurgea
21 mai 2010
Scuze…abia acum inteleg cu cine vorbesc…te consideri Eminescu?
In cazul asta ar trebui sa citesti mai multe despre “tine”: pentru ca Eminescu a fost ziarist la Timpul, ziar al Partidului Conservator, care era partidul marilor mosieri (deci nicidecum bugetar!). Si ii ura pur si simplu pe cei de stinga. Ii numea “rosii”. Si nici nu discuta cu ei. Ba chiar zicea ca ar trebui omoriti cu totii, cu barda in cap (chiar a scris o nuvela despre asta). Deci era mult mai rau ca mine, dupa standardele tale (alea cu “cine scoate sabia” etc.)
Nu-i asa ca e nasol sa discuti dupa ureche? adica sa te compari cu Eminescu fara macar sa-l citesti? dar e tipic pentru un bugetar lenes.
Mihai Giurgea
21 mai 2010
@ axinte: Axinte draga, comentariul Elei m-a convins. Din clipa asta intri pe spam. Noi suntem prea prosti pentru tine, nu te meritam.
ela
21 mai 2010
@ axinte: vezi ca ai gresit blogul; nu cumva voiai sa nimeresti la Trinitas?
ela
21 mai 2010
@axinte: “Si daca vorbesc de Eminescu” se scrie despre Eminescu,indiferent cum vorbesti.
ela
21 mai 2010
http://trenduri.blogspot.com/2010/05/recupereaza-europa.html
Constantin BOENGIU
22 mai 2010
Cateva propuneri pentru Romania in Planul european de redresare economica:
• sa consolideze eficienta, eficacitatea si independenta administratiei publice;
• sa inaspreasca politica fiscala si sa puna in aplicare un cadru fiscal cu caracter obligatoriu pe termen mediu;
• sa revizuiasca structura cheltuielilor publice pentru a mari cota celor care stimuleaza cresterea economica si crearea de locuri de munca;
• sa coreleze cresterea salariilor cu cea a productivitatii;
• sa puna in aplicare masuri de reducere a procedurilor administrative si de eliminare a intarzierilor in obtinerea de autorizatii, in vederea imbunatatirii mediului de afaceri;
• sa amelioreze calitatea sistemelor de invatamant si de formare pentru corelarea ofertei cu cererea pe piata fortei de munca.
Mihai Giurgea
21 mai 2010
Nu stiu cine-l opreste, dar stiu un lucru: chiar daca coruptia e zero, Romania tot nu iese “din prapastie”. Coruptia este doar doar lovitura finala data unui bolnav deja pe patul de moarte. Coruptia agraveaza boala, dar nu este boala. Boala este chiar economia romaneasca. Si nu are o solutie asa usoara. Nu vedeti ca nu se mai vind produsele romanesti? nimeni nu le cumpara! asta n-are treaba cu coruptia, ci cu incapacitatea economiei romanesti de fi competitiva. Marfurile si serviciile romanesti sunt prea scumpe si prea proaste. N-o sa iesim “din prapastie” cum spuneti, decit daca scadem preturile cu 70-80%. Dar asta inseamna si o scadere a cheltuielilor ( inclusiv a salariilor) cu 70-80%. Va mai convine? Vi se pare simplu?